Tänks, täytyy tarkemmin ja paremmin täytellä kunhan saapi ensi viikolla tai viimeistään viikonloppuna pakoputken fiksattua läjään ja tiiviiksi. Saapi noi pakokaasuletkut vähän paremmin imemään katkuja pois, niin uskaltaa käyttää 5min pidempään ilman että tarttee pelätä palokunnan saapumista

Tuli nimittäin läträttyä reilummalti ölppää aina mäntien päälle ettei vaan kone jumahda.
Ensi viikonloppuna, jos kaikki menee putkeen, niin ois tarkotus käyttää kone lämpöiseksi ja jälkikiristää noi sylinterikannet myös.
Nyt sain sinne laatikkoon jonkun 5-6l evästä kipattua. Mittatikku sanoo että ollaan inasen verran asteikon yläpuolella, mutta jospa se siitä vajuis pikkuhiljaa sopivammaksi. Sen verran koitin jo, että nosturilla pyörät ilmassa pakilla pyörät pyörii taaksepäin ja D:llä etiäpäin. Illalla meinasin kuitenkin vielä kokeilla, saanko ajettua sen omin voimin ulos hallista.. Jännittää

Perjantaista sen verran, että startista vielä uupuu yksi 80mm pitkä pultti joka täytyy teettää koska tämän kylän pulttiliikkeistä ei löydy edes tilaustavarana 60mm pidempiä m7-pultteja.
Aluks siis tarkasteltiin parit pultit ja mutterit, että on varmasti kiinni. Sen jälkeen starttiin ja laturiin vaan piuhoja kiinni, navat akkuun ilman sen suurempia savuja tai kipinöintejä ja riemun ja pelonsekaisin tuntein räpläämään avaimia.
Parilla ekalla kerralla ei tullut mitään eloa, jonka jälkeen päätettiin koittaa vaihtaa vänkärinpuolen nakuanturin piuha ristiin kierroslukusanturin kanssa.
Uusi yritys ja perkele sehän hörähti tulille todella kivuttomasti. Polttoaineputki konehuoneesta rupes kuitenkin ruikkimään evästä melkosella paineella joten leikki loppu siihen. Se onneks korjaantu ihan avaamalla liitos ja puhdistamalla kartiot ja kierteet. Liitos pirun tiukkaan kiinni ja eikun uusi yritys. Ja suht. kivuttomasti edelleen pärähti kone tulille. Mitään sen isompaa ongelmaa ei sillä kertaa löytyny, tiivisteet piti yms.
http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+760+2.8+GLE/2012/Remppaa/Valmiimpaaa/2013-01-04-133.mp4Tähän oli hyvä perjantai-ilta sitten päättää.
Lauantaina sitten pistin laturin kunnolla kiinni, vesipumpun hihnapyörän, hihnat, viskon yms. Viskon tunnelin jätin vielä pois, kun meinasin maalata tuon vesipumpun pyörän ja ei sitä tiiä jos tuon joutuu vielä atomeiksi räjäyttämään

Samalla tuli huomattua, että lohkolämppärin vastus hiukan tiputtaa nestettä. Tämä onneks näyttäis korjaantuneen sillä kun sitä naputteli hiukan syvemmälle kanteen.
Lauantaina myös tuli käytettyä sitten konetta jokunen minuutti, pakoputken puutteen vuoksi ei pysty vielä lämpimäksi sitä käyttämään.
Edelleen käynnistyvyys on hyvä ja ainakin tyhjäkäyntiä käy tosi nätisti (mittarin mukaan 800-700rpm välissä) ja kaasua painamalla kierrokset myös nousee hyvin

Ja tänään sitten tosiaan laitoin kardaanin paikallen ja täyttelin laatikkoa öljyllä.
Takavaloissa näyttäs olevan jotain maavian poikasta, kun jarrua painaessa vasen puoli menee sekaisin, täytyy perehtyä siihen sittenkun moottori pelaa.
Jos illalla saan ajamalla auton ulos, niin otan ehkä hieman pidemmän videon pätkän, kuin 10sek.

EDIT.
Ainakin tyhjäkäynnillä se liikkuu eteen- ja taaksepäin aivan normaalisti. Toivottavasti ensi viikonloppuna selviää sitten myös normaalissa ajossa toimivuus.
http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+760+2.8+GLE/2012/Remppaa/Valmiimpaaa/2013-01-06-134.mp4 video on vielä edellistäkin huonompi, mutta kyllä siitä ainakin selviää koneen tasainen tyhjäkäynti jossei muuta
