Carcom Oy  Elekma

Kysymys turbomoottoreista et vs. at

  • 19 Vastauksia
  • 6009 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #15 : 29.05.2011, 18:09:26 »
Enpä sano muuta kuin että onnea projektiin!
Kertoileppa täällä jos jaksat. Tuo kipuraja tahtoo olla siinä 350 humman jälkeen mutta kyllähän se sieltä tulee kun jaksaa kairata... ;)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #16 : 29.05.2011, 19:34:21 »
eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?

tossa mun projektissahan tein juuri näin eli ostin vaparin kaasarilla.
jos olisin heittäny melkein 2 tonnia lisää ostohintaan niin olisin saanut toki sen valmiin turbo versionkin. mutta loppujen lopuksi, mitä hyötyä ? en olisi niillä vakio turbohiluilla kuitenkaan mitään tehnyt kun eivät riitä teho tavoitteisiin. niin ja ruiskullakaan en mitään olisi tehnyt kun tulee omavalmiste imusarja + megasquirt ohjaamaan.

sen tietenkin hävisin että nyt täytyy muutoskatsastaa auton valmistuttua se turbolle aivan ensimmäisenä. mutta ei ole kova homma 85 vuosimallin autossa  ;)

Vaikka nuo nyt niin kovin tuossa hehkuttaa 230:ä, saat kyllä sen 400 hv 2 litrasestakin.

totta, mutta b230 väntää vähän eri tyyliin. kokemusta ei toki ole kummastakaan 400 heppasena, että onko sitä eroa sitten enään niin. mutta uskon sen olevan mukavampi ajettava. mutta hyvä se on volvon 2 litranenkin sitä en väitä. edellinen 740 oli b200et  :) ja kun filemanin 2.3:sta kokeilin niin meni 2 litranen myyntiin  :) nyt sitten tuo b230 kutittelussa



valitset kumman tahansa niin tosiaan onnea projektiin

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #17 : 31.05.2011, 05:37:30 »
Niin koitin vaan korjata ettei tulisi sellainen kuva että 2litrasesta ei saa 400hv:aa, helpollahan se ei tule kummastakaan.

tossa mun projektissahan tein juuri näin eli ostin vaparin kaasarilla.
jos olisin heittäny melkein 2 tonnia lisää ostohintaan niin olisin saanut toki sen valmiin turbo versionkin. mutta loppujen lopuksi, mitä hyötyä ? en olisi niillä vakio turbohiluilla kuitenkaan mitään tehnyt kun eivät riitä teho tavoitteisiin. niin ja ruiskullakaan en mitään olisi tehnyt kun tulee omavalmiste imusarja + megasquirt ohjaamaan.

sen tietenkin hävisin että nyt täytyy muutoskatsastaa auton valmistuttua se turbolle aivan ensimmäisenä. mutta ei ole kova homma 85 vuosimallin autossa  ;)

totta, mutta b230 väntää vähän eri tyyliin. kokemusta ei toki ole kummastakaan 400 heppasena, että onko sitä eroa sitten enään niin. mutta uskon sen olevan mukavampi ajettava. mutta hyvä se on volvon 2 litranenkin sitä en väitä. edellinen 740 oli b200et  :) ja kun filemanin 2.3:sta kokeilin niin meni 2 litranen myyntiin  :) nyt sitten tuo b230 kutittelussa



valitset kumman tahansa niin tosiaan onnea projektiin
Se sun (kaverin vanha) oli kyllä ylävireisin B200ET jolla olen ajanut.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #18 : 31.05.2011, 06:10:45 »
Se sun (kaverin vanha) oli kyllä ylävireisin B200ET jolla olen ajanut.

kuitti, piti kierrättää eri tyyliin kuin 2.3 litrasta. äänekoskeltakos olet ? sieltä sen silloin hain.

ahtopaineet 1bar
viking lastu
3" downpipe ja siitä loppuun suora putki yhdellä vaimentimella
sähköflekti x2
kansi oli ET ja lohko joku muu, en muista mikä

jotain yli/noin 200hv mutuiltiin

ei tainnut muuta olla, mutta ihan hyvin potki.
edellinen omistaja oli kuulemma 325i vanos bimmerin jätelly  ^-^ en epäile..
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011, 11:34:26 kirjoittanut skebazu »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #19 : 31.05.2011, 07:11:33 »
Täytyykö se B230 lohko olla isoilla runkolaakereilla?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron