Futurez  Kulkukoira

B23 lohkon plaanaus

  • 15 Vastauksia
  • 4951 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
B23 lohkon plaanaus
« : 11.02.2015, 20:32:53 »
Stroke koneen teko meneillään, mutta kun halutut veivit on sellaista mittaa tulevien mäntien kanssa , että lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään. Paljonko porukat on B23.sesta ottanu ja paljonko tohtii pyyhkästä?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #1 : 11.02.2015, 20:51:35 »
2 mm plaanaus ei ainakaan ole mikään ongelma.

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #2 : 11.02.2015, 21:07:12 »
Kannattaa huomioida sitten että laittaa lyhemmän hihnan jos enemmälti plaanaa, sama tietysti huomioitava kantta laskiessa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #3 : 11.02.2015, 21:09:30 »
Ja pulttien pituus myös ettei pohjaa. Mutta vakio b23 lohkon arvo on aika hyvä rallipiireissä. Kannattaa harkita myös esim kampiakselin epäkeskohiontaa että nousis männät ylemmäs. Tulis samalla vähän tilavuutta ja voimaa lisää :)

Eiku joko on pidempi iskukin tulossa. En tuota stroke sanaa hokassu
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Terok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #4 : 11.02.2015, 21:53:44 »
Juu kyllä iskuksi tulisi 86 ja pois pitäisi ottaa jotakuinkin 4mm.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #5 : 11.02.2015, 21:55:14 »
Mitkä kanget ja männät sulla on tarkoituksena käyttää tässä paketissa?

Poissa Terok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #6 : 11.02.2015, 22:04:26 »
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #7 : 11.02.2015, 22:15:56 »
Kiertokangen pituudella ei ole merkitystä moottorin tehokäyrään, kun pysytään normaaleissa pituuksissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Terok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #8 : 11.02.2015, 22:23:27 »
No siihen voi olla montaa eri mielipidettä ja minun kisa koneissa sillä on ainakin tähän päivään asti ollut merkitystä koneen luonteissa.

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #9 : 11.02.2015, 22:32:06 »
Mahlen takot ja Audi VW konsernin H-profiili veivit. Haluan nimenomaan tehdä lyhkäsemmällä veivillä pitempi iskusen. Räväkkyyttä vaihtoalueen tehoihin haussa.
mulla samantapainen kokoonpano 631 kannella..

Poissa Terok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #10 : 12.02.2015, 07:28:46 »
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #11 : 12.02.2015, 07:36:07 »
Kätilö: Teitkö sillä helpommin saatavilla olevalla 144 pitkällä veivillä vai 148 pitkällä joka tuon mun männän kanssa ainakin olis ihanne. Tuo Mahle on joku Chevyn 96.16mm. Puristuskorkeutta en ny muista ku ovat toisella pajalla, mutta sinne vähintään 3mm plaanaukseen vissiin pitäis varautua.

148 veiveillä on ja tuo sama 86 isku. 

Poissa t.makisalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #12 : 08.03.2015, 17:23:02 »
2,7mm on plaanattu mun omasta...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #13 : 08.03.2015, 19:15:21 »
lohkosta joutuisi aikalailla pyyhkästä, kun männistä ei voi ottaa mitään.

Eikö nämä kumoa toisensa? Lohkosta plaanaaminen nostaa puristussuhdetta ja männistä sorvaaminen laskee sitä ???

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B23 lohkon plaanaus
« Vastaus #14 : 08.03.2015, 20:06:41 »
Miksei samantien sopivaa kankea ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy