RallyBaron  Samppasport

Laturi, lataussäädin, vai mittaristo?

  • 2 Vastauksia
  • 1418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Laturi, lataussäädin, vai mittaristo?
« : 13.02.2015, 12:05:22 »
Nyt on pari kertaa virrat päälle laittaessa jäänyt mittaristo täysin pimeäksi, ei toimi viisarit eikä vilkutkaat. Moottorin vikavalo syttyy käynnistyksessä ja sammuu normaalisti. Edellisen kerran annoin akun olla latauksessa ja piuhat irti, tokeni sillä.

Nyt äsken teki saman. Lämmin auto, juuri äsken ajettu ja taas mittarit kuolleet. Annoin olla vartin yksin akun piuhat kiinni yms. kaikki normaalisti ja mittaristo toimi taas. SRS-herja kyllä syttyi...

Mittasin ensin akun navoilta 12.2V. Sitten auto käyntiin ja akulta sai arvoja 14-17,5V sekalaisesti vaihdellen. Sitten menin laturilta mittaamaan ja se sanoi 14.2V tasaisesti. Sitten viellä akulta mittaamaan ja 13.99V oli siellä.

Onkohan tuossa nyt säätimen vai koko laturin vaihto järkevämpää? Vai eikai mittaristo tuota voi aiheuttaa, vaikka toimiikin vian paikallistajana?

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: Laturi, lataussäädin, vai mittaristo?
« Vastaus #1 : 13.02.2015, 12:12:43 »
Käykö 2002:een 2006 laturi tehokkaammasta koneesta? Itsellä siis 120kW D5 ja tuo olisi 136kW autosta.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Laturi, lataussäädin, vai mittaristo?
« Vastaus #2 : 13.02.2015, 12:30:31 »
Taitaa olla kaksi eri vikaa, mittaristolle huolto ja laturin / säätimen vaihto. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

KL-varaosat  Race.fi