tänään aiheena oli:
-diskantin pelastus
-laturilta 50mm2 etuakulle
-erotusrele
-maggaran paistoa
-taka-akun noutaminen
mikäs sen komiampaa 30 asteen helteessä paiskia auton kimpussa!

diskantti oli siis tämännäköinen, ehdotus oli että imurilla kupu takaisin... se kuulosti senverran hassulta idealta että se voisi jopa toimia.

2000w LG virtoihin ja kokeilemaan

tässävaiheessa oli semmonen "toivottavasti kukaan ei nää mitä mä duunailen" "imuroin kaiuttimia" öööö
se ei kuitenkaan toiminut. imurin putki sinkoili kuin kohtauksen saaneena ja kupu pysyi samalaisena...
sitten kokeiltiin jotain aivan muuta

pala teippiä, rullalle.

tuupattiin dissun kehikon sisään

tuputettiin korvatopsilla kiinni kalvoon

kiinni reunasta ja nypytettiin pois, ei riuhtastu eikä vedetty tasasesti vaan nypytettiin. jos vedit tasasesti kalvo poplahti takaisin, mut nypyttämällä se suoristui.

muutama monttu siihen vielä jäi, mutta overall ei ole enään lintassa.
sitten siirryttiin laturin kaapelin uusimiseen. latausjännite on ihan kateissa, 14.05V on latausjännite, vaikka sen pitäsisi saada antamaan liki 14.50V
isompi letku vain kylkeen normi piuhan paikkaan.

vanha kaapelikin oli melko miehekästä mut nyt on kunnon kaapelia

alapuolelta vedeltiin mahdollisimman monella nippusiteellä kiinni ettei pääse liikkumaan tuohon pylpyrään.
yläpuolelta releestä puuttuu vielä kuva, mutta lisäilen sen tänään jossakinvaiheessa.
lopuksi vielä haettiin säilöstä tuttu ja turvallinen taka-akku


kjeh kjeh!
ei pitäis ähky loppua kesken!
akun lepojännite oli 12,75V noin kuukauden seisomisen jälkeen, eli aika hyvä kuitenkin akku ei varmaan ollut ihan tappiin asti ladattu kun säilöön pistettiin, sillä siitä soiteltiin meiä häissä rokkivehkeitä kymmenisen tuntia, oli kuitenkin laturinpäässä kiinni kokoajan.