nonniin!
prokkis jatkuu.

vanhan tankki pois autosta ja kruunu auki jotta saadaan punppusysteemi käsittelyyn.
vanhat kemialliset metallit naputellaan pois

motonetistä tuotetta ja tarviketta.
mietein pitkän aikaa kotona mitä ostan ja sitte hyllyn eessä pläräsin tuoteselosteita läpi ja otin mielestäni fiksuimman ratkaisun.
eli:
ekaksi Dinitrol Annitrolia (saa vain tiskin takaa). Fosforihapoa joka syö ruosteen.
sillä ja teräsharjalla puhtaaksi.
sitten kemiallista metallia, 2komponenttitavarana, eikä pötkönä, jotta saadaan tiivis paketti. tämän hoisi plastik padding
sitten ruostepohjamaalia joka tarttuu viimeisimpiin ruostepilkkuihin, syö ne jotenkin ja tekee hvän pinnan maalaamiselle
tähän otin novotexin maalia.
lopuksi vasaralakkaa päälle jos haluaa hifistellä.

levytkin saapui promicasta, 66€, huuhhhuh.

hiomapaperilla ja teräsharjalla saatiin ruoste näin pitkälle pois.

pläräsin nettiä ja tää kuulemma ois sitä "parasta" ruostetta vastaan, lisäksi CRC:n ruosteensyöjä oli 250ml 9,90 ja annitroli 1000ml 13,90.
halavempaa kuin kosanderi.

aloitin sutilla ruiskimaan etteinyt ihan koko pulloa tuhlata heti.

huokoisen pintaruosteen tää tavara syö välittömästi. ihan ihme tököttiä.
paras vaikutus saadaan lämmittämällä, mutta en edes harkinnut kattilassa kiehautella tätä tavaraa :S

kruunu ja putket upotettiin litkuun.
loppuviimeeksi toi kruunu oli ämpärin pohjalla kokonaan annitrolissa joku ainakin 8h.

välillä teräshajaa.

ja välillä lisää litkua.
otin sen kolmannen läpiviennin poies, mietein että se on niin hapero ja käytännössä turha, koska se päästää ylipaineen ulos tankista joka pitäisi olla tankin korkin tehtävä. no, poikki vain jotta harjalla pääsee paremmin ruostekohtiin käsiksi.

kruunullekkin teräsharjaa
kaveri tuli just sopivasti ky(y)läilemään ja päätettiin lähtee kaupasta hakemaan äijäsafkaa.
pizza ei kelvannut, kun tässä 3kk oon ollut karppidietillä -18kg menossa tällähetkellä joten lihhoo piti saaha.

semmonen jytky!
1kg jauhelihaa, 2 kanamunaa, mausteita, 1koskenlaskija jauhelihan sisällä, 3pakettia pekonia punottuna matoksi ja käärittynä pötkön ympäri.
kääritään PRKLN tiukasti folion sisään että nesteet ei valu ulos!
uunissa 250C 1h sit 300C 15-30min
tuloksena tiukka patukka kebabin kaltaista lihaa, jumalaton allas pekonirasvaa, juustosydän... AIJAIAI!
kaveriksi ketsuppia, ei hiilihydraattipommeja kuten pottuja tai ruisleipää.

sillävälin, kun pötkö paistuu uunissa liuotettiin anturin läppää ämpärin pohjalla.

pötkö uunista
MMMM!

liotuksen, raapimisen, hinkkauksenlopputulos

Bräkleenillä pinta rasvattomaksi.

tarkan katsastelun jälkeen huomasin, että tuon pellin päällä lukee:
VOLVO


putkien sovittelua.
pelti lähti aika hätäseen ruostumaan uudelleen, joten melko rivakkaasti piti touhuta että sai kemiallisen metallin ruosteettomaan pintaan.

samanpituiset viivat kemiallista metallia ja sötkötetään keskenään
tavara on semmosta velttoa kittiä, eli venyvää löysää räkää.
loistavaa tavaraa tähän, sillä tököttelemällä sitä sai pieniinkin koloihin tungettua

avot

like so
kuivuttuaan (10min) tein uuden setin ja levittelin päälle, jokapaikkaan mihin keksein.
putket päällystin tuolla tavaralla ettei hapero rupinen putki ota ja ruiski bensaa sprinklerin tavoin, kun esim toisen putken läpi näki pieniä reikiä.
kuivuu sit todella nopeesti toi padding ja heti on läpiasti kuiva, eli heti kun lastalla otettaessa alkaa olemaan kohmeeta niin myöhästä on enään se ei jää muutakuin lastaan kiinni.

kruunu oli tiukan tatinan peitossa.
sitä sai liotella kaaaauan ja viilalla raapia ruostetta poies.

lopuksi kaikkiin pintoihin ruostepohjamaalia, reagoi jäljelle jääneen ruosteen kanssa ja luo hyvän pohjan maalaamiselle.
näin ainakin piti olla. ei kuivu sitten millään toi tökötti kovaksi asti, jää mustaksi sottaamaan, mut kai se tästä kun sen antaa kuivua sen 24h mitä purkin kyljessäkin lukee.

mukanatuleva pyllypensseli on ihan onneton

mustuu jännäsi kun on kosketuksissa metalliin.
tuo kemimetallin levitys ei ihan A -tasoista ollut, mutta kunhan kerros on riittävä ja yhtenäinen, niin kelpaa mulle.

parin tunnin päästä näytti tältä, ja uusi kerros päälle ja yöksi kuivumaan

sitten tankkia kiusaamaan, tässä on jo sudittu eka kerros annitrolia.
teräsharjaa+annitrol+teräsharja+annitrol, rinse and repeat.

pläts
kannattaa töpötellä mielummin, kuin sivellä

raaps raaps

ruostetta alkoi löytymään, kuitenkin mikään ei ollut läpi asti.
yöksi levitin vessapaperia kaikkien tankin päälä olevien ruosteläikkien päälle ja sivelsin annitroolia märäksi
aattelin, että tankin päältä valuessaan ei se kerkiä vaikuttamaan, mutta jos siinä on tukko paperia päällä niin saa koko yön muhia rauhassa.

aamulla raapein paperit teräsharjalla pois ja ruikein bräkleenillä puhtaaks.
näytti ihan hyvältä!

ruostepilkut kaikki poissa.

levittelin tuota noveroxia kaikkiin ruostepilkkuihin mitä löysin ja vähän extraakin.
tankin päälinen hoidetaan tässä samalla, pohjapuolen kerkiää sitten auton alla tekemään jos siellä ruostetta on.

semmosseelta nyt näyttää.
tunnin päästä uusi kerros noveroxia ja saa pihalla kuivua iltaan/huomiseen asti.
tänään väkerretään sitten subikoteloa
