Samppasport  Futurez

850 2.0 T5 ei käynnisty

  • 5 Vastauksia
  • 1319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jalonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
850 2.0 T5 ei käynnisty
« : 16.02.2015, 21:55:38 »
Juuh elikkäs, tänään tossa pienen taajama kruisailun jälkeen valoihin saapuessa päästin kaasusta ja mitään ei tapahtunut. Laitoin kytkimen pohjaan ja kierrokset meni sinne 4k paikkeille. Sammutin avaimesta ja sen jälkeen ei oo lähteny käymään. Lambda valo palaa. Lähtee huonosti muutenkin käymään. Kaikki viat alko ensimmäisten plussa kelien jälkeen. Jos jollain olis ideoita, että mistä päin lähtee tutkimaan, vähäsen on vielä vieras laite tää volvo.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 16.02.2015, 22:14:31 »
tubon putkisto ehjä? Tyhjäkäyntimoottori kunnossa? Jos sitä on täsä mallissa... IMM ehjä?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6728
  • Global alligator
Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 17.02.2015, 11:56:24 »
Jos on -95 tai alle niin on helppo lukea itse vikakoodit sillä vilkkuledillä joka on konehuoneessa. Ohjeita löytyy täältäkin tuolta faq puolelta. Jos uudempi niin moni halpislukija puree -96-97 malliin.
Jäikö kaasu jumiin, irtosiko läppätunnistimen liitin, raju imuvuoto? Lue koodit.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Jalonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 17.02.2015, 19:20:51 »
Tänään löytyi yksi irtonainen letku (siitä turbon imupuolelta jonku saastejärjestelmän varmaan), noh kiinnittelin takasin paikalleen, ei vaikuttanut. Käynnistelyn jälkeen huomasin että tyhjäkäynti moottori ''surisi'' vaikka avaimet oli taskussa. Irrottelin kyseisen artikkelin ja huomasin sisä-osa, se ''venttiili'' osa siellä sisällä liikkuu vapaasti ''loksuu'' kun heiluttaa. Onko normaalia?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015, 19:38:10 kirjoittanut Jalonen »

Poissa Jalonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 20.02.2015, 17:32:08 »
Nyt on tutkittu kaasuläpän asento tunnistin https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54 ton avustuksella.
Turbon putkisto vaikuttais ehjältä, tai ainakin kaikki putket suhkin pilotilla läpi.
Onko olemassa jotain simppeliä tapaa mitata IMM ja tyhjäkäyntimoottori?
Voisko joku EVAP tai EGR aiheuttaa moisen kirrosten nousun? Kylmänä käy niinkun kuuluu, mutta heti kun on lämmin niin ampasee sinne 4k paikkeille.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 2.0 T5 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 22.02.2015, 10:55:46 »
Nyt on tutkittu kaasuläpän asento tunnistin https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54 ton avustuksella.
Turbon putkisto vaikuttais ehjältä, tai ainakin kaikki putket suhkin pilotilla läpi.
Onko olemassa jotain simppeliä tapaa mitata IMM ja tyhjäkäyntimoottori?
Voisko joku EVAP tai EGR aiheuttaa moisen kirrosten nousun? Kylmänä käy niinkun kuuluu, mutta heti kun on lämmin niin ampasee sinne 4k paikkeille.


IMM voit ainakin testata sillä kun otat siitä johdon irti, että muuttuuko auton toiminta millään tavalla. Jos ei, niin se on silloin rikki.
Noihin mittauksiin en sano mitään..
Niin...ja mulla on noita käytettyjä Boschin IMM, jos sattuisi rikki olemaan?
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

KL-varaosat  Race.fi