Kyllä tätäkin autoa vaan on reerattu ja räplätty jokapuolta enemmän kun ajettu tämän pian vuoden omistuksen aikana. Välillä jo meinasin myydäkin. (olis ehkä ollu hyvä) Nyt näyttää siltä ettei taas hetkeen ajella kun laatikon vaihtaminen lähti käsistä ja tilanne on tämä. No jos tämän jälkeen sais rauhallisin mielin jatkaa.
Vanha tekniikka nousi illassa pois. Aw laatikko lähti melkein heti Vammalan suuntaan ja tuon kalkattavan ft.n paloittelin samantien ympäri hallia. Aikamoinen pistonslappi sieltä paljastui ja muutenkin todella pahasti karstottunu kone. Joskus varmaan jätetty öljyt vaihtamatta tai jotain hämärää.. Saattaa olla yhteyttä vakio ahtimen laakeri rikkoon. Hoonaus jäljet näkyi jotenkuten kuitenkin.
Siinä aikansa sitä hämmästeleenä päätin että vaihtaa nyt samalla riemulla öljyruiskullisen lohkon. Kävin tästä läheltä noutamssa Fk.n lohkon johon nyt vaihdan ainakin laakerit, stefat ja ehkä kanget tulevaisuutta varten? 13mm löytyy kuitenkin molemmista moottoreista niin vähän vielä kysymysmerkki. Vanhasta ft koneesta tulee kaikki muut härvelit fk.n lohkon ympärille. 530 kansi säilyy melko varmaan.
Tilanne näyttää tältä tällähetkellä. Lohkon putsausta ja maalausta. Laakerit, tiivisteet, stefat sun muut pitäisi kans tilailla.