Muistiinpanoja:
-531 sylinterikansi V nokalla ja 46/38 venttiileillä Kansi ennen oikasua 145,8mm/(146.1mm vakiona)
-Välijäähdytin 550x140x65
-Öljypumpun paineputken tiivisteet: Volvo 418360
-Huottimen paluuputki uusi: Volvo 1306196
-Öljykorkin tiiviste: Volvo 1275379






KAIKKI KUVAT ON POISTETTU TÄSTÄ KESKUSTELUSTA KUVAÄMPÄRIN TEMPPUILUN TAKIA 15:SIVULTA.
Alkuperäinen aloitus teksti on poistettu.
höpinöitä:
Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa 760 kaveriksi vähän vapaampaa rakentelua sietävä ja samalla sellainen yksilö millä raaskii oikeasti ajaa, eli ei liian hyvää aihiota.
Muutaman kuukauden netin selailun tuloksena sitten löytyi tämä kyseinen yksilö. Heti nettiautoon ilmestyttyä piti olla nopea, kun edulliset turbot teki kauppansa harvinaisen nopeasti. Ajelin samana iltana vielä autoa katsomaan. Kaikki muut kriteerit täyttyi paitsi tiilikeula ja kattoluukku puuttui, myös automaatti vaihteisto oli se ei niin toivottu asia. Löytyi LH2.4, orkkis turbo ja sen paperit oli silloin kova sana, noin 300tkm ajettu ft moottori ja mahdollisimman alkuperäiskuntoinen yksilö.
No kaupat tehtiin ja auto vaihtoi omistajaa. Seuraavan päivän koitettua pääsinkin jo tutkimaan autoa paremmin. Tarkemmalla tutkimisella kori oli pintapelleiltään yllättävän hyvä, mutta apparin puolen helma oli pitkältä matkalta ruosteessa läpi asit. Jarrut oli ympäri auton aivan loppu, samoin etupään nivelet ja puslat. Myös hammastanko oli väljä. Myöhemmin kävi myös ilmi että kyseisen vuosimallin b230ft moottoreissa oli esiintynyt normaalia isompaa pistonsläppiä ja sekin tästä löytyi.
Siitä se varsinainen projektointi sitten alkoi. Pikkusella sisustan fiksauksella ja pesulla. Ulkopuolelle kevyt kiillotus ja takavalot vaihtoon samoin myös etuvilkut. Puskureihin tuli kokeiltua mustaa kumimaalia jne. Jarruille tein perus huollot eli levyt, palat ja satuloiden tarvittavat kulutusosat vaihtoon. Myös madallusjouset tuli laitettua.
Kun auto oli alustan ja jarrujen osalta ei hyvässä, mutta leiman sietävässä kunnossa niin oli aika koittaa tekniikapuolelle ensimmäisiä päivityksiä. Ensin lähti tilaukseen lastut ja niiden tultua ahtopaineitten nostoa. Auto kesti jopa yhden kiihdytyksen ja vakio ahdin kiljahti välittömästi. Sen jälkeen lähti tilaukseen ensimmäinen ns viritysosa joka oli 19t mitsu. Yksi kesä meni aikalailla niissä merkeissä jonka jälkeen alkoi sitten seuraava vaihde josta voi lukea tuolta lisää:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=60191.msg1061007278#msg1061007278Muistiinpanoja:
Ahtimeksi tuli hankittua ''holset''
12# jaettu pesä
siivet:
Imu 54mm
pako 60mm
Taas jotain edistymisen tapaista tapahtunu. 600x300cooleri saapui sekä uusi 25 rivinen öljynlauhdutin.Listaan tähän muistiin mitä on tehty niin muistaa itsekkin. 
-Fk lohko öljysumuilla vanhan ft.n tilalle
-Glyco laakerit
-Kiinalaiset h-profiilit, arp pultit
-Uudet tulpat Volvo
-Goetze männänrenkaat
-Elring yläpään tiivisteet
-Victor reinz alakerran tiivisteet
-Volvolta öljypumpun putkeen tiivisteet ja suodattimen jalkaan.
-Öljynpaluulle valmius isompaa ahdinta varten
-Vanha 530 kansi vx3 nokalla ja putsailtuna/huollettuna
-INA jakopääsarja (pyöreä hampainen hihna)
-Ft koneen vesiputki ja suodattimen siirtojalka
-M90 vaihteisto aw.n tilalle
-Lh2.4 pottapyörä
-D24tic levy
-Sre763 asetelma ja sachs painelaakeri myös
Noniin taas on edistystä tapahtunut johonkin suuntaan. 
Tiivistettynä:
-holset hx35 12# jaettu pesä, siivet:Imu 54mm,pako 60mm
-pulssipakosarja
-bilteman 50mm hukkis
-3'' dp ja loppu putki samaa kokoa kahdella vapaasti virtaavalla pöntöllä
-600x300 cooleri 2.5'' lähdöillä
-2.5'' ahtoputket itse tehtynä
-motonetistä ostettu bypass ventiili
-kiinan 3'' 012 immu, imupuolla
-k&n vapaavirtaussuodatin
-siemens deka 668cc sumut
-lastut molemmissa purkeissa
-lohko -97 b230fk, kiinan h-profiileilla ja rempattuna
-kansi on vaan perus huollettu 530 jossa vx3 nokka
-m90 laatikko
-sre 763 asetelma ja dieselin massalevyllä
-sytytys vehkeet orkkista ja vanhat
-öljynlauhdutin vaihdettu isompaan
-sähköflekti
jnetasan 300whp/431nm 1.5bar -Edessä Bilstein B8 ja lesjön jouset josta napattu puolenkieppiä pois
-Taakse tuli kans Bilstein B8 ja lesjön madallusjouset ihan sellaisenaan
-Etupäässä 960 16v turbon vakaaja (oliko ~24mm paksu)
-Takana 2x 19mm vakaajat
Keskiö on momon R-sport johon hommasin jaon muutos spacerin 10mm paksuna. Joka muuttaa momon jaon luisin jakoon: 6x70mm --> 6x74mm sai samalla rattia vielä vähän lähemmäs kuljettajaa.