Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740/940 10x18 etuvanne.

  • 12 Vastauksia
  • 3662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
740/940 10x18 etuvanne.
« : 18.02.2015, 23:02:20 »
Nyt pikaista apua. Onko toivoakaan saada mahtumaan 10x18 vanne eteen 740:n. Eli mitä vaatii et:ksi ettei ota tolppaan kiinni. 10 et:llä taitaa olla jo kaaren tasalla, mutta onko tuolloin vielä tolpassa kiinni. Pokkaukset poistan mutta kaarille en haluais muuta tehdä. Kumeiksi 225/35

Saksasta tulossa 10x18 setti ja toinen 18" vannesetti menis nyt kaupaksi. Ei mahdollisuutta päästä nyt mittaileen, Pikaista apua kaivattais, etten myy ainoita sopivia vanteita pois.

Pussihousujen ei tarvi jeesustella.  :-*

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #1 : 18.02.2015, 23:07:09 »
Itsellä 8,5" leveä ET6 225/40 r18 ja ottaa n.40mm madalletussa kiinni, sisälokariin ja pokkaukseen mutkissa+töyssyissä.
Ellei ole madallettu niin uskon kyllä että mahtuu.. :)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #2 : 18.02.2015, 23:16:43 »
Madalletaan kyllä niin paljon kuin mahdollista. Tällähetkellä -2 kierrosta jousista pois mut alemmas ois tarkoitus mennä. Löysin vanhan topicin jossa olin laittanu entisen 940:n vannespeksit. Ainut vaan etten millään muista paljoko oli tolppaan väliä. Mut sen mukaan laskettuna ainaki et5 pitäs mahtua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #3 : 22.02.2015, 18:13:09 »
Joskus jostain lukenu ja mittaillu että eteen aikalailla maksimi on 9,5 levee sopivalla ET:llä jota en nyt tähän hätään muista. Mikäli siis haluaa oikeesti madaltaa. Taakse menee 11" levee.
Melko tiukkaa voi tehdä madalluksen kanssa tuolla 10x18 setillä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #4 : 23.02.2015, 23:37:25 »
Vakio camberilla, vai se perus 23mm yläpään siirto?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #5 : 24.02.2015, 00:36:04 »
Eli mitä vaatii et:ksi ettei ota tolppaan kiinni.

Vakio camberilla, vai se perus 23mm yläpään siirto?

Sittenkö ei ota tolppaan kiinni  :o     

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #6 : 24.02.2015, 20:34:01 »
Kyllä ne sinne uppoo jos viittii hieroa. Alko vaan ahistaa tuo liian kapea kumi tuossa vanteella ja leveempi ei taida mahtua. Taidanpa kaivaa pussihousut kaapista ja pultata Hydrat takasi alle.









Iskarin yläpään siirsin tuollai. Vanne 10x18 et1. Tolppaan väliä n.3mm, eli tuosta sisäänpäin ei pääse. Mahtuu kääntymään linkkuun, ja tuotahan pystys jopa madaltaan vielä. Kääntyykö camber lisää miinukselle jos madallan? Näin ainaki äkkiseltään luulisin, mut ei enään ajatus pelaa. Renkaaksi haluaisin 245/35:n nykysen 225/35:n tilalle.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #7 : 24.02.2015, 20:46:00 »
Täähän on hyvä uutinen, jos sitä joskus tulevaisuudessa sais hommattua jotkut oikeet kunnon spekseillä olevat vanteet noiden sirkkelinterien tilalle O0

Muistaakseni etupäässä camber muuttuu positiiviseen suuntaan jos madaltaa? Tai näin mulle on ainakin väitetty, mulla tuossa 760:ssä oli viimeksi suuntausta tehdessä edessä n.-1 camberia ilman että oli muutakuin madallettu ja ajettu.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #8 : 27.02.2015, 10:56:39 »
Sittenkö ei ota tolppaan kiinni  :o   
kysymys oli osoitettu sawolle.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #9 : 27.02.2015, 15:31:12 »
kysymys oli osoitettu sawolle.
Muistaakseni kyse oli vakiocamberista.
Kunhan kaveri saa bemariinsa toiset vanteet "valmiiksi" niin saan sovitukseen 10x17 all-around setin. ET15 ja adapterien jälkeen ofsetiks jääpi -2. Renkaat muistaakseni 215/40.
Tosin tolpat ei ole vakiot ja tulee camber-säädettävät yläpäät.

Ja tämän topikin kuvien jälkeen väittäsin jatkossa että seiskan/ysin etupää imasee 10" leveen kohtuu hyvin. Tosin pussihousut repee liitoksistaan ja vähän vähemmän pussihousutkin kauhistuu kun joutuu oikeesti venyttämään rengasta että saa madallettua.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2015, 15:37:46 kirjoittanut Sawo »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #10 : 27.02.2015, 15:37:51 »
Kaverilla oli 960 volvossa 10x17" setti, taakse meni ihan heittämällä, edessä vähän tarkempi sovitus, mutta mahtui. 225/45 kumeilla. Miinuscamberia tulee madaltaessa lisää, jos 225 kumilla näyttää tolla madalluksella tolta, niin uskoisin että 245 vois just mahtua kun mankeloi pokkauksen ihan kasaan. Ite en vaan ymmärrä miks pitäs tosta 225 leveemmät kumit saada :P Näyttää itestä just hyvältä. Camberia tulee madaltaessa yllättävänkin paljon, jeesaa kivasti leveiden vanteiden istuvuutta.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2015, 15:42:37 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #11 : 27.02.2015, 22:11:47 »
Kaverilla oli 960 volvossa 10x17" setti, taakse meni ihan heittämällä, edessä vähän tarkempi sovitus, mutta mahtui. 225/45 kumeilla. Miinuscamberia tulee madaltaessa lisää, jos 225 kumilla näyttää tolla madalluksella tolta, niin uskoisin että 245 vois just mahtua kun mankeloi pokkauksen ihan kasaan. Ite en vaan ymmärrä miks pitäs tosta 225 leveemmät kumit saada :P Näyttää itestä just hyvältä. Camberia tulee madaltaessa yllättävänkin paljon, jeesaa kivasti leveiden vanteiden istuvuutta.

Lähinnä sen takia haluisin leveemmän kumin, ku tää auto on tehty ajettavaksi. Enkä nyt meinaa mitään kyläpilistelyä, vaan tarkotus ois mennä poikittainkin. Mä oon 3 kesää ajanu 225/35 kumeilla ja 10" vanteilla, eikä oikeen tahdo pysyä vanteella kovemmassa ajossa. Katotaan nyt mitä laitetaan. Tänään pyöräytin nää renkaat 9" mersuille, niin ajetaan nyt niillä siihen asti et tulee kesä. Toi oli hyvä et varmistu toi camber-asia niin kyllä ne leveemmät kumit sinne sillon uppoo.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/940 10x18 etuvanne.
« Vastaus #12 : 27.02.2015, 22:29:35 »
Sen verran korjausta aiempaan että noista kuvista on pakko tuoda milli tai pari ulospäin, koska tolla et1:llä hipsii jarrutuksessa tolppaan kiinni. Ei ollutkaan sitä 3mm väliä mitä alunperin sanoin. 0.85 rakotulkki menee just väliin tolla et1:llä :2funny:

 

RallyBaron  Samppasport