Proturbo  Autodiagnoosi

850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.

  • 10 Vastauksia
  • 3191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Täytyy tehdä tyhmä kysymys kun ei muuten tule selvyyttä... :D

Teenkö suurenkin virheen jos vetäsen Loctiten sinistä lukitetta kiristinsysteemin kiinnitysruuviin?
Olen laitellut ilman mutta eikö tuo nyt varmistelis sitä tsydeemiä kun se on sillä yhdellä torx ruuvilla...
Siis tuo torxi:



Vai onko siitä jotain haittaa? :pomo:

Vaikuttaako liikaa momenttiin? Ei kai?
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 15:40:39 kirjoittanut hevonen »

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #1 : 30.05.2011, 16:15:33 »
Eikös ne oo ennenki pysyny kiinni ilman liimoja  ::)

Nercs

  • Vieras
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #2 : 30.05.2011, 16:20:08 »
Jos niitä liimoja käytetään joka mutteriin ja ruuviin se on aika työlästä se osien vaihto sen jälkeen.Kun uusilla osilla mennään niin kyllä ne pysyy kiinni jos muistaa kiristellä ne viellä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #3 : 30.05.2011, 16:44:44 »
Toivoisin että ne jotka tähän kommentoivat, tietäisivät asiasta jotakin.
Jos Loctiten sinistä laittaa, on lukitus avattavissa ihan avaimilla. Estää vain itekseen tärinästä avautumisen.
Enkä tosiaan viitsi aina välillä kiristellä jotain jakopään kiristintä, kyllä se pitää olla kerrasta hyvä.
Ja supalle: onhan ne pysyneet mutta olisko tuosta haittaa jos laittaa kevyen lukon?

Taitaa tää olla taas niitä yhtä tyhjän kanssa hommia... Sori kun kysyin. :)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #4 : 30.05.2011, 17:16:12 »
Katos perskules sehän on torksilaisella. Kettumainen saada tiukkaan jos ei oo asianmukaisia työkaluja. Muistaakseni ite tökkäsin ihan pulttikantaisen siihen kun ysikuuskymppiin jakopäätä remppasin.. Mutta mikä ettei loctitea jos tästä http://loctite.fast.de/wwdh/fi/p232243.htm on kyse.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #5 : 30.05.2011, 21:15:08 »
Katos perskules sehän on torksilaisella. Kettumainen saada tiukkaan jos ei oo asianmukaisia työkaluja. Muistaakseni ite tökkäsin ihan pulttikantaisen siihen kun ysikuuskymppiin jakopäätä remppasin.. Mutta mikä ettei loctitea jos tästä http://loctite.fast.de/wwdh/fi/p232243.htm on kyse.
Yksi juttu ihan kaikille: jos omistat alle 15v vanhan volvon ja aioit itse tehdä huoltoja/remottia. Hanki torx työkalut, (hylsy,vääntimet ja tappisarja). Koko helahoito maksaa yhden merkkikorjaamon tuntiveloituksen verran.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #6 : 30.05.2011, 21:21:13 »
Yksi juttu ihan kaikille: jos omistat alle 15v vanhan volvon ja aioit itse tehdä huoltoja/remottia. Hanki torx työkalut, (hylsy,vääntimet ja tappisarja). Koko helahoito maksaa yhden merkkikorjaamon tuntiveloituksen verran.
Kyllä iteltä kunnon hylsytorxit löytyy. Kysymys onkin siitä, että monesti helpompi kiristää ihan normipultteja. Ja olen jo sen verran vanha, että osaan tehdä omat hankintani ihan itse. 8)
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 21:23:03 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #7 : 30.05.2011, 21:58:44 »
Toivoisin että ne jotka tähän kommentoivat, tietäisivät asiasta jotakin.
Jos Loctiten sinistä laittaa, on lukitus avattavissa ihan avaimilla. Estää vain itekseen tärinästä avautumisen.
Enkä tosiaan viitsi aina välillä kiristellä jotain jakopään kiristintä, kyllä se pitää olla kerrasta hyvä.
Ja supalle: onhan ne pysyneet mutta olisko tuosta haittaa jos laittaa kevyen lukon?

Taitaa tää olla taas niitä yhtä tyhjän kanssa hommia... Sori kun kysyin. :)
juu, kaikki lukitukset on avattavissa, jos kierrelukitusta käyttää  ;)
Se vaan on erona, että jos ohjeissa ei erikseen kerrota lukitteen käytöstä, niin kiristysmomentti on varmaan kerrottu, ja se pitää ruuviliitoksen paikoillaan.
Noita lukitteita pistetään nykyään joka paikkaan, vaikka liitos pysyy kiinni sille annetulla momentilla.
Ketuttaa vaan joskus putsailla noita kierteitä ruuvilukitteesta, että saa oikeaan momenttiin kiinni  >:( ( nyt en puhu Volvosta )
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

hevonen

  • Vieras
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #8 : 31.05.2011, 16:28:14 »
Nojees. Tänään vaihdoin remmin ja molemmat rullat, vesipumppu oli ok.
Oli noita vuosia vaan remmillä reilusti niin hommasin kaikki osat. Rullat olis vielä menny ja vesipumppu jäikin vanha (volvo orig.)

Semmonen huomio vaan että hydraulisen kiristimen yläpultti eli just se kriittisempi oli auki sellaisen kierroksen verran ja oli niin helppo pyörittää että sormenpäällä sen sai pois.
Katson olevani onnekas kun nyt aloin tuohon hommaan. Kaikkiin ruuveihin meni vähän sinistä lukkoa. :D

Kiristin systeemin torxi oli kyllä HYVIN kiinni, sai oikeen panna parastaan. Sit lähti kun 45 torxin irtopalalla ja piippuavaimella väänsi, veivillä ei uskaltanut edes koittaa. Se 1/2" vääntiöllä oleva räikkä ja sopiva torx kun ei mahdu sinne pituutensa puolesta, tulee kori vastaan.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #9 : 31.05.2011, 16:35:34 »
Meinasin tähän kommentoida, että ei tuohon pulttiin lukiteliimaa ja perusteena se, että se torx-kolo on niin älyttömän matala, että on todella herkkä "nuljaantumaan" jos vähän lipeää avain ja jos se lujassa on, niin voi todellakin koitua ongelmaksi.
Mutta mennään näillä etiäppäin, ei tuota rullaa varmaan tarvi seuraavalla jakoremmin vaihdolla vaihtaakkaan vielä, joten voi hyvinkin kestää ns. ajasta ikuisuuteen.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850-70 bensakoneen jakopään kiristinrullan asennuksesta.
« Vastaus #10 : 31.05.2011, 17:09:26 »
Meinasin tähän kommentoida, että ei tuohon pulttiin lukiteliimaa ja perusteena se, että se torx-kolo on niin älyttömän matala, että on todella herkkä "nuljaantumaan" jos vähän lipeää avain ja jos se lujassa on, niin voi todellakin koitua ongelmaksi.
Mutta mennään näillä etiäppäin, ei tuota rullaa varmaan tarvi seuraavalla jakoremmin vaihdolla vaihtaakkaan vielä, joten voi hyvinkin kestää ns. ajasta ikuisuuteen.
Nojep kato. Näin mä sen laskin että kestää sen mitä autokin. Kun meinaan kilsoja on nyt jo 362 tuhatta...
Aina sen sieltä pois saa jos halua riittää, vaikka sitten palasina. :2funny:  vaikka menis vesipumppu, noita ei tarvii vaihtaa, nyt kun on tiedot huoltokirjassakin, mitä ei noista entisistä ollut muutakuin että remmi vaihd.

 

Elekma  Autoracing