Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 133694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #135 : 20.09.2011, 21:59:08 »
koska savut? :nälkä:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #136 : 21.09.2011, 12:07:09 »
Asiallisen näköstä jälkeä!  :pomo:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #137 : 26.09.2011, 13:16:23 »
4bar Map-anturi ja suuttimille etuvastukset tilailtu...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #138 : 07.10.2011, 12:22:15 »
Pieniä öljyongelmia. Ahdasta tulee tuolle öljynpaluulinjalle. Tarkoitus käyttää 22mm sisähalkaisijalta olevaa rosteriputkea, mutta ei se kivuitta kyllä mahdu tuon alkuperäisen ryöstölaipan ja Volvon suodattimen kanssa. Pitäisi vielä mahtua öljynjäähdyttimen liittimet kiinni.

Soittelin Turbotekniikkaan, sieltä sain vastaukseksi, että 16-18mm sisähalkaisijalta oleva putki riittää HX40 Superille hienosti ja tuo 22mm on jo aika ruhtinaallisen kokoinen.

Suosittelivat tulopuolelle AN6 tai vastaavasti Teflonina 6,8mm sisähalkaisijan letkua ilman mitään kuristimia... Itseä kyllä pelottaa, että öljynpaineet katoaa kattilasta tuonkokoisella letkulla ja varmasti alkaa käryttämään...

Pakko kai se on usko viisaampia...

Onko kellään hyvää ideaa tuohon öljynpaluuongelmaan?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #139 : 07.10.2011, 14:13:07 »
Kyllä on aivan mahtava firma tuo Turbotekniikka OY! Infoa saa liiaksikin asti :)

Suosittelevat tuota AN6 letkua tai 6,8mm teflonletkua ilman mitään kuristimia tulopuolelle. Öljynpaineet eivät kuulemma katoa koneesta, sillä ahtimen purkausvälykset eivät poikkea moottorin muista välyksistä nimeksikään/lainkaan. Liian pienellä öljylinjalla / virtauksella ahtimen laakerointi palaa ja aiheuttaa ahtimen vaurioitumisen. Liian "suurella" öljymäärällä ei ole vaikutusta laakeroinnin toimintaan, tilanne on
pikemminkin päin vastainen. Mitä enemmän virtausta sitä parempi filmi akselin ja laakereiden välissä. =  Kestävyys.

Lisäksi sain vinkin vaihtaa #14 pesän numeroon #18... Täytynee kokeilla vaikutusta penkityksen jälkeen kun vehkeet rokkaa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #140 : 11.10.2011, 23:03:58 »
Öljynpaluu 16mm sisähalkasijan sinkattua putkea, seinämävahvuus 2mm.









-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #141 : 12.10.2011, 20:15:22 »
muuten nätti putki, paitti olis voinu toi letkuliitos tulla muutaman senti korkeemmalle.. ettei sitä tarvis tollain kurviin laittaa vuotamaan :P
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #142 : 12.10.2011, 20:51:34 »
Olisin itsekin tehnyt tuon silleen ettei letku jää kulmaan, varsinkin kun noin lyhyt tuo letkunpätkä. Jos laittas pitemmän pätkän letkulla tuohon väliin ni sais ehkä istumaan paremmin?. Noissa Ö puolen letku liitoksissa kannattaa käyttää sellaista öljyletkua jossa sellanen teräs kiertää sisällä ja kuorma auto puolella käytettäviä klemmareita.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #143 : 12.10.2011, 23:04:49 »
Hyvä siitä tulee, kun sen maalaa :2funny:
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #144 : 12.10.2011, 23:43:07 »
riippuu maalista :o
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Öljylinja ongelmia...
« Vastaus #145 : 22.11.2011, 13:59:41 »
Pakosarja portattu, tiivisteet asennettu ja nordlockit plus kuparimutterit... Nyt pitäisi teetättää letkut öljyjäähdyttimelle ja ahtimen tulolle. Muistaako kukaan onko B21ET alkuperäinen öljylähtö M14x1,5 kierteellä, banjon meinasin siihen laittaa... Ahtimen päässä on M12x1,5...

Liikkeessä varmasti osaavat katsoa kierteet öljynryöstölaipasta ja öljynjäähdyttimestä...

No kesäksi ei ehditty, joskohan sitten jääradalle :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #146 : 24.11.2011, 14:12:25 »
B21ET lohko



Muistaako kukaan millä jengalla tuo alkuperäinen öljynlähtö ahtimelle on? Onko se M14x1,5?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Apua öljykiertoon?
« Vastaus #148 : 24.11.2011, 17:14:56 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=30813

Eli on 14X1,5mm

Jep kiitokset, hommasin 2009 vuoden Passatin pyöränpultin niin pystyy testaamaan ennenkun vie "letkutilauksen" huomenna eteenpäin :)

Eli öljytulo on Holsetissa M12x1,5 (suora liitin) ja lohkossa todennäköisesti tuo M14x1,5 (lohkoon laitan banjon). Letkuksi tulee 6,8mm teflon (M8) tai AN6 asennelma.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Apua öljykiertoon?
« Vastaus #149 : 03.12.2011, 11:35:10 »
Öljykierto ratkaistu. Ahtimeen teetätin tulolinjaksi teflonletkun (M14x1,5 banjo lohkonpäässä ja M12x1,5 Holsetin päässä), otin samaan syssyyn uudet letkut öljynjäähdyttimelle (letkuista kiitokset Dunlop Hiflexille), joka tulee lukkopellin tukirautaan ahtoilmanjäähdyttäjän eteen. Romut olisi paikaillaan, pakosarja ja ahdistin kiinni nordlockeilla ja kuparimuttereilla. Tilasin myös KKD Motorsportilta Holsetin painelähtöön sorvatun lähdön ja V-panta liitoksen, saa ahtoputket kätevimmin kiinni. Ahtoputketkin olisi jo kertaalleen koekäytetty kiinni.

Seuraavaksi vuorossa:

-Triggeripyörän hitsaus kampuralle
-Pakoputkiston ja downpipen kannakkeiden rakennus. Ajattelin tukea putkiston 6kpl M8 pulteilla olevilla kumisilla korityynyillä. Tuleepa sitten kerralla kestävä ratkaisu, kun joustoputkea en ole vieläkään löytänyt
-Paikan keksiminen ilmansuodattimelle
-Vesiletkut syylärille
-PLX johdotus ja bensapumpuille virrat
-Apulaitehihnojen asennus, startin ja laturin johdotus

Sitten voisi alkaa haaveilemaan avaimenkäännöstä :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo