Samppasport  Futurez

240 SE farkku -92

  • 3 Vastauksia
  • 1357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turska96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
240 SE farkku -92
« : 23.02.2015, 18:56:16 »
Noniin olisi tarkoitus alkaa väsäämään omaa projektipäivä kirjaa... Viime viikon torstaina sain kuulla tutulta, että hänen kaverillaan on tulossa Volvo myyntiin. Kuukausi sitten leima mennyt umpeen ,mutta hinta oli ainakin kohillaan. Ei muutakuin samana iltana katsomaan ja autohan oli 240 SE farkku vuosimallia b230f myllyllä. Lauantaina sitten ajelin auton kotia siirtokilvillä, mukaan tuli entiseltä omistajalta uudet  kesärenkaat volvon omilla aluvanteilla, ja uusi mittaristo.

Kuvia ostopäivältä:






Viikonlopun aikana aloin katsomaan olisiko leimalle mitään tekemistä ja tulin siihen lopputulokseen, että jarrujen ilmauksella ja muutamien jarrupalojen vaihdolla pitäisi selvitä. Olen siis auton toinen omistaja ja edellinen omistaja pitänyt todella hyvää huolta autosta, suorapeltinen, pohja massattu vuosittain ja sisältä lähes täydellisessä kunnossa. Pieniä miinuksiakin löytyy: mittaristo ei toimi, etupenkkien välinen konsoli on hajalla( saa tarjota jos sattuu löytymään) ja kuskinpuolen takaoven keskuslukko ei toimi.

 
Äsken ottamia kuvia:

               




Nyt on kerrottu auton historista ja sen projektin lähtökohdasta. Tarkoituksena siis olisi alkaa tekemään siitä kesäksi käyttö autoa jolla kehtaisi liikkua paikasta toiseen. Hirveästi ei ole volvoista eikä vinokoneista kokemusta, tullut enemmän harrastettua toyota hommia niin kaikki apu ja tieto on tarpeen. Projekti tullaan toteuttamaan hillitysti eikä vedetä liian amis tyylillä, subbarit ja wunderbaumit jää laittamatta....

Tarkoituksena olisi:

Madallus ( rälläkkä vaiko alustasarja? Löytyykö alustoja bolt-on kamaa vai pitääkö alkaa soveltamaan jostakin?)

Huuli vanteet tms, kokoa  16-17 tuumaa.

Moottorin viritys/ koko tekniikan vaihto. Autohan on kolmitoimikatalysaattori vai mikä on onkaan eli vähä päästöinen niin se tappaa  vakio myllyn turbotus haaveet >:( Saako tuosta b230f mitenkä tehoa vaparina vai pitääkö suosiolla alkaa hommaamaan turbo moottoria? Lueskelin tuossa että kannen porttauksella ja nokan vaihdolla ainakin pitäisi tulla jonkin verran hepoja lisää? Mitä nokkia porukka on käyttänyt? VX3? Tietenkin peltisarja olisi hyvä olla ja katin ottais pois kun saa leiman. Teho tavoitetta laittasin sinne 170hv luokkaan, onko helposti tavoitettavissa? Ja tosiaan ensimmäinen vinokone auto mulle niin ei pahemmin tietoa niistä, mutta tekemällähän oppii  :)

Ja tosiaan aloin etsimään tietoa nuista aluvanteista, jotka sain myyjältä mukaan,
      
Eli niistä ei oikeen löydy tietoa mistään, volvon leimat on ja jotain numero sarjoja. Ebaysta löysin samanlaiset mutta myynti hinta tuntu aika kovalta :o eli onko nuo jotkin harvinaisemmat vanteet vaiko ihan perus kamaa..?
http://www.ebay.com/itm/Volvo-240-Alufelgensatz-6x14-ET15-3524764-Classic-Scorpius-/251675240460?pt=Auto_Felgen&hash=item3a9903680c









Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3977
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 SE farkku -92
« Vastaus #1 : 23.02.2015, 19:04:43 »
kyllä nää ihan peruskamaa on,näitä oli polareissa/classiceissa/se malleissa
« Viimeksi muokattu: 23.02.2015, 19:07:56 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1225
  • www.vrcf.fi

Poissa turska96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE farkku -92
« Vastaus #3 : 05.03.2015, 16:34:06 »
Tuli tuossa pari päivää sitten haettua leimakin tähän. Loppujen lopuksi leimalle oli tekemistä ainoastaan raidetangon pään vaihto...

   

Tuli myös hommattua hiottu nokka-akseli tähän. Nostoja oli 11.80 ja asteita tais olla 290. Saa nähä milloin se tulee laitettua kiinni. Tarviikos sinne jäykempiä venajousia nuilla nostoilla?


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy