RallyBaron  Samppasport

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #30 : 09.06.2011, 15:09:18 »
Vikakoodeja ei ollut, paitsi joku tuntematon, olikohan joku c301?? Ahdot ei noussu, joten urpon siipiin kohdistuu epäilys mutta aatteln kyllä käydä vielä auton alla, koska tanko ainakin liikkui silloin viimeksi hyvin.
Enää ei ole väliä paljoko rahaa menee, laitetaan samaan konkurssiin sit se turbo  ;D
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #31 : 09.06.2011, 15:16:36 »
Isompaa.. kun kerran lastuamaan on lähdetty. 200 kaakkia ja pata kolisemaan.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #32 : 09.06.2011, 19:59:58 »
Joo täytyy ensin tutkin onko se juuttuvasiipinen jumissa.
Pikkasen epäilen.
Kävin auton alla, no eihän se kyllä paljoa liikkunut se tanko kun apukuski kaasutteli. Mutta sitten kaveri imi sieltä letkusta joka menee turbon kellolle, tanko liikkui "imusuuntaan" vähä vaisusti, sai aika kovasti imeä, mutta kuitenki palautui täysin tökkimättä, jotain korinaa sieltä kuului kun sitä imi...jos se olis jumissa niin eikai se palautuisi niin helposti?En tiiä.
Koitin sitten katsoa paljoko sinne menee yleensäkään alipainetta, ei kyllä kovin suuri alipaine ollut omasta mielestä. tietääkö kukaan kuinka suuri alipaine turbolle tulisi mennä?
Jatketaan taas.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #33 : 09.06.2011, 20:47:24 »
Joissain bensavehkeissä APohjaus tulee kaasuläppäkotelolta-> ECU ei tiedä koska se on auki. :P

Okei, ehkä jossain nooan aikaisissa tosiaan näin, mutta niissä on muutenkin ecu:n valvomia juttuja ihan minimaalisesti.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #34 : 09.06.2011, 21:38:02 »
Tarkistas välijäähy että on ehjä. Niitäkin on hajonnut murtumalla ja jäätymällä tai kiven osumasta. Se kyllä tekee saman tehottomuuden ja suhinan aikaiseksi. myös isot letkut kannattaa tarkastaa.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #35 : 10.06.2011, 15:53:40 »
Piti hommata oikein alipainemittari, jotta näkee paljoko sitä alipainetta sinne juuttuvaan menöö, no kun auton käynisti, niin näytti 0,8 bar, mutta n 10 sek päästä tippu paine nollaan ?eli ei jaksanut vetää siipiä ja magneettiventtiili sanoi stop.
On muuten uus turbo n 1300 €,varmaan josain halvempiki?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #36 : 10.06.2011, 21:15:33 »
Älä nyt vielä katiskan painoksi laita. Pitäisi olla jotkin toiminta periaatteet tai mitta-arvot tiedossa mihin vertaa sitä toimintaa. Itse en osaa vastata, mutta uskoisin että ne paineet voi vaihdella ohjauksen mukaan.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #37 : 10.06.2011, 21:32:00 »
Paaluttaminen on käynyt mielesä tämän auton osalta monesti.
Tuli taas kontattua auton alla. Kyllä se vaan epäilyttää tuo turbon kello, kun se rohisee kun laittaa letkun siihen kiinni ja imee, ja sen myös kädellä tuntee että jokin siellä tökkii. Mutta näyttää kyllä aika hankalalta pois otto, onko kukaan koskaan irroittanut?Ainakin siinä tangossa oleva sokka on &ittumainen ottaa irti jos siihen hommaan ryhtyy...noita on kuulemma joskus jumittunut.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #38 : 14.06.2011, 03:16:27 »
Vnt irroitetaan 22pvä, ollaan sitten paljon viisaampia.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #39 : 18.06.2011, 18:44:50 »
Näissä tehottomuutta on aiheuttanut EGR ja ahtopaineensäätöventtiili. Mikäli mitään muita koodeja tai muuta ylipäätään ei ole tallentunut. Myös hiukkassuodattimen paine-eroanturien kanssa on ollut ongelmia. Joissakin tapauksissa EGR uusinnan jälkeen EGR on sopeutettava testerillä jotta toimii normaalisti.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #40 : 23.06.2011, 12:12:09 »
Jotain kommunikointi ongelmaa suomenruotsalaisen kanssa , ei edes yrittänyt puhdistaa vnt:tä. Tilasin sitte uuden ahtimen, vaihtohinta 700€. Juhannus menee sitte kotona.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #41 : 23.06.2011, 13:07:05 »
Lööpit hehkuttavat: "Volvomies oikeudessa - Turbo hajosi pakittaessa lepiköstä". Volvo kiistää turbojen hajonneen - ikinä. Vakuutusyhtiö korvaa..
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #42 : 23.06.2011, 19:32:09 »
Ifillä kuulemma vakuutus joka antaa matkan katketessa sijais auton käyttöön
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #43 : 23.06.2011, 21:11:03 »
Ifillä kuulemma vakuutus joka antaa matkan katketessa sijais auton käyttöön

ja volvolla tiepalvelu, johon niinikään kuuluu sijaisauto.
http://www.volvocars.com/fi/sales-services/services/care/roadsideassistance/pages/default.aspx

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #44 : 26.06.2011, 00:10:40 »
Ifillä kuulemma vakuutus joka antaa matkan katketessa sijais auton käyttöön
ja volvolla tiepalvelu, johon niinikään kuuluu sijaisauto.
http://www.volvocars.com/fi/sales-services/services/care/roadsideassistance/pages/default.aspx

Jee, mulla on kummatkin... :idiot2:
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy