Futurez  Kulkukoira

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #120 : 24.10.2011, 14:44:16 »
1,08 v oli jännite

Mitä sanotte imm lukemista
,tyhjäkäynti 8-10g/s ja max n130g/s?
Ahtopaine max 1,5 bar(vakiona oli 1,2).
 Edittiä taas...on se kyllä kumma, että dieselin paras käyttöalue on 2200-4000rpm. Normaalisti se on 1500-3000rpm.

Läheltä liippaa. Teoriassa voi olla vähän raollaan. Tarkastaisin varmuuden vuoksi kun ei ole niin iso homma loppujen lopuksi. Tuon moottorin pitäisi kyllä toimia alhaalta. Eihän turbonsäätöventtiilin letkut ole väärinpäin? Tällä saa useasti vastaavan toiminnan aikaiseksi. Voin tarkastaa ohjearvoja myöhemmin kun se on mahdollista. Menee vähän aikaa sairastellessa.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #121 : 24.10.2011, 16:38:34 »
Jep. Kumma ku siniseltä ei saa mitään informaatiota tähän(kään). Kyllä ne liene oikein ne ventttiilin letkut, eli siinähän on vac ja out, ja out mun käsittääkseni on turbolle menevä letku . Kyllähän se venttiilin toiminta vähän omistuista on,olenki koitttanu taas noita alipaineletkuja käydä läpi . Nyt muuten olen kiinnittänyt huomion jarrupolkimeen, josta katoaa alipaine parin tunnin seisomisen jälkeen! En oo sitä huomannu aikasemmin, ja vielä tänään kaiken lisäksi poljin pysyi jäykkänä käynistymisen jälkeen muutaman sekunnin....
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #122 : 26.10.2011, 21:34:54 »
Hovikorjaaja epäilee että alipainepumpun tuotto huono. Aika hitaasti nousee alipaineet, n.5 sek, ku pitäs varmaan nousta heti ku käynistää.mitattu alipaineakun jälkeen.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #123 : 26.10.2011, 21:53:52 »
Hovikorjaaja epäilee että alipainepumpun tuotto huono. Aika hitaasti nousee alipaineet, n.5 sek, ku pitäs varmaan nousta heti ku käynistää.mitattu alipaineakun jälkeen.

Jos alipaine on karannut jarrutehostajasta, niin meneekin hetken aikaa, ennen kuin alipaine nousee riittävästi, sitä imettävää tilavuutta kun on reilusti.
Takaiskuventtiilit letkuista ja putkista kannattaa tarkastaa..
Muistaakseni myös pumpussa on takaisku, kun irroittaa siitä putken ja kiertää sen putkiliitoksen irti, niin varmaan tulee esiin jousi ja kuula.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #124 : 27.10.2011, 18:33:32 »
Noitahan nuo koittivat huollossa tarkistaa, mutta eivät vuotoja löytäneet, mää oon kyllä sitä mieltä että jostain vuotaa.täytyy katsoa tuo pumpun takaiskuv.
Venttiili kai ok, mutta jousi ihan onnettoman olonen, kuulusko olla kuin jäykkkä?
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011, 13:15:28 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #125 : 28.10.2011, 21:25:30 »
Noitahan nuo koittivat huollossa tarkistaa, mutta eivät vuotoja löytäneet, mää oon kyllä sitä mieltä että jostain vuotaa.täytyy katsoa tuo pumpun takaiskuv.
Venttiili kai ok, mutta jousi ihan onnettoman olonen, kuulusko olla kuin jäykkkä?
Ei ne yleensä kovin jäykkiä ole. Jos otat pumppua käteen niin katso että öljyntulo on auki kun noista 1.6D koneista ainakin menee sihdit tukkoon aika tehokkaasti ja syö pumpun sitämyöten hajalle ja öljy ei tiivistä epäkeskon ja kammionseinämän väliä. Mutta ei niinkään tämän 2.0D ongelma. Tietty voi olla tässäkin. Tutkittava. Kokonaisuutena aika simppeli alipainejärjestelmä. Voi myös paineistaa savukaasulla mutta sit pitää tietää mitä tekee ettei riko paikkoja ja tässäkin huonopuoli se että ylipaineella voi pitää kun taas alipaineella järjestelmä voi vuotaa.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #126 : 29.10.2011, 20:20:35 »
Kyllä se sihti puhdas oli ja öljyä näytti olevan epäkeskon kammioseinässsä.?Voiko tuo sitte muuten olla huono? Onkohan muuten jarrutehostaja missä, ei äkkiseltää oo silmiin pistäny ku tuota autoa rempannu. Jos tutkis sen takaiskuventtiilin ihan irtiottamalla...Alkaa taas ideat käymään vähiin tämän kans.

Tutkittu.eipä tullu hullua hurskaammaksi. Näyttäs siltä että alipaineongelma on turbon säätöventtiili- turbon kellon paikkeilla, mutta vuotoja siellä ei oo !
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 11:57:46 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #127 : 15.11.2011, 17:01:43 »
Vuoto oli alipainepumpulta lähteväsä liittimesä, tuli vaihettua koko letku joka menee jarrutehostimelle.Alipaineet nyt semmoset 0,9bar, mutta kulku entisellään.yli 2000rpm siis potkua, mutta kovin raskaan olosesti moottori vetää.ku muistaakseni tämä motti on aika eleetön ja hiljanen.jatketaan...
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa zinner-86

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #128 : 01.12.2011, 17:29:26 »
täällä on seuraava ongelma kun sammutin läppä tai mikä onkaan on ohitettu,egr ohitettu ja catti otettu pois ja hehkut vaihdettu putsarit ja putket on auki ja uusi ilmamassa mittari on ja alipaine letkutkin ovat kunnossa niin auto tekee edelleen seuraavaa toimii välillä hyvin ja välillä ei meinaa kiertää edes paikoillaan yli 3000rpm  ja jaksa ykkösellä hädintuskin liikkua, näytössä on jo noin pari vuotta ollut teksti että moottorijärjestelmä vaatii huollon mutta ei ole luultavasta kytköksissä vikaan koska vika ollut noin puolivuotta ja pahentunut koko ajan.

ja voinpa sanoa että jos on noin 250tkm ajettu auto ja on egr käytössä niin on meinaa melko tukkoinen imusarja jo autossa

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #129 : 01.12.2011, 19:59:03 »
Mitenkäs ohitit egr venttiilin? ihan mukava kuulla että näitä murheita on muillaki  ;D
Miltä se imusarja näytti sitten? sitä en oo omasta autosta tutkinut...mutta egr venttiili oli hyvinkin puhdas ku sitä oon ruuvaillu.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa zinner-86

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #130 : 02.12.2011, 11:15:36 »
imusarjassa oli noin puolen sentin kerros kovettunutta öljynsekaista pikeä tosin jos turbolta tulee vähänkin öljyä niin varmasti kerää nopeammin likaa ja peltilätkällä ohitin eli heti egr ventiilin yläpuolelle mistä putki lähtee niin pellin pala ja ei mun mielestä voi herjata mitenkään sitä joska egr putkessa ei oo mitään tunnistinta sille virtaukselle toisin kuin esin noissa isoissa moottoreissa on 6.8

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #131 : 02.12.2011, 15:21:00 »
imusarjassa oli noin puolen sentin kerros kovettunutta öljynsekaista pikeä tosin jos turbolta tulee vähänkin öljyä niin varmasti kerää nopeammin likaa ja peltilätkällä ohitin eli heti egr ventiilin yläpuolelle mistä putki lähtee niin pellin pala ja ei mun mielestä voi herjata mitenkään sitä joska egr putkessa ei oo mitään tunnistinta sille virtaukselle toisin kuin esin noissa isoissa moottoreissa on 6.8

Mikä tunnistin isoissa moottoreissa on egr:lle?

Se egr:n virtaus tunnistetaan ilmamassamittarilla, joka autossasi on.
Kun egr aukeaa, niin egr:n kautta virtaa pakokaasua sylinteriin, samaan aikaan ilmamassamittarin läpi vähemmän ilmaa.
kun egr sulkeutuu, niin massamittarin läpi kulkee taas enemmän ilmaa.
Massamittarin avulla auton diagnostiikka voi tunnistaa myös vähän raolleen jääneen egr:n.

Poissa zinner-86

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #132 : 02.12.2011, 15:53:44 »
juu paljon mahdollista on että se sitä kautta voisi tunnistellakkin että egr on tulpattu mutta joissakin työkoneissa on egr rän putkessa erillinen anturi joka mittaa sitä virtausta ja se on hiukan vaikeampi ohitella

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #133 : 02.12.2011, 16:17:38 »
Olen varmaan kertonutkin, että täsä tapauksesa egr tulppaus aiheuttaa vikakoodin ja ilmotuksen näytölle.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #134 : 02.12.2011, 16:48:12 »
juu paljon mahdollista on että se sitä kautta voisi tunnistellakkin että egr on tulpattu mutta joissakin työkoneissa on egr rän putkessa erillinen anturi joka mittaa sitä virtausta ja se on hiukan vaikeampi ohitella

Dieselissä ilmamassamittarille on todella vähän mitään muuta tekemistä, kuin valvoa egr:ää, toki sitä mukaa, kun päästönormit tiukkenee, niin sen merkitys kasvaa, mutta lähinnä samaa se edelleen tekee, polttoaineen määrää kun ei tarvi millään muotoa suhteuttaa imetyn ilman määrään, kuten bensakoneessa.

Eli ei ole mahdollista, vaan massamittarin päätehtävä on se mitä sanoin.

 

Kulkukoira  Proturbo