KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zinner-86

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #135 : 02.12.2011, 22:22:34 »
no saapa nähdä mitä ne huollossa löytää viaksi nyt on kaikki egr ja muut toiminnassa, kyllä vanhat volvot oli vielä volvoja

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #136 : 03.12.2011, 20:05:38 »
toivottavasti selviää vika-
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #137 : 26.12.2011, 15:43:02 »
Mitäpä sitte keksis auton kans tehdä? JOku varmaan joskus irrottanut polttoaineen paine tunnistimen ja polttoainesuodattimen vaihtanut?Suodatin on ainakin semmonen homma, että muovinen kotelo on aika tiukasti kiinni, ei uskalla kovin vääntää ettei riko mitään, onko vinkkejä miten suodattimen kotelon saisi avattua hajottamatta mitään? Kun tuon paine-anturin irrottaa,niin onkos siellä painetta sillon ku auto ei ole käynnissä?onko vaaraa saada polttoainetta päin näköä? Polttoainepuolta ei oo kukaan hoksannu tutkia. Suodattimen vaihtoa aattelin siis kokeilla ensimmäiseksi...

EDIT suodatin vaihettu, miten tuon auton saa käyntiin nyt? Ohjekirjan mukaan ei tarvi mitään erikoistoimenpiteitä. Akku meni jo tyhjäksi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2012, 20:35:05 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #138 : 02.01.2012, 19:37:00 »
Up, ei käynisty vaikka kuin tarttailee.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #139 : 02.01.2012, 20:11:30 »
Up, ei käynisty vaikka kuin tarttailee.

Täällä jossain oli juttua tästä...

E. Löyty :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1436.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #140 : 02.01.2012, 20:17:05 »
Pitänee kattoa onko biltemassa jotain halpaa alipainepumppua, semmosellahan voisi saada jotain aikaan. ?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #141 : 02.01.2012, 20:20:03 »
Pitänee kattoa onko biltemassa jotain halpaa alipainepumppua, semmosellahan voisi saada jotain aikaan. ?

Sellasella mä lähtisin yrittään... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #142 : 03.01.2012, 00:50:24 »
Pumpun tarviis olla sellaanen milla saa pumpattua ilmaa ja naftaa läpi, eli esim. veneissä käytettävä pa-tankin primeri pumppu, siis sellainen käsilutkutin.
Alipainepumppu siis ei toimine, koska ne yleensä ei päästä nestettä siten läpi, kuin pitäisi tässä tilanteessa.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #143 : 03.01.2012, 10:02:56 »
Pumpun tarviis olla sellaanen milla saa pumpattua ilmaa ja naftaa läpi, eli esim. veneissä käytettävä pa-tankin primeri pumppu, siis sellainen käsilutkutin.
Alipainepumppu siis ei toimine, koska ne yleensä ei päästä nestettä siten läpi, kuin pitäisi tässä tilanteessa.

Ja nyt vasta tuonkin sanoit! :nuhtelu :D

Mutta oikeessa taidat olla... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #144 : 03.01.2012, 16:19:32 »
Mullapa oli varastosa öljynvaihtopumppu  :). Pienellä soveltamisella sai pelaamaan, eli tuo pumppu ei vedä tyhjänä, joten  tein haaran josta imin öljyä samalla pumppuun.ja taas mennään..
tein muuten havainnon, ku sain auton käyntiin, niin käyntiääni oli pitkästä aikaa semmmonenko sen pitäski olla.eli noh eipä sitä osaa selittää .kuitenki jonku ajan kuluttua  käynti muuttui taas pehmeämmäksi
. Taitaa olla aika ettiä joku diesel paja.joka osaa common railin.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 07:31:33 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #145 : 09.03.2012, 17:47:02 »
Tuli pitkästä aikaa värkkäiltyä. Imusarja piti tsekata. Ei mitään isompaa karstaa löytynyt. Hieman oli tiivisteet vuotanu, mutta ei vaikutusta tiivisteiden uusimisella. Rail paineet sain viimein näkymään uudella lukijalla. 270-720bar näytti. Onko kellään Faktaa mitä paineiden pitäs olla??
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #146 : 09.03.2012, 21:10:56 »
Siitä oikeasta paineesta on vaikea tulkita mitään muuta, kuin sen, että tyhjäkäynnillä moottorin normaali lämpöisenä ja muutenkin normaali tyhjäkäynti kuormalla, paine on luokkaa 280bar ja heittäisinkö tähän sellaisen, että +-10%

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #147 : 10.03.2012, 08:02:47 »
Voit hyvinkin olla oikeassa! Sain juuri työkaverilta viestin, samaisesta koneesta katsottu paineet, 270-300bar. ELi kysymys kuuluu miksi autossani näyttää olevan ihan eri luokassa? missä vika? Anturissa vai jossain muualla?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #148 : 10.03.2012, 10:14:51 »
Voit hyvinkin olla oikeassa! Sain juuri työkaverilta viestin, samaisesta koneesta katsottu paineet, 270-300bar. ELi kysymys kuuluu miksi autossani näyttää olevan ihan eri luokassa? missä vika? Anturissa vai jossain muualla?

Niin, missä tilanteessa sulla näytti noin, eli 270-720bar?
Jos annat kaasua, niin paine nousee, kun polttoainetta tarvitaan enemmän, en muista, mihin paine voi korkeimmillaan nousta tuossa moottorissa, mutta lienee siellä 1500bar paikkeilla.
Eli jokainen paine väliltä 270-720bar on mahdollinen, riippuu vaan siitä, että paljonko moottoriohjaus haluaa ainetta..

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #149 : 11.03.2012, 15:33:44 »
Noniin.sain apukuskin. 280-1600bar on paineet.eli ei mitään vikaa.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

 

RallyBaron  Samppasport