Proturbo  Autodiagnoosi

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilleO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #150 : 15.03.2012, 01:32:12 »
En ainakaan huomannut että kukaan olisi vielä tänne selventänyt suomeksi tuota vikakoodi ecm-c301 niin aikani kuluksi tuota suomentelin jos auttaisi vian metsästämisessä jos ei ole vieläkään löytynyt.

Siis lyhyestihän tuossa kerrotaan että keskus elektroniikkamoduuli ei sovi yhteen asennetun softan kanssa. (Esim. käytetty moduuli jostain joka ei ole alkuperäisesti autoon tarkoitettu.)
Tai vaihtoehtoisesti jossain tietojärjestelemässä on avoin piiri eli sähkö ei kulje eikä kaikkia tarvittava tieto välity. Eli joku tuonne elektroniikkamoduulista lähteviin tai tuleviin johdoista ei yhdistä.

Mistä vika tulee?

Vika voi syntyä kun autoon asennetaan uusi elektroniikkamoduuli eikä asenneta siihen kuuluvaa uutta softaa. Tai tosiaan johdot ei yhdistä (voi olla maa tai virtapiuha mikä ei yhdistä tai mikä tahansa muu yhdistysongelma) Tai koko moduuli sökönä.

Ja korjausvaihtoehdoiksi tarjoaa.

1. Asenna uusi softa

2. Tutki johdoista että siellä tosiaan kulkee virtaa niinkuin pitäisi

3. Ja ehdottomasti viimeinen oljenkorsi -> koko moduulin vaihto.

ja ilmeisesti tuo herra jolla vika tuola oli ilmennyt niin itse sen vikakoodin jostain kaivanut. Liikkeen huolto ei vikakoodia ollut hänen mukaansa löytänyt.

Ja aiheesta ei selviä että saatiinko vika korjattua.

Itsehän en ole sitten mikään asiantuntija tuolla konehuoneen puolella. Hyvä kun öljyt ja tulpat saa itte vaihdettua.  ;D Mutta toivottavasti tulee volvo kuntoon ja tästä olisi ees jotain hyötyä.

Niin ja tämä moduuli ilmeisesti sijaitsee apukuskin jalkatilassa.
Volvo 745 2.0 GL Injection 1987

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #151 : 20.03.2012, 19:53:32 »
Joo noitahan on tutkittu ja moneen kertaan :).

Mutta semmosta aattelin mainita nyt että sain vikakoodin aikaiseksi.
Eli P2263 turbo/super charger boost system performance??

Testailin noita solenoideja jotka ohjaa sammutusläppää ja vnt:tä, lähinnä tuo sammutusläpän ohjaus tuntui toimivan oudosti tai oikeestaan ei toimivan kovinkaan hyvin, koska sammuttaessa auton, auto ei aina niin kovin nätisti sammunut, no puhaltekin sen solenoidin sisään ja ulos tuloja, ja tämän jälkeen auto ei oikeestaan liikkunut mihinkään. puhaltelin uudestaan, ja sitten taas pelas jotenki. No päätin sitten uusia tuon solenoidin. No tulos on se ,että auto ei pelaa paremmin, aluksi kyllä eka käynistyksen jälkeen auto pelas paremmin ku piiiitkään aikaan! mutta sitten taas tehot totaalisesti pois. uudelleen käynistys toi tehot takaisin hetkeksi. Koitin vaihtaa tuon uuden solenoidin vnt:tä ohjaamaan ja vanhan sitte sammutusläpälle, no ei toiminut yhtään paremmin.(tämä vanha noin vuosi sitten uusittu) Olen kohtuu varma että alipainepuoli on kunnossa(sitä on tullu tutkittua ja paljon) ja en usko että vnt jumittaa(uusittu viime kesänä), niin mikäs tässä ny on? Onko noille solenoideille(vai onko ne venttiilejä) niin joku kalibrointi ohjelma??

Edit. Sinisen mukaan ei mitään kalibrointia tarvita. Palautin sitten uuden solenoidin. Vanhoilla pelaa ,jotenkin.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 11:59:02 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #152 : 26.04.2012, 02:42:41 »
Kai tätäki pitää koittaa välillä päivittää.
Havainto jonka olen tehnyt tässä ku ajellut vähän pitempiä matkoja. Kun ajaa oikee rauhallisesti, pintakaasulla pitemmän ajan vaikka60km/h, sen jälkeen eka kiihytys on joskus todella pirteä, mutta vain eka kiihdytys, ikään kuin auto lataisi voimaa jostain(onko tässä KERS?). Ja tämä tapahtuu yleensä ihan kuumallla koneella ja vielä yleensä kovan polkemisen jälkeen.
Tuli tuossa myös tutkittua välijäähy, ja paineputket. Ei vuotoja.
On muuten auto pitemmän ajan haissu pakokaasulle,mutta kukaan ei oo vuoto löytänyt mistään.näin tänään.

JA, auto on taas alkanut nykimään!
« Viimeksi muokattu: 28.04.2012, 16:41:28 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa TRP-racing

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #153 : 11.07.2012, 21:39:07 »
Moi,

Taisteli tuosa omani kanssa saman tapaisen ongelman kanssa. Ongelma tuli kun toi alipaineventtiili vaihdettiin joka ohjaa sammutus läppää. Syyksi selvisi että Siniseltä saatava uusi venttiili on eriklaien vaikka päältäpäin näyttää samalta. Selvisi että jos venttiilin vaihtaa niin pitää vaihtaa joitain alipaine letkuja jolloin sinne tulee romua lisää. Oisko takaisku tai virtauksen säädin.
Uudella venalla ei nostanu alipainetta pienillä kierroksilla jolloin turbo ei herännyt. Sen jälkeen aina alipaineet täysillä, kierroksilla ei ollut mitään väliä.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #154 : 12.07.2012, 10:43:50 »
Mielenkiintoista. Sattusko sulla oleen varaosanumeroa niille "romuille" mitä sinne lisätään?ja puhuitko sammutusläpälle menevästä alipaineesta?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #155 : 19.07.2012, 08:50:08 »
Sain siniseltä kuvan tuosta alipaine järjestelmästä, onkohan laillista jakaa se kuva tänne?

Ja kyllä, sinne letkuihin kuuluu joku takaiskuventtiili.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012, 11:32:48 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Taksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #156 : 22.07.2012, 20:35:36 »
auto tekee edelleen seuraavaa toimii välillä hyvin ja välillä ei meinaa kiertää edes paikoillaan yli 3000rpm  ja jaksa ykkösellä hädintuskin liikkua, näytössä on jo noin pari vuotta ollut teksti että moottorijärjestelmä vaatii huollon mutta ei ole luultavasta kytköksissä vikaan koska vika ollut noin puolivuotta ja pahentunut koko ajan.

Löytyikö tähän ratkaisua?

Täällä tekee samaa, teki jo viime vuonna, keväällä auto toimi lähes moitteettomasti mutta nyt toi sama vika on tullut takaisin, eli välillä toimii täysin normaalisti, välillä auto hyytyy eikä jaksa edes paikallaan kiertää 3000rpm, eikä herjaa mitään vikavaloa/koodia. Sammutus ja starttaus auttaa aina, eli jokin sähkövikahan tuo on. Eilenkin 100km matkalla tuo vika tuli esiin 4 kertaa, tosi rasittava ja vaarallinenkin vika esim. ohitustilanteessa >:(

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #157 : 26.07.2012, 12:33:38 »
No tuotahan ongelmaa mulle ei ole ollut, etteikö kone kiertäis.
Tuli laitettua tuo letku, johon siis kuului takaiskuventtiili. Tuli mukana toimilaitekin, eli sammutusläpän ohjaussolenoidi. Ei mitään vaikutusta mihinkään.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

s73

  • Vieras
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #158 : 26.07.2012, 21:26:02 »
voisiko tukossa oleva pakoputki aiheuttaa tuon vian? Jaksanut kahlata koko ketjua, mikä tätä vaivaa. :buck2:

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #159 : 26.07.2012, 21:29:23 »
Putki ei ahista, on testattu ilman putkia.katti myös poistettu.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #160 : 06.08.2012, 18:02:42 »
Kertokaa ny joku mikä tätä vaivaa.

Ei paljo uutta kerrottavaa oo,ku ei enää keksi mitä tutkis ja missä.
Se on kuitenki huomattu, että kun ajan hissukseen työmatkan 40km, niin sen jälkee yläkierroksille tulee huomattavasti enemmän voimaa(lämmetessä siis? ). Mutta alakierroksilla ei tapahdu mitään 1000-1900rpm. Joskus myös sattuu niin että voimaa ei ole millään kierrosalueella juuri yhtään. Mutta vikakoodeja ei edelleenkään ole kun tuo u0301, josta kukaan ei osaa varmasti sanoa mikä se on.
Savuttaa jonku verran ku enemmän polkee. Kylmänä meinaa savuttaa sinistä. Öljyä ei syö. (ja pakokaasu haisee pahalle!)
JAtketaan.

« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 20:00:27 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

s73

  • Vieras
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #161 : 09.08.2012, 17:39:57 »
oliko tässä imuilman esilämmitys, olisiko se jumissa? Lämpöanturi vaihdettu? Onko immu vaihdettu?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #162 : 09.08.2012, 18:54:52 »
Eikai täsä sellasta oo? imm on uusittu. Nyt en tiedä mitä on tapahtunu, ku voimaa ei ole yhtään! en sitte tiiä onko tuo ulkolämpötilan lasku vaikuttanu.kyllä nuo lämpötila-anturit näyttää ihan normaaleja arvoja.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

s73

  • Vieras
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #163 : 09.08.2012, 19:18:55 »
vanhemmissa autoissa näkyy niitä pahviputkia pakosarjalta ilmanputsarikotelon luokse, jotain sellaista tarkoitan.  voisiko noita lämpötila-antureita mitata yleismittarilla? Anturi mikä mittaa vedenlämpötilaa ja konetta säädetään sen mukaan, se voisi olla viallinen.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #164 : 09.08.2012, 23:40:28 »
Onhan ihan perus mekaaniset viat käyty läpi? Puristuksia on? Jako on varmasti kohdallaan ja eikä ole remmi venynyt (vaihdettu kuinka kauan sitten)?
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Samppasport  Futurez