RallyBaron  Samppasport

960 moottorin vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 1621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naikouh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
960 moottorin vaihto
« : 26.02.2015, 11:57:38 »
Juu elikkä miten mahtaisi tollaseen 960 vuosimallia 95 jossa on nyt 2.5 litranen 24v mylly onnistua jos laittaisi tilalle turbo koneen? Onnistuuko helposti ettei tule katsastus miehen kanssa ongelmia? Eli kaikki mahdollinen tieto jos joku on vaihtanut tollaseen ysikuuskymppiin moottorin turbolliseksi! :)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: 960 moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 26.02.2015, 13:36:06 »
Vähäpäästöisen koneen kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, kunhan tehoraja ei ylity. Kai siihen jonkun ahdetun vino- tai tinakoneen saa laitettua. Haulla löytyy aika paljon juttua. Esim. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24099.25
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 13:38:09 kirjoittanut Acke »

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 26.02.2015, 21:39:25 »
Ruotsissa sinne saa vaikka T5 moottorin, mutta muistanpa liikenneministeri Vehviläisen jolta oli kysytty autojen rakentelun vapauttamista edes hieman järkevämpään suuntaan johon hän vastasi:
"Minun mielestäni Suomessa on jo aivan tarpeeksi erilaisia autoja".
Se keskustelu oli siinä.
Audi A6 4.2

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 960 moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 26.02.2015, 22:31:48 »
Ei saa Ruotsissa T5 moottoria 960 -95. Tai saa, mutta silloin pitää vaihtaa jarrut alkuperäistä paremmaksi jne ja maksaa useita tuhansia kruunuja testeistä/papereista.


Suomessa ei tarvi ku laittaa sopivan tehoton T5 keulalle ja käydä muutoskatsastamassa.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Naikouh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 26.02.2015, 23:32:59 »
Ei saa Ruotsissa T5 moottoria 960 -95. Tai saa, mutta silloin pitää vaihtaa jarrut alkuperäistä paremmaksi jne ja maksaa useita tuhansia kruunuja testeistä/papereista.


Suomessa ei tarvi ku laittaa sopivan tehoton T5 keulalle ja käydä muutoskatsastamassa.
Joo luin kanssa et tollanen t5:sen voi heittää keulille :) ilmeisesti pitää olla alle 250hv et saa laittaa ja ei pitäis mitää ongelmia olla muutoskatsastuksen kanssa (korjatkaa jos puhun aivan soopaa) ja ei pitäisi olla edes kallis prokkis :) jostain pitäisi siis löytää t5 tai t5r kone josta sitten ruveta rakentelemaan kehonliikuttajaa :) jotenkin vaan mieli tekee enemmän saada voimaa autoon :) helpompaa tietenkin olisi ostaa kori joka olisi ei vähäpäästöinen mutta ei oikein huvita kun omassa ysisatkussa on kori niin pirun hyvässä kunnossa :/

 

Elekma  Autoracing