Murheenkryyni on V70 II 2,5D siis volkkarin kone. Jo viime talvena pakkasilla alkoi kadota jäähdytysnestettä pahimmillaan litran viikossa. Vuotoa ulospäin EI ole. Moni ehdotteli öljynsuodattimen viereisiä öljynjäähdyttimen kumiletkuja ja vesipumppua mutta vuotoja ulospäin siis EI ole. Nestehukan aikaan pakoputkesta tuuppasi valkoista savua joka vain lievästi haisi nesteelle. Siis sen savun muodostuksen perusteella pitäisi nestettä hävitä litrakaupalla sadalla eli oikein hävetti pysähtyä liikennevaloihin kun takana tuleva peittyi valkoiseen savuun.
Keväämmällä nesteen kulutus loppui eikä savua tullut. 10 tkm sai ajaa ilman ongelmia. Viimeisen 25 tkm aikana taas ei nestettä tarvinuut lisätä kuin max. 1litra. Viikko sitten alkoi taas nesteen syönti ja savutus. Ja HUOM. nesteen seassa ei ole öljyä eikä syyläriin keräänny painetta eikä paisari kupli siis sinne päin EI vuotoa ole.
Moni ehdotteli kannentiivistevikaa tai kansi halki. Nuo viathan tekevät syyläriin painetta jota ei ole eikä ne viat eivät "itsestään korjaudu" eli ongelmat olivat yli puolivuotta poissa. Myös EGR:n jäähdytysvikaa ehdotettiin mutta tuossa ei sellaista ole eikä myöskään turbossa vesijäähdytystä.
Auto toimii kaikin puolin normaalisti, lämmöt ok, lämppäri ok eikä paisarista vuoda yli ja korkki ok. Ai niin joku päivä sitten jätin paisarin korkin löyhälle eli järjestelmässä ei ole painetta ja savutus loppui eikä nestekkään katoa.
Eilen illalla ostin katsastamattoman ja jakopäävikaisen Micran käyttöautoksi siksi aikaa että volvon saa ehjättyä. Micrassa oli jo tänään puolelta päivin tuore leima ilman moitteita joten volvo paloiksi ja kirjoittelen siitä mitä löytyi. Itse epäilen että kannessa olisi halkeama imu/pakokanavaan jonne neste voisi paeta.