Jännä tulkinta, mutta ei se kyllä noin mene. Ei siihen alkuperäisen moottoriin tilavuuteen anneta tuota "10% porausvaraa", kun lasketaan suurinta vertailumoottorin tilavuutta.
Ei niin
Eikä sitä 25% suurempaa saa enää porata suuremmaksi, koska silloin se olisi yli 25% suurempi kuin vertailumoottori.
Tästä olen erimieltä, mutta voin tietenki olla väärässä

Vertailumoottoria ei mainita kertaakaan "2.2 Moottorin muuttaminen" kohdassa. Sen sijaan siinä lukee
"Muun kuin ahtimella varustetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, muuttamalla moottorin ohjausyksikön ohjelmistoa,
vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei kohdassa 2.1määrättyäajoneuvon omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. .... Tehonmittaustodistusta ei myöskään vaadita, jos moottorin iskutilavuutta muutetaan. Tällöin moottorin tehon katsotaan muuttuvan iskutilavuuksien suhteessa."
Edit:
"Moottorin vaihtoon rinnastetaan myös:
b) moottorin iskutilavuuden suurentaminen, jos iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %" Tähänhän tää mun ihan oma tulkinta voi kusta, jos verrataan alkuperäiseen, autoon tehtaalla laitetun, moottorin iskutilavuuteen, eikä autoon normaalisti muutoskatsastetun moottorin alkuperäiseen iskutilavuuteen. Miten nää nyt menee
