Samppasport  Futurez

Volvo 240 B200K -85 moottori tipahtanut vähän tai kallistunut vasemmalle

  • 15 Vastauksia
  • 5572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
Elikkä huomasin tossa että kone näyttää "vajonneen" vähän kun koneen maapiuha on poikki (kone käy kuitenkin ilman maapiuhaa ja kaikki pelittää :D ) eikä yllä sinne minne kuuluisi yltää. Vaihdekeppikin on ohjaamossa melkein apukuskin puolella. Niin voiko olla mahdollista, että moottorin tukikumit/vaihteiston tukikumit on pettänyt ja moottori päässyt kaatumaan? Vielä lisäksi huomasin että yksi moottorin tukikumi osuu öljynsuodattimeen, moottori lähes nojaa öljynsuodattimeen. Tosin kaverin 240 Volvossa samalla tavalla osuu tukikumi öljynsuodattimeen. Ja vielä vähän offtopic tähän aiheeseen, mutta välillä kun starttaa autoa startti pyörii miljoonaa mutta moottori ei. Ilmeisesti startin akselissa paskaa tai startti kulunut loppuun? Teksti saattaa olla hieman sekavaa pahoittelut siitä :D
Ps. Perässä vissiin jotain häikkää kun autolla kiihdyttää ja painaa kytkimen pohjaan tai moottorijarruttaa perä nytkähtää. Veto lähtee eri aikaan toisesta renkaasta...?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 16:11:10 kirjoittanut volvoilia240 »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Moottorin tukikumit heti ensimmäiseksi vaihtoon. Perän nytkähdyksen syynä todennäkösesti ylätukivarsien puslat.
Jäitä housuun!

s73

  • Vieras
Kardaanin linja muuttunut kun moottorin tukikumi on pettänyt.
Ei kannata ajella ennen kuin viat on  korjattu.

Maajohto voi vaikuttaa startin toimintaan, korjaa se.

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
Onko mitään vinkkejä miten tukikumit saisi vaihdettua ilman moottorin nostinta kun kotoa ei sellaista löydy eikä kavereilta ja motonetin/bilteman tukikumeilla varmaan pärjää ihan hyvin?

s73

  • Vieras
Ei ainakaan biltemasta, täyttä kuraa.
Luin äskettäin jutun täältä, kahdesti hajonnut bilteman kumi pienelle aikaa.

Talja johonkin tallin kattoparruun kiinni.

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
Okei no pitää tutkia asiaa kun auto on kuitenkin projektina, ettei ole joka päiväisessä ajossa, mutta rupesin miettimään että voisiko ne olla vaihteiston tukikumit jotka ovat sanoneet itsensä irti koska moottorin tukikumit näyttää ulkoisesti ihan ok kuntoisilta ei halkeamia ymsyms.

s73

  • Vieras
Moottorin tukikumi on rikki, se ei saa ottaa öljynsuodattimeen kiinni, vähintään sormet pitää mahtua tukikumin ja suodattimen väliin.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Tunkalla nousee nätisti öljypohjasta sen verran, että saa kumit vaihdettua. Laudan pätkä tms öljypohjan ja tunkan väliin ettei pohja mene lommolle.
Maapiuhakin saisi olla kunnossa, rupeaa sähkö etsimään omituisia reittejä jos alkuperäinen maajohto on poikki, pahimmassa tapauksessa poistuu sähkön sininen henki jostakin.
Startissa on bendix-laite likainen/kulunut jos startti pyörii villisti mutta moottori ei. Ei työnnä startin hammaspyörää vauhtipyörälle. Startti irrota ja putsaa, samalla kannattaa tarkistaa hiilien kunto. Vauhtipyörän kehä harvemmin on niin kulunut, että siksi startti löisi tyhjää.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
Kiitos asiallisista vastauksista! Nyt vaan pitää alkaa hommiin ja tänään kun katselin moottorin tukikumia niin ihan kokonaanhan se oli revennyt...

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
Kellään muuten tietoa millä nimellä se "johto" kulkee joka maadoittaa moottorin vai voiko sen korvata tavallisella johdolla?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Kellään muuten tietoa millä nimellä se "johto" kulkee joka maadoittaa moottorin vai voiko sen korvata tavallisella johdolla?
Maadoituspunos, jos nyt tarkotat sitä mikä menee venttiilikopasta rintapeltiin.
Jäitä housuun!

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Startin ottama virta hakee toisen reitin, jos maadoitus on poikki.  Kaasuvaijeri tai muu sähköä johtava yhteys voi startatessa kuumentua, ja ottaa siitä nokkiinsa.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Maadoituspunos, jos nyt tarkotat sitä mikä menee venttiilikopasta rintapeltiin.
Jos moottorin maadoitus on pelkästään sen venakopasta rintapeltiin kulkevan piuhan varassa niin jostakin nousee savu, se on ihan liian ohut esim. starttia varten. Lohkon kyljestä jakajan alapuolelta menee alunperin kunnon kaapeli (16 mm² ?) koriin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa volvoilia240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • Volvo 240DL -85
No luulisi sen olevan kunnossa kun ei savu nouse startatessa, mutta pitää tutkia asiaa kun pääsee koulusta kotiin volvon luokse.

Edit: Lohkosta lähtevä maapiuha kunnossa. Ainut maapiuha mikä ei ole kunnossa on venakopasta lähtevä maajohto.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 10:30:16 kirjoittanut volvoilia240 »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Siitä venakopan maajohdosta ei kannata välittää, tai jos häiritsee katkinainen johto niin ottaa pois ja heittää olan yli naapurin tontille, ei vaikuta mihinkään vaikka sitä ei ole. Tietysti tilalle voi askarrella parista rengasliittimestä ja pätkästä 4 tai 6 mm² johtoa uuden piuhan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Samppasport  Futurez