Carcom Oy  Elekma

vika vai ominaisuus?

  • 3 Vastauksia
  • 2909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ingot

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
vika vai ominaisuus?
« : 01.06.2011, 01:12:16 »
Onko normaalia että kun käynnistän auton niin joutokäynti on noin 20s melkein 2000 kierrokses ja sitten vasta laskee alle 1000rpm. Kun moottori on lämmin niin ei tee tätä ja auto on v50 2.4 bensa -04. Onko tää vika vai ominaisuus.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #1 : 01.06.2011, 07:14:22 »
Onko normaalia että kun käynnistän auton niin joutokäynti on noin 20s melkein 2000 kierrokses ja sitten vasta laskee alle 1000rpm. Kun moottori on lämmin niin ei tee tätä ja auto on v50 2.4 bensa -04. Onko tää vika vai ominaisuus.

Kyseessä on katalysaattorin nopeampi lämmittäminen, katalysaattori kun alkaa puhdistamaan pakokaasuja vasta kuumettuaan, joten kyseessä on ominaisuus.

Poissa ingot

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #2 : 01.06.2011, 09:57:23 »
Kyseessä on katalysaattorin nopeampi lämmittäminen, katalysaattori kun alkaa puhdistamaan pakokaasuja vasta kuumettuaan, joten kyseessä on ominaisuus.
Mulla on ollu v70 bensa samalla moottorilla, ja se ei nostanu joutokäyntiä kylmänä.
Olen itsekin kuullut tästä katalysaattorin lämmittämisestä, mutta ajattelin  kysäästä mitä täällä foorumilla ollaan mieltä. Kiitos vastauksesta  :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #3 : 01.06.2011, 14:26:14 »
Mulla on ollu v70 bensa samalla moottorilla, ja se ei nostanu joutokäyntiä kylmänä.
Olen itsekin kuullut tästä katalysaattorin lämmittämisestä, mutta ajattelin  kysäästä mitä täällä foorumilla ollaan mieltä. Kiitos vastauksesta  :)

Moottorin ohjausjärjestelmästähän siinä on kyse, ei niinkään itse moottorista..
Tosin, taitaa eroa olla noissa moottoreissakin ja suurin yhtäläisyys on 2.4 litraa :)

 

Elekma  Autoracing