Jälkiviisaus on sitä jalointa viisautta, mutta kun nyt kerran tuosta on jälleen kerran tuoretta omakohtaista kokemusta niin kerrotaanpa muillekin varoittava "mallisuoritus"
Menin sitten tilaamaan jakopään hilut ja vesipumpun Skruvatilta. Ei olis pitänyt, kailottavat nyt kaikki kuorossa; kuuluu tänne asti komeasti. No tottahan se on, ei olis pitänyt. Toinen virhe tapahtui siinä, että syöksyin pajalla kuumeessa asennushommiin eli pollassa ei ollut sitäkään vähää älyllistä kapasiteettia kuin normaalisti.
Uutta pumppua sitten paikoilleen ja uudet ruuvit mukana tulleesta pussista. Pikku räikällä kiinni ja tuntuma pultteja tasan kiristellessä jotenkin tahmee. Paskaa varmaan kierteissä mutta jatketaan. Siinä vaiheessa kun oltiin lähellä loppukiristystä (20 Nm on arvo) tapahtuikin niin hauskasti, että yks pultti sanoi naps. Meni sitten samalla uusintakierrokselle tämä(kin) homma ja koska katkes lohkoon parin päivän flunssan parantelun jälkeen hakemaan tällaista settiä
http://urly.fi/nwXKoska lohkoon on mukavampi porata kun on kunnolla tilaa, maski, jäähdytin ja ilmastoinnin kenno pois tieltä. Tulipa tehtyä ja harjoiteltua. Itse katkenneen pultin irroitus onnistui helposti kun tuolla setillä ei tarvitse jännittää meneekö poraus keskelle pulttia vai ei eikä tarvitse pistepuikon kanssa pelleillä ja aloitustäplää pultin päähän lyödä.
Kuva kertoo, että pultit eivät olleet ihan sitä mitä olis pitänyt, verrokkina vieressä alkuperäinen. Katkennut ei varsinaisesti pohjannut koska oli yks kolmesta alhaalla, joissa on reikä läpi asti eli tuntuu vesipumpun laipan takaa sormilla tunnustellessa. Kierre ei ilmeisesti ollut kuitenkaan loppuun asti eli siinä vaiheessa kun leikkas kevyesti kiinni, normipulttia huomattavasti pehmeempi pultti napsahti poikki.

Seuraavan kerran vesipumppu jostain muualta
