Elekma  Autoracing

Huoltovalon nollaus

  • 9 Vastauksia
  • 22650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5274
  • www.carcom.fi
Huoltovalon nollaus
« : 28.10.2010, 01:25:57 »
Aseta "avain" sille tarkoitettuun pesään, pohjaan saakka.
Paina start näppäintä lyhyesti, tällöin virta kytkeytyy I asentoon "radio asento"
Paina trip:n (osamatkamittari) nollausnappi pohjaan.
Paina start näppäintä pitkään, kunnes auto "herää eloon" eli virta kytkeytyy asentoon II "sytytysvirta"  Pidä edelleen trip:n nollausnappi painettuna.
Seuraa mittaristossa keskellä olevaa merkkivaloa, kohta merkkivalo alkaa vilkkua, kolmannella vilkahduksella päästä trip:n nollausnappi vapaaksi.
Huoltovalo on nyt nollattu.

Painaessasi start näppäintä älä koske auton polkimiin, varmista, että käsijarru on kytketty, sekä manuaalivaihteisen auton vaihde asetettu vapaalle,  automaattivaihteisen auton vaihde kytketty P tai N asentoon.
Tällä ehkäistään moottorin vahingossa käyntiin lähtiessä auton liikkeelle lähteminen.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2611
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #1 : 21.04.2014, 19:28:51 »
Tein ilmeisesti jotain väärin / väärässä järjestyksessä.. Tauluun tuli vaihtelevia numerosarjoja (ulkomuistista): 161, 021 ja 040 -mitä noi kertoo? Jotain "korjaamattomia" vikoja, jotka vaatii toimia ennen nollausta vai?
V90 D5A -17

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5274
  • www.carcom.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #2 : 21.04.2014, 19:38:52 »
Tein ilmeisesti jotain väärin / väärässä järjestyksessä.. Tauluun tuli vaihtelevia numerosarjoja (ulkomuistista): 161, 021 ja 040 -mitä noi kertoo? Jotain "korjaamattomia" vikoja, jotka vaatii toimia ennen nollausta vai?

En jaksa kirjoittaa, mutta tossa oon jo aiemmin kirjoittanut eri osioon selityksen noista numeroista
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34259.msg614689#msg614689


Kun ei nollautunut, niin jotain painelit väärin, todennäköisesti et päästänyt ajoissa trip napista irti, jos muutoin teit ohjeen mukaan.
(muista se tripin nappi laittaa pohjaan kun olet laittanut virrat I asentoon ja sen tripin painamisen jälkeen laitat heti virrat II asentoon.)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3165
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #3 : 01.06.2017, 19:02:19 »
Tähän voisi lisätä näiden 2014--> (?) mallien huoltoilmoituksen nollauksen.

Muuten sama kuin Miksun ohjeistus mutta tripissä pitää olla valittuna T2 ja starttinapin yhteydessä pidetään viiksen "OK"-nappia pohjassa. Kun näyttöön ilmestyy "I" ja kuuluu piippaus voit päästää molemmat painikkeet ja huoltoilmoitus on nollattu.

Tuossa vielä videolinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84
Kuvat

Poissa Perttuxiv

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #4 : 25.10.2018, 13:37:04 »
Ja mun s80 mkII 2008 tomaattiin ei päde mitkään täältä löytyneet ohjeet...
Tympeetä ku huoltoon menee pari tuntia ja valon nollaukseen viikkoja. Prkl.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1970
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #5 : 25.10.2018, 14:20:36 »
Tuo ensimmäinen ohje toimii kyllä. Ovi pitää muistaakseni olla kiinni, ja jossakin autossa pitää olla oikea trippi valittuna ja tripissä pitää olla lukema, mutta olikohan se Toyotassa niin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mn64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #6 : 16.07.2019, 14:16:38 »
Tähän voisi lisätä näiden 2014--> (?) mallien huoltoilmoituksen nollauksen.

Muuten sama kuin Miksun ohjeistus mutta tripissä pitää olla valittuna T2 ja starttinapin yhteydessä pidetään viiksen "OK"-nappia pohjassa. Kun näyttöön ilmestyy "I" ja kuuluu piippaus voit päästää molemmat painikkeet ja huoltoilmoitus on nollattu.

Tuossa vielä videolinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM

Tämä toimi ainakin S80 D3 2013 mainiosti. Kiitos.
Onhan näitä volvoja jo muutamat ollu... Ei kait sitä enää muuta osaa ostaakkaan

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #7 : 06.06.2020, 17:28:05 »
Aseta "avain" sille tarkoitettuun pesään, pohjaan saakka.
Paina start näppäintä lyhyesti, tällöin virta kytkeytyy I asentoon "radio asento"
Paina trip:n (osamatkamittari) nollausnappi pohjaan.
Paina start näppäintä pitkään, kunnes auto "herää eloon" eli virta kytkeytyy asentoon II "sytytysvirta"  Pidä edelleen trip:n nollausnappi painettuna.
Seuraa mittaristossa keskellä olevaa merkkivaloa, kohta merkkivalo alkaa vilkkua, kolmannella vilkahduksella päästä trip:n nollausnappi vapaaksi.
Huoltovalo on nyt nollattu.

Painaessasi start näppäintä älä koske auton polkimiin, varmista, että käsijarru on kytketty, sekä manuaalivaihteisen auton vaihde asetettu vapaalle,  automaattivaihteisen auton vaihde kytketty P tai N asentoon.
Tällä ehkäistään moottorin vahingossa käyntiin lähtiessä auton liikkeelle lähteminen.

Hienosti onnistui ja kerralla. Kiitos miksu!
V70 2010.
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa apvolvo

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #8 : 23.08.2020, 15:23:26 »
Ohje toimi hienosti XC60 2009

Poissa Ziis

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltovalon nollaus
« Vastaus #9 : 17.01.2021, 19:30:35 »
Omassa S60 -13 huoltovalon nollaus onnistui tämän videon ohjeella

https://youtu.be/HO-R_zCx-rg
ehkä ajoin ehkä en
Ajossa: 240 B19A -82 , S60 D4 -13
Exät: 855 T5 -94, 960 2.5 -95, V70 tdi -97, 360, 940 b23fb -90, V70 2.4 20v -00

 

KKD Motorsport  Samppasport