Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 lohkolämppärin puskuripistokkeen kauluksen asennus

  • 1 Vastauksia
  • 1957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salamanteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Terve.

Kävi pikku haaveri lohkolämmittimen johdon kanssa ja siinä rytäkässä puskuripistokkeen läpivientikaulus hajosi. Eli se musta muovinen osa joka on sen itse pistokkeen ympärillä, kaulukset puskurin ulkopuolella ja se syvennys puskurin sisäpuolella.

Onko jollain kokemusta tuon tehdasasenteisen (Calix?) lohkolämmittimen asennuksesta? Yritin tässä selailla asennusohjeita ja selvittää, että meneekö tuo kaulus vaan yhdestä päästä siihen johtoon. Eli siitä päästä joka on tällä hetkellä jossain siellä konehuoneen syövereissä kiinni. Vai onko tuo ulkopuolella oleva pistoke esim. jotenkin kierteillä tms. sen johdon päässä kiinni?

Se mun pistoke on tällä hetkellä siellä puskurin sisällä enkä pääse siihen käsiksi irrottamatta sitä puskuria edes osittain. Sekin homma vaikuttaa melko työläältä tässä pakkasessa.

Uusi, suolasen hintanen kaulus, hakanen ja mutteri on jo hankittu siniseltä. Jos kauluksen sais mahdollisesti tästä pistokepäästä paikoilleen, voisin harkita sen asentamista itse sormienpalelluttamisen uhallakin. Mutta jos pitää irrotella jotain letkuja sieltä konehuoneesta niin ehkä sitten mielummin maksan siitä ammattilaiselle kun rupean tekemään sitä tuossa autokatoksessa näillä keleillä...
V50 1.6D '11

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V50 lohkolämppärin puskuripistokkeen kauluksen asennus
« Vastaus #1 : 07.03.2015, 09:10:28 »
Liitos löytyy konehuoneen puolelta, sen purkamalla ja ulos vetämällä saa vaihdettua kauluksen..

Onko tuosta mitään apua:

http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuotehaku-henkiloauto?action=vehicleDetails&vehicleId=-813064878
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

KL-varaosat  Race.fi