Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 -89 ''ralliauto'' projekti

  • 17 Vastauksia
  • 5643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa johanssonotto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
240 -89 ''ralliauto'' projekti
« : 10.03.2015, 00:42:37 »
Elikkä kaverin siskolta tuli ostettua tällänen 240 joka ajoi hänellä talviauton virkaa. Viime syksynä ei enään mennyn katsastuksesta läpi kuluneen pallonivelen ja heiluvan putken vuoksi, joten hän sitten aatteli myyä poies. Kaveri sitten sano että tuu hakemaan pois halvalla ku on vaan tiellä  :D. 200€ mä tosta maksoin ja ajattelin että ihan hyvä jääauto toi ois. Tarkemmin kun kattelin nii huomasin että sisusta on melkeimpä täydellisessä kunnossa vaikka autolla olikin rullailtu jo reilut 400 000km. Siitä se idea lähti että tuostahan sais hyvän auton tehtyä ennenku kortin saan. Nykynen kone on b200k josta irtoaa mahtavat 103hp ;D. Kaasarina olis tarkotus säilyttää, mutta tuskin kumminkaan pidän tuon vakio cisacin :D.
Tekniikaks oon suunnitellu:
b230 lohko
531 kansi
weberin tuplat
Tuossahan on toi 4-vaihteinen laatikko niin mites sellanen kestää? kannattaako vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 00:46:40 kirjoittanut johanssonotto »

Paikalla Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 käyttöauto projekti
« Vastaus #1 : 10.03.2015, 06:23:51 »
4-vaihteinen m45 kestää ainakin saman mitä 5-vaihteinen m47. Tuo kokoonpano mitä mainitsit vastaa lähestulkoon volvon b230fb moottoria jossa on vakiona ~130hv ja minkä perässä ihan yleisesti on tuo m47. Tuskin tulee keston kanssa ongelmaa, riippuen tietty mitä ajattelit kannelle tehdä ?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa L4NDe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 käyttöauto projekti
« Vastaus #2 : 10.03.2015, 09:56:52 »
Kulutus motarilla onkin sitten aivan eri luokkaa m45 vitosen ja m47 välillä. Eikä tarvi murehtia, etteikö vanha laatikko menisi kaupaksi jos uuden laitat. Taitavat olla jokkiksen harrastajille hunajaa nuo m45toset.

Poissa johanssonotto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 käyttöauto projekti
« Vastaus #3 : 10.03.2015, 13:32:14 »
Kantta olis kyl tarkotus madaltaa, avartaa pakopuolta, isommat venttiilit, vx3-nokka ja mitäköhä sitä vielä keksis :D. Valmiiks tehtynä noita kansiahan saa pikkasen kalliimalla ku vakion. Aika samanlaista oon aatellu kun tällä kaverilla https://www.youtube.com/watch?v=JAjnOGkNVoM . Eli sellasta 200hp oon aatellu tehoja saada  ;D. Sillon menee kyllä laatikko ja kytkin vaihtoon kanssa :D

Paikalla Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 käyttöauto projekti
« Vastaus #4 : 10.03.2015, 14:21:21 »
Kantta olis kyl tarkotus madaltaa, avartaa pakopuolta, isommat venttiilit, vx3-nokka ja mitäköhä sitä vielä keksis :D. Valmiiks tehtynä noita kansiahan saa pikkasen kalliimalla ku vakion. Aika samanlaista oon aatellu kun tällä kaverilla https://www.youtube.com/watch?v=JAjnOGkNVoM . Eli sellasta 200hp oon aatellu tehoja saada  ;D. Sillon menee kyllä laatikko ja kytkin vaihtoon kanssa :D

Nokaksi saa laittaa kyllä jotain muuta kuin volvon omaa tuotantoa tolla tavoitteella. Kannenkin saa joku velho loihtia että 200hv on mahdollista. 16V kansi voisi olla kova sana
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa johanssonotto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #5 : 07.05.2015, 00:38:02 »
Noniin vähän päivittelyä tännekkin :D
ensin vähän kuvia autosta:







Eli auto pitäis jossain vaiheessa maalata, ja värinä aattelin pitää valkosena. Sisälle olis nyt tarkotus jättää vaan kojelauta ja laittaa sparcon kuppipenkit. Kaaret tulee kanssa kesällä mutta en vielä tiiä tilaanko vai jos jonkun osaavamman kaverin kanssa yritän väsätä. Sisustaa aloitin jo purkamaan.







viimesessä kuvassa näkyy ainut ruostekohta jota lattiasta löysin, eikä todellakaan ole iso homma laittaa kuntoon :D. Lattian aattelin kanssa maalata valkosella. Yhden penkin olen jo saanut ostettua (Sparco REV) pitäis vielä saada pelkääjälle jakkara tilattua. pohja pitäis kanssa massata ja ruotsin puolelta ajattelin tilata jäykemmät jouset ja iskarit. Miten on katsastukessa, joutuuko muutoskatsastamaan kaarilla? Penkkien kanssa ei pitäis kai olla mitään ogelmia? :)

Poissa johanssonotto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #6 : 07.05.2015, 00:44:11 »
Sisusta on muuten kanssa myynnissä :D hintaa saa tarjota!
Sijaistee Siuntiossa


« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 00:46:53 kirjoittanut johanssonotto »

Poissa johanssonotto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #7 : 10.05.2015, 00:10:43 »


Eli tällaset vanteet tuli hommattua ja olis tarkotus kunnostaa tota autoa varten :)
Mistäköhän volvosta nää mahtaa olla alkuperäisesti peräisin? :D
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015, 00:14:21 kirjoittanut johanssonotto »

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #8 : 19.05.2015, 15:18:28 »
Nonii, projektia!! En ole mallinimestä ihan täysin varma, mut vanhemmissa lankuissa noita vanteita nähnyt. Olisko hiekkapuhallus ja mattavalkoset vanteet?  :pomo:  Ja joo tohon 200 hepoon ei kyl kaasareilla niin vaan pääse, 16v kansi mieluummin sit kun 530. Minkälaisia kaasareita suunnitteilla, weberit tottakai, mutta?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1285
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #9 : 19.05.2015, 21:37:08 »
Vanteet saa äkkiä pilalle hiekkapuhalluksella jos ei osaa hommaa. Tosin jos ei niin tarkka oo ja tykkää et on pieniä kiveniskemiä vanne täynnä niin sitten. Maali peittää kyllä.

Noi vanteet on jostain 80-luvun taitteesta suunnilleen, itellä on samanmoiset varastossa pölyttymässä.

Kyllä vaparina 531 kannella se 200hv on mahdollista saada, mutta sillon pitää olla lompakko kunnossa. Iskua pidentämällä saa hevosia ulos lisää mutta samalla pitää syöttää lisää soppaakin. 40 weberit ei riitä yhtään mihinkään, näin isot pojat puhuu.
V70 TDI

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #10 : 19.05.2015, 22:21:20 »
itse hiekkapuhalsin noi siriukset, sit hioin viel käsin, tuli aikas hyvät vaikka ekaa kertaa koskaan hiekkapuhalsin, kaks kerrosta maalia pintaan nii ei jääny mitää, on ku uuet. c:

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1285
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #11 : 19.05.2015, 22:26:55 »
itse hiekkapuhalsin noi siriukset, sit hioin viel käsin, tuli aikas hyvät vaikka ekaa kertaa koskaan hiekkapuhalsin, kaks kerrosta maalia pintaan nii ei jääny mitää, on ku uuet. c:

Niin, toki kun jaksaa käsin nylkyttää niin saa hyvän tuloksen joka asiassa. Tarkennan nyt sen verran et lasikuulalla noita vanteita yleensä puhallellaan. Maali peittää tietty puhaltajan virheet kun tarpeeks laittaa.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 980
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #12 : 21.05.2015, 23:33:54 »
Kyllä vaparina 531 kannella se 200hv on mahdollista saada, mutta sillon pitää olla lompakko kunnossa. Iskua pidentämällä saa hevosia ulos lisää mutta samalla pitää syöttää lisää soppaakin. 40 weberit ei riitä yhtään mihinkään, näin isot pojat puhuu.
taas alkaa alusta tämä että vapariviritys muka automaattisesti vaatii rahaa tonnitolkulla...ku ei siihen VÄLTTÄMÄTTÄ mene.

mutta sen verran että hylkää ne 40 weberit. Osta ennemmin 45mm vaaka fajssit.

laita yv:tä jos on kansitöille tarve
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tuomee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #13 : 23.05.2015, 14:45:12 »
Juu kyllä sitä tehoa vaparinakin saa suht edukkaasti,K moottorin kansi(mikä se ny numeroltaan olikaan) pienellä sipistelyllä(varsinkin venttiilien ja seetien muoto,kanavien kevyt siistiminen ja kohdistus sarjoihin),sopiva nokka,ja erityisen halvalla jos tekee niin vaikka ihan K:n männät jokkis tyyliin palotiloja täytehitsaten ja sorvaten pienemmäksi ruttujen lisäämiseksi,45 tai 50mm. tuplat(Weberin Kiinakopiotkin yllättävän laadukkaita),hyvä peltisarja.
Kaverilla tuommoisin eväin tehty kone josta jarrutettu rapia 220 heppaa ;) Jotta kyllä sieltä jotain on mahdollista saada suht edukkaastikin ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 980
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -89 ''ralliauto'' projekti
« Vastaus #14 : 23.05.2015, 14:55:52 »
Juu kyllä sitä tehoa vaparinakin saa suht edukkaasti,K moottorin kansi(mikä se ny numeroltaan olikaan) pienellä sipistelyllä(varsinkin venttiilien ja seetien muoto,kanavien kevyt siistiminen ja kohdistus sarjoihin),sopiva nokka,ja erityisen halvalla jos tekee niin vaikka ihan K:n männät jokkis tyyliin palotiloja täytehitsaten ja sorvaten pienemmäksi ruttujen lisäämiseksi,45 tai 50mm. tuplat(Weberin Kiinakopiotkin yllättävän laadukkaita),hyvä peltisarja.
Kaverilla tuommoisin eväin tehty kone josta jarrutettu rapia 220 heppaa ;) Jotta kyllä sieltä jotain on mahdollista saada suht edukkaastikin ;)
mä olen käyttäny F-koneen mäntiä ja niistä sorvaa sen ammeen pois ja sen jälkeen koneistaa dekistä pois
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Autoracing  KL-varaosat