Otin suuttimet irti penkkiä varten ja tässä havaintoja:
-1. pytyn suutin oli todella öljyssä/hiekassa varrestaan, pohja oli armottoman kurainen. Kärki kuiva.
-2. pytyn suutin oli pikkuisen hiekassa, kärjestä märkä.
-3. sama kuin kakkonen eli hiekassa, kuiva kärki
-4. sama homma, kärki likaisempi kuin muissa.
-5. suuttimen alatiiviste oli vihreä, enemmän kurassa kuin muut (poislukien tuo 1.)
Tuo märkä kärki viittaa siis vuotavaan suuttimeen? Onko ihan nomia että suuttimet ovat enemmän tai vähemmän öljyssä/hiekassa? Toivottavasti tuosta 1.pytyn kurasta ei tipahtanut moottoriin mitään sitä putsatessa. Putsaus onnistui muuten hyvin Jorman poranterämetodilla.
E: Sen verran vielä että aamulla hehkut olivat kosteahkoina ainakin 1. 2. ja 4. pytyissä
Itellä oli kans aika paskassa suuttimet, vaikuttas olevan tyypillistä jos suuttimet vuotaa.
Se musta paska on kai karstaa ja polttoainetta, tulee siitä kun se vuotaa koko ajan ja käy liian rikkaalla.
Ite vaihdoin ensin yhden suuttimen, sitten toisen, ja lopuksi kolme, vasta sitten ongelmat loppuivat.
Kyllä, tuntuu lompakossa.
Tästä omat kokemukseni tarkemmin selvitettynä, tuolla myös hyviä kuvia suuttimista.
Ainoastaan yksi suutin taisi olla OK näköinen ja se minulla on vielä tallella.
Jos ei vaihda kaikkia niin kohta kuitenkin 30 tkm päästä saat sen tehdä

Katohan muuten että kaikki on varmasti sitä uutta 4-luokkaa mitä lyöt paikalleen, ohjeet tunnistamiseen tuossa linkissä.
Itellä on nyt 4 kpl 4-luokkaa ja 1 kpl 1-luokkaa, paha mennä sanomaan onko mitään haittaa tästä vai ei. Tuntuuhan tuo toimivan. Volvon ohjeen mukaan pitäisi olla sallittu konfiguraatio, tässä tapauksessa moottorinohjaukseen pitää säätää suutinluokaksi numero 2 mikä mulla olikin jo koska tehdasasenteiset suuttimet oli luokkaa 2.
Tuosta ohje suutinluokan tunnistukseen
https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#AB5ON9t3vKoCf;A1559A9D-A81C-40E9-912B-BF7EA5A1A931