Jaahas jos nyt jaksaisi tänne jotain kirjoittaa taas.

Jos lyhyesti kiteyttäisi tapahtunutta.
Tämä peli otettiin suhteellisen myöhään ajoon tänä vuonna. 850 vaihtui V70 TDi:hin työmatkan muuttumisen takia, kilometrejä lähes 250km päivässä, mutta tällä ajetaan sitten viikonloput. Alusta nyt muutoskatsastettu.
Jakopääremppa tuli tehtyä lopputalvesta, saksasta SKF setti tilaukseen ja kilkkeet vaihtoon. Samalla moniurahihna uuteen.
Perus öljyt+suodatin, PA-suodatin ja tulpat kylkiäiseksi. Jäähdytin sai lentää myös kuuseen pitkän vuotamisen jälkeen, ei ne sementit kauaa sitä tukkinut.

Pakoputki tuli heivattua myös mäkeen ja uusi tilalle. Vanha kaikkien kiinnikkeiden kohdalta puhkiruosteessa.




Vanteet tiskaukseen ja eteen uudet kapeammat kumit jotta saadaan paksumpaa spaceria väliin, siitä vielä lisää alempana.
Nankang AS-1 koossa 205/40/R18 8,5" vanteella ja takana vanhat 225/40/R18 9,5" vanteella.


Elikkäs etuvanteet jäivät ennen vähän liian sisälle lokariin, joten tilanne vaati korjausta nimeltä spacer.
Widetrack 25mm lätyt eteen mallia pultattava, spacer matalakantaisilla pulteilla kiinni napaan, ja vanne omilla pulteilla spaceriin.
Koska näissä vanteissa tarvitaan sisätähtipultteja vanteen kiinnitykseen (20mm pultinreiät vanteessa), piti myös spaceriin saada omat sisätähtipultit koska yhtäkkiä jako ei ollutkaan niissä sama. Auton oma 12x1,75 niin spaceriin menevät pultit pitikin olla 14x1,5. Noh, ei muuta kun Specialfälgaresta 10kpl 14x1,5 sisätähtipultteja tilaukseen.
Nyt huomattavasti paremmin täyttyy kaari kuin ennen.





Sitten tuli ostettua tuommoinen maski/luomi setti. Luomia en ole vielä kiinni saanut mutta kai joku kaunis päivä nekin jaksaa kunnostaa.
Maskin olin jo jonkun aikaa halunnut pistää vaihtoon. Jotain omalaatuisempaa teki mieli, kun XC-maskeja lykkää kaikki kiinni, niin jos tekisi jotain vähän erilaista.
Noh, tehdään merkittömästä maskista merkillinen!



Lopputulos:

Auto tuli myllytettyä Schollin S3 Gold/S17 yhdistelmällä ja Collinitet päälle. Hologrammia pinnassa vähän näkyy auringonvalossa mutta aika/litkut/motivaatio loppui kesken. Joskus paremmalla ajalla niitä hinkkailemaan, mutta parempi siitä nyt tuli mitä ennen.
Facelift valot 2004 vuosimallista ovat matkalla jenkeistä tänne, mutta eivät välttämättä saavu ennen ensi viikonloppua.
Pari hassua kuvaa, enempää hyviä ei tähän hätään ole.



Tuonne VRCF 2017 kesämiittiin tekisi mieli lähteä, joten auto saattaisi olla nähtävissä siellä. Ainoa este voi olla tuo aikataulu, kun edellisenä iltana tulee kotiuduttua pitkältä Norjan reissulta ja ajomatkaa olisi tuollainen 300km suuntaan. Joten se jää nähtäväksi jaksaako reissun jälkeen heti lähteä ajelemaan sinne päin, mieli tekisi kun ei ole niissä tullut vielä käytyä.
