Suuttimien johdot tarkistettu ja liittimiin suihkittu kontaktipintojen puhdistusainetta. Imuvuodot kokeiltu suihkimalla brake cleaneria imusarjan ja suuttimien alueelle. Myös vauhtipyörän asentotunnistimen ja nokka-akselin asentotunnistimen liittimet putsattu.
Tallilla tuli yhden jenkkiharrastajan kanssa puhetta ongelmasta ja käski mittamaan vedenlämpöanturin. Sanoi, että hänellä yhdessä autossa aiheutti tuollaista vikaa kun vedenlämpöanturi antoi väärää arvoa.
Anturi kuitenkin sen verta hankalassa paikassa, että eipä sieltä niin vain mittailla. Anturin liittimelle tulevat johdot olivat rispaantuneet, joten lienee tarpeen uusia liitin. Ideaa mistä voisi löytää sopivan liittimen anturille.
http://web-cdn.tecdoc.net/cis/documents/hzg8NkuwDxx4_KFaK/938860/0Eli tuommonen anturi kyseessä.
Kokeilin käynnistää auton niin, että vedenlämpöanturin liitin oli irti. Lähti käymään melko huonosti ja tyhjäkäynti oli todella huono ja antoi koodin 1-2-3- "Moottorin lämpöanturi". Jostain olin kuitenkin lukevinani, että auton ei pitäisi edes käynnistyä jos lämpöanturi on mennyt, pitääkö paikkaansa?
Volvollakin pyörähdin ja varaosatiskillä asioidessani kysäsin vinkkiä. Veikkasivat lambdaa, tulppia ja imuvuotoa, eivät uskoneet, että vika olisi IMM:ssä. Kuulemma 960:ssa tyyppivikana, että kastelee tulpat. Fixusella veikkailtiin kampiakselin asentotunnistinta.
Tulppia vaihtaessani totesin, että 1. sylinterin puolassa oli halkeama, voiko vaikuttaa asiaan?
Enemmän tiedetään kuitenkin taas kun saan tuon vesiletkun vaihdettua ja auton testilenkille.
Kiitokset jo tähän asti tulleista ja tulevista neuvoista.

Edit: Lämpötila anturin voi kaiketi myös mitata ecun päästä, joten täytyypä sieltä kokeilla. Eikös se ole apukuljettajan jalkatilaan jemmattu?