Samppasport  Futurez

S70 2.5T nykiminen

  • 13 Vastauksia
  • 2109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
S70 2.5T nykiminen
« : 17.03.2015, 18:00:41 »
Eilen ajaessa ihmettelin kun kiihdyttäessä nykäisi kerran, mutten siihen kiinnittänyt huomiota.
Tänään teki saman ensimmäisellä ajokerralla ja toisella alkoi sitten kunnolla nykimään.
Tasakaasulla menee oikein hyvin, eikä paikallaan kaasuttaessa ilmeenny mitään pätkimistä/käyntihäiriötä.
Reilummin kiihdyttämällä/vedättämällä alkaa nykimään pahasti.
Tulpat uusittu vasta, polttoainesuodattimesta ei tietoa, vikakoodeja ei löytynyt omalla lukijalla.

Mikähän vois olla syyllinen? Autona siis 1998 s70 2.5t
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015, 18:05:49 kirjoittanut siffonen »

Poissa jassukata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #1 : 17.03.2015, 19:06:33 »
Ilmamassamittari ainakin teki ko. oireita aikoinaan.....

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #2 : 17.03.2015, 19:32:43 »
Pystyykös sitä millään tavalla toteamaan syylliseksi? Vikakoodeja ei löytynyt vol-fcr:llä

Edit. Oliko sulla vikakoodi ilmamassamittarista?
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015, 20:30:04 kirjoittanut siffonen »

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #3 : 18.03.2015, 08:28:19 »
Virranjakajankansi ja pyörijä on helppo ja halpa vaihtaa myös.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #4 : 18.03.2015, 09:11:35 »
Ei olis kallis vaihtaa mutta ei yhtään huvita arvalla vaihdella osia, tulee vaan turhia kustannuksia.

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #5 : 18.03.2015, 09:38:52 »
Kyllähän nämä autot ovat välillä niin vekkuleita, ettei sitä ongelmasta aina jää kerrottavaa lukijaan.
Sillä auton osa voi olla osittain rikki, kuormituksessa vain ongelmia tms.
Autollahan ei kannata ajaa, ellei ole valmis huoltamaan sitä joskus   ;D

Nykiminen voi olla niin monesta osasta kiinni.
Jos jakajan kannen ja pyörijän vaihdosta ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa.
Jossain luki, että nämä kannattaisi jopa kahden vuoden välein vaihtaa.. mitä nyt itse hieman epäilen.

Tässähän näitä on koko liuta, valitse yksi:
IMM, imuvuoto, oikutteleva polttoainepumppu, polttoainesuodatin, suuttimet, jakajan kansi ja -pyörijä, väärät tulpat, väärä lambda, katalysaattori tukossa...
tässä nämä nyt mitkä tulivat heti mieleen.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #6 : 18.03.2015, 09:44:04 »
Ei olis kallis vaihtaa mutta ei yhtään huvita arvalla vaihdella osia, tulee vaan turhia kustannuksia.

No siksi niitä kannattaakin hintajärjestyksessä vaihdella....

Mitkä tulpat muuten laitoit?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #7 : 18.03.2015, 12:59:08 »
Huoltaminen ei ole koskaan ollu onkelmana, nyt vaan vähän vituttaa kun auto on ollut taloudessa vasta reilun kuukauden.
Tulpat on nyt motonetin tarjoamat Bosch SuperPlus FR7DPP+, onko volvotkin yhtä tiukat tulppien kohtaan kun saabit jotka ei toimi ollenkaan boschin tulpilla? Kuitenkin hyvin on toiminut noilla tulpilla tänne asti.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #8 : 18.03.2015, 15:58:26 »
Nyt on uudet tulpat (alkuperäiset) ja kaikki on tällä kertaa kiristetty kunnolla, yksi oli löysällä joka ilmeisesti olikin syynä nykimiseen.
Nyt on taas tehot tallella ja voi bemarikuskeja härnätä :D

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #9 : 19.03.2015, 02:25:14 »
Huoltaminen ei ole koskaan ollu onkelmana, nyt vaan vähän vituttaa kun auto on ollut taloudessa vasta reilun kuukauden.
Tulpat on nyt motonetin tarjoamat Bosch SuperPlus FR7DPP+, onko volvotkin yhtä tiukat tulppien kohtaan kun saabit jotka ei toimi ollenkaan boschin tulpilla? Kuitenkin hyvin on toiminut noilla tulpilla tänne asti.

Mulla toimii kyllä juuri noilla samoilla tulpilla. Denson tulpilla sitten taas ei toiminut, nyki yläkierroksilla.

Mutta hyvä, että tuli kuntoon....

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #10 : 19.03.2015, 08:50:15 »
Varaosamyyjä sano jotta ei toimi tarviketulpilla,  vika oli varmasti tuossa yhdessä tulpassa joka oli löystynyt/jäänyt löysälle, toimi kuitenkin moitteetta nelisen viikkoa.

Kysytääs vielä että mistä johtus konepellin ylhäällä pysymättömyys, ei pysy ylhäällä ennenkuin kääntää hakaset ja nostaa taivasta kohti, mutta ohjekirjan mukaan pitäisi jäädä myös 55 asteen kulmaan, mutta ei pysy. Konepellin istuvuudessakin on näköjään sanomista.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #11 : 25.03.2015, 13:42:16 »
En kehdannut tehdä uutta ketjua.
Tänään syttyi moottorinvikavalo ja antaa koodin: P0108 Manifold absolute pressure/barometric pressure circuit high input
Kuittasin ja ei ainakaa syttynyt seuraavalla käynnistyksellä.
Ulkomaalaisilla foorumeilla puhuvat jotta autossa ei olis MAP-anturia vaan sen tilalle on joku toinen, pitäääköhän paikkaansa?

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #12 : 25.03.2015, 13:48:28 »
En kehdannut tehdä uutta ketjua.
Tänään syttyi moottorinvikavalo ja antaa koodin: P0108 Manifold absolute pressure/barometric pressure circuit high input
Kuittasin ja ei ainakaa syttynyt seuraavalla käynnistyksellä.
Ulkomaalaisilla foorumeilla puhuvat jotta autossa ei olis MAP-anturia vaan sen tilalle on joku toinen, pitäääköhän paikkaansa?

Mielestäni ei ole MAPpi anturia imusarjassa, mutta ilmanpaine-anturi löytyy toisen konepellin lukon vierestä, sillä pissapoja puolella. Tämä siis mittaa ihan vaan normaalia ulkoilmanpainetta.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa siffonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 2.5T nykiminen
« Vastaus #13 : 25.03.2015, 14:08:27 »
Tuosta anturista juuri luin, oli ohjeet testaamistakin varten.

 

Carcom Oy  Elekma