Autoracing  KL-varaosat

S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)

  • 258 Vastauksia
  • 76097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #120 : 20.12.2016, 12:49:39 »
Mutta jos notkeempi=lämmennyt öljy liikkuu paremmin/riittävästi hajoamassa olevalla tehostimen pumpullakin? ???

Kylmä eli jäykempi öljy ei liiku niin hyvin...

Kuulostaa valitettavasti loogiselta selitykseltä  ;D

Käyn huomenna näyttää autoo niin katotaan mitä sanovat. Jos toteavat että pumppu sökönä niin taidan siirtää vaihdon keväälle ja vaihtaa ite jos se vaan onnistuu mitenkään. Onko kukaan vaihdellu tän ikäsiin ohjaustehostimen pumppuja?

Sähköinen kun on niin ei kai siellä muuta purettavaa ole kun sähköliitännät ja letkut? Tietenkin sitten se miten hankalassa paikassa pumppu sijaitsee ja pääseekö sinne hyvin käsiksi on toinen tarina... 
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #121 : 20.12.2016, 12:59:20 »
Kuulostaa valitettavasti loogiselta selitykseltä  ;D

Valitettavasti... :D

E. Esim. tuosta näkee minkälainen kikkare se on: https://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

E2. Siitä näkyy muuten saavan vikakoodejakin ulos. Kannattaisko koittaa?
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 13:06:23 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #122 : 20.12.2016, 13:44:01 »
Valitettavasti... :D

E. Esim. tuosta näkee minkälainen kikkare se on: https://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

E2. Siitä näkyy muuten saavan vikakoodejakin ulos. Kannattaisko koittaa?

Kiitoksia linkistä!

Pitikin kysyä siitä, että antaako se jotain koodeja jos on hajalla. Pitää lukee tolla torquella kun kotiin pääsee :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #123 : 20.12.2016, 16:07:03 »
Eipä tuo torque ainakaan antanut mitään vikakoodeja. Mielestäni nyt ohjaus alko vähän olemaan tahmea myös lämpimänä, joten ongelma vaan pahenee.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #124 : 21.12.2016, 18:40:56 »
Käytin tänään autoa pajalla ja eivät löytäneet vikaa. Päädyttiin siihen lopputulokseen, että pumppu menee vaihtoon. Bilialle soitin ja tiedustelin osanumeroa ja kysyin samalla heidän hintansa: 630 euroo! :D

Meikä poika meni ebayhin samantien ja löysinkin saman osan melkosen paljon halvemmalla:
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Genuine-Volvo-S40-V50-Power-Steering-Pump-36001485-/262720688250?hash=item3d2b5f907a:i:262720688250&vxp=mtr

Bilian myyjä sano, että tämmönen johtosarja pitäis uusia samalla:
http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-OEM-ELECTRO-HYDRAULIC-POWER-STEERING-PUMP-WIRING-HARNESS-30775461-/361235573090?hash=item541b516962:g:N4sAAOSwgkRVTtHE&vxp=mtr

En kyllä ymmärrä miksi jos entinen johto on vielä ehjä  :idiot2:
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #125 : 22.12.2016, 07:52:00 »
Bilian myyjä sano, että tämmönen johtosarja pitäis uusia samalla:
http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-OEM-ELECTRO-HYDRAULIC-POWER-STEERING-PUMP-WIRING-HARNESS-30775461-/361235573090?hash=item541b516962:g:N4sAAOSwgkRVTtHE&vxp=mtr

En kyllä ymmärrä miksi jos entinen johto on vielä ehjä  :idiot2:

Vissiin tuon takia:

The hydraulic pump with the external container has been replaced by this pump. At these models an additional adapter cable is needed to install a new hydraulic pump

S40 chassis no. until -194531
V50 chassis no. until -200606
C70 chassis no. until -839


Eli ollut noihin runkonumeroihin asti toisenlainen pumppu joka korvaantuu tuolla linkkaamallasi ja siinä on toisenlainen liitin...jos oikeen ymmärsin... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #126 : 22.12.2016, 08:09:02 »
Vissiin tuon takia:

The hydraulic pump with the external container has been replaced by this pump. At these models an additional adapter cable is needed to install a new hydraulic pump

S40 chassis no. until -194531
V50 chassis no. until -200606
C70 chassis no. until -839


Eli ollut noihin runkonumeroihin asti toisenlainen pumppu joka korvaantuu tuolla linkkaamallasi ja siinä on toisenlainen liitin...jos oikeen ymmärsin... :)

No tämähän selventää asiaa. Kiitoksia! :)

Adapteri vissiin heitetään vaan vanhan johdon väliin, virrat saa vanhoista johdoista jne.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #127 : 22.12.2016, 08:14:04 »
Adapteri vissiin heitetään vaan vanhan johdon väliin, virrat saa vanhoista johdoista jne.

Tai sitten tuo korvaa vanhan? Vilkase ensin tuo runkonumero niin tiedät tarvitko kaapelia...tai kai ne Volvolla sen tietää...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #128 : 22.12.2016, 10:28:32 »
Tai sitten tuo korvaa vanhan? Vilkase ensin tuo runkonumero niin tiedät tarvitko kaapelia...tai kai ne Volvolla sen tietää...

Eilen bilian kaverilla oli auton tiedot koneella auki kun soittelin sinne niin eiköhän se tienny mistä puhu :) Tietysti voin itekkin runkonumeron avulla tarkistaa. Missäs päin se autoa se tarra on mistä selvii runkonumero?
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #129 : 22.12.2016, 11:14:49 »
Eilen bilian kaverilla oli auton tiedot koneella auki kun soittelin sinne niin eiköhän se tienny mistä puhu :) Tietysti voin itekkin runkonumeron avulla tarkistaa. Missäs päin se autoa se tarra on mistä selvii runkonumero?

Olisko tuolla?

https://www.volvoclub.org.uk/vin_40.shtml
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #130 : 22.12.2016, 12:54:05 »
Olisko tuolla?

https://www.volvoclub.org.uk/vin_40.shtml

Runkonumero on siis sama asia kun VIN-numero, mun moka :D Mulla onkin toi VIN-numero jo ylhäällä.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #131 : 04.01.2017, 17:30:59 »
Yritin tänään sovitella pitkien tilalle ledi polttimoita, mutta eihän ne sinne mahtunut!  :( Vähän turhan ahdas toi umpio näköjään tommoselle ledille missä on se tuuletin perässä. Pitää pysyy alkuperäisessä suunnitelmassa ja hommaa xenonit sinne sitten kesän aikana :)

Tuli tuo uusi ohjaustehostimen pumppukin postissa. Kelit vaan estää asentamasta osaa, vähän turhan kylmä tuolla ulkona.



Viisaammat osaa varmaan samantien sanoo kumpi tossa oikeella näkyvistä linjoista on paluulinja? Varmaankin tuo mikä tulee tuosta säiliön kyljestä? Huuhtelua varten vaan kyselen.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2017, 17:34:20 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #132 : 05.01.2017, 00:39:30 »
Juu, säiliöön tuleva on paluu eli se paineeton puoli, klemmarillahan tuohon se letkukin tulee luultavasti kiinni :) painepuolella onkin sitten luultavasti juntturiliitos kuten kuva antaa ymmärtää.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #133 : 05.01.2017, 05:03:12 »
Juu, säiliöön tuleva on paluu eli se paineeton puoli, klemmarillahan tuohon se letkukin tulee luultavasti kiinni :) painepuolella onkin sitten luultavasti juntturiliitos kuten kuva antaa ymmärtää.

Kiitoksia! :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #134 : 08.01.2017, 20:43:50 »
Jos ajovaloille on varattu 10A sulake niin mitenhän paljon auton omat johdot kestää ylimääräistä tuosta eteenpäin? Päivittelen noi 55W xenonit jossain kohti niin niissä on tuo syttymysvirta siinä 6,5A hujakoilla, mutta tasaantuu sitten sinne 4,5A. Kestääköhän noi auton omat johdot tommosta pientä hetkellistä ylitystä? Isomman sulakkeen joutus vaan vaihtamaan.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron