Futurez  Kulkukoira

S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)

  • 258 Vastauksia
  • 76174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #150 : 04.03.2017, 21:40:35 »
Olisikohan sieltä vaan tuo johto jostain irti/poikki mennyt. Samassa osassahan toimii ne kaikki kännöt.  Sivuttais säätö tulee yhdellä johdolla, paitsi maatot tietenkin, mutta jos kerran muut toiminnot toimii, niin ei luulisi siinä johdossa vian olevan.


B4  Liitin peilin liittimessä.
MLR (Mirror Left and Right) 
Taustapeilimoottori, vasen/oikea.

Peili on kiinni ovessa olevassa DDM yksikössä.

Ovi pahvin irrotukseksi menee, jos tahtoo peilin irti.  Kolme tai kaks troxia kahvan muovien alla, ne irti ja peilikolmion muovi irti.  Ja sitten vaan kampeamalla koko ovi pahvi irti. Tuohon on hyvä jos on nuita oviverhoilun irroitustyökaluja. Saa nätisti.   Sitten vielä, että kokonaan irti saa niin kahvan vaijeri irti ovipahvista ja ikkunansäätimien johto pois. Peili itsessään yhdellä pultilla vain kiinni.


Toinen mikä tuli mieleen, että kun on irroitettu peili vetämällä tai painamalla, niin ei ole oikein kohillaan tuossa moottorissa se mikä tuota liikuttaa? Koittanut jos vaan painat nyt peiliä kunnolla paikoileen tai vedät sitä hieman.


Tallilla on entisestä autosta rikkinäinen tuollainen peili, niin voin katsoa kun ja jos muistan, että mihin kohtaan se johto menee peilissä missä tuota toiminto on.

Toki itsekkin kun peilin kuoren irroitat, niin sieltä taisi jo johdot näkyä? Vihreä johto taisi olla tuo sivuttaiskääntö, ellei se vaihtunut tuolla peilin sisällä.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #151 : 04.03.2017, 21:53:31 »
Olisikohan sieltä vaan tuo johto jostain irti/poikki mennyt. Samassa osassahan toimii ne kaikki kännöt.  Sivuttais säätö tulee yhdellä johdolla, paitsi maatot tietenkin, mutta jos kerran muut toiminnot toimii, niin ei luulisi siinä johdossa vian olevan.


B4  Liitin peilin liittimessä.
MLR (Mirror Left and Right) 
Taustapeilimoottori, vasen/oikea.

Peili on kiinni ovessa olevassa DDM yksikössä.

Ovi pahvin irrotukseksi menee, jos tahtoo peilin irti.  Kolme tai kaks troxia kahvan muovien alla, ne irti ja peilikolmion muovi irti.  Ja sitten vaan kampeamalla koko ovi pahvi irti. Tuohon on hyvä jos on nuita oviverhoilun irroitustyökaluja. Saa nätisti.   Sitten vielä, että kokonaan irti saa niin kahvan vaijeri irti ovipahvista ja ikkunansäätimien johto pois. Peili itsessään yhdellä pultilla vain kiinni.


Toinen mikä tuli mieleen, että kun on irroitettu peili vetämällä tai painamalla, niin ei ole oikein kohillaan tuossa moottorissa se mikä tuota liikuttaa? Koittanut jos vaan painat nyt peiliä kunnolla paikoileen tai vedät sitä hieman.


Tallilla on entisestä autosta rikkinäinen tuollainen peili, niin voin katsoa kun ja jos muistan, että mihin kohtaan se johto menee peilissä missä tuota toiminto on.

Toki itsekkin kun peilin kuoren irroitat, niin sieltä taisi jo johdot näkyä? Vihreä johto taisi olla tuo sivuttaiskääntö, ellei se vaihtunut tuolla peilin sisällä.

Kiitoksia neuvoista! :)

Pitää katella tossa kun kelit lämpenee niin tätä ongelmaa tarkemmin. Voisi ton kuoren ottaa irti ja tarkastella sitä johtoa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #152 : 09.03.2017, 21:22:03 »
Tuli tilattua retrofitlab.comista uudet projektorit. Alkoi vanhoissa heijastuspinnoissa olemaan vähän jälkiä sun muuta sumeutta. Tai no oikeastaan vaan apukuskin puolen projektorissa joka on todennäköisesti alkuperäinen. Kuskin puolen ajovalo kun meni liikkeen piikkiin autoa ostaessa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #153 : 30.03.2017, 19:20:46 »
Tyytyväinen olen uusiin projektoreihin. Tietenkin aina jotain miinuksiakin on mukana. Valokeila on huomattavasti kapeampi jos vertaa orkkiksiin. Valoja en saanut ihan mieleiseksi säädettyä noiden leikkauksien suhteen kun loppu säätövarat umpiosta.

Paljon kirkkaammat on kyllä valot noilla projektoreilla ja leikkauskohdat ovat todella teräviä ja tarkkoja, tykkään :)

Uudet jarrulevyt ja palat tuli käytyä hakemassa Motonetista joka kulmaan, Bremboa. Loppuu toi täristäminen jarruttaessa. Maalaa vielä mustaksi levyt niin näyttää siistiltä eikä toivon mukaan pääse niin helposti ruostumaan keskiöt niin kuin nykyisissä. Jarrusatulat tulee myös maalattua samalla Foliatecin kultaisella 2-komponenttimaalilla.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2017, 19:22:53 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #154 : 30.03.2017, 19:32:30 »
Ihan mielenkiinnosta, mimmoset projektorit sulle siis tuli ja millaiset oli asentaa? :)
Ilmeisesti tämä Plug&Pray-malli ? :D

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #155 : 31.03.2017, 07:09:26 »
Ihan mielenkiinnosta, mimmoset projektorit sulle siis tuli ja millaiset oli asentaa? :)
Ilmeisesti tämä Plug&Pray-malli ? :D

Juurikin nuo linkittämäsi projektorit valikoitui mulle :)

Ainut asia mikä erosi orkkiksiin asennusvaiheessa oli tuon toisen solenoidin johdon paikan vaihtaminen. Tai mikä sen osan oikea nimi nyt onkaan  :idiot2:

Muuten oli ihan plug and play   ;D
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #156 : 31.03.2017, 17:58:45 »
Osaisiko kokeneemmat kertoa mikä vollea vaivaa kun kiihdyttäessä vähän rajummin mutkaan, dstc valo alkaa vilkkua näytössä ja auto katkaisee tehot siihen paikkaan. Sattunut nyt muutaman kerran käymään näin, viimeksi tänään kun moottoritielle olin kiihdyttämässä ja rampissa tosiaan mutka lopussa. Kuului tämän jälkeen konepellin alta semmoinen ihmeellinen "poksahdus". Ajattelin, että ahtoputki olisi irronnut tai vastaavaa, mutta näin ei ollut. Mistään älyttömän kovasta kiihdytyksestä ei ole kyse, koska tiedän että rajummissa kiihdytyksissä dstc kuuluukin vähän olla mukana ja rajoittaa menoa, tässä ei ole siitä kyse.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #157 : 31.03.2017, 20:40:36 »
Jaa sä pidät dstc:tä päällä  :D Mut miten käyttäytyy ilman vastaavassa tilanteessa? Mun mielestä noissa rajoittimissa on aina ollut jotenkin kummaa se käytös, liittyykö poksahdus niihin...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #158 : 31.03.2017, 23:18:52 »
Jaa sä pidät dstc:tä päällä  :D Mut miten käyttäytyy ilman vastaavassa tilanteessa? Mun mielestä noissa rajoittimissa on aina ollut jotenkin kummaa se käytös, liittyykö poksahdus niihin...

Ei oo ikinä oikeen tullu tavaks sitä sammuttaa niin vaikee muuttaa tapojaan enää :D

Pitää kokeilla tossa kun kesärenkaita saa alle että miten käyttäytyy kun sammuttaa sen kokonaan.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #159 : 01.04.2017, 06:39:59 »
Eikös sulla ole se vapaavirtaussuodatin? Kuuluisko tussahdus siitä kun auto stumppaa tehot yhtäkkiä...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #160 : 01.04.2017, 09:57:09 »
Eikös sulla ole se vapaavirtaussuodatin? Kuuluisko tussahdus siitä kun auto stumppaa tehot yhtäkkiä...

Juu on vapari. Sitä mietin myös, mutta ääni oli vaan jotenkin niin voimakas ja erilainen kun muut imuäänet mitkä kuuluu vaparin kautta, mutta onhan kaikki mahdollista.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #161 : 01.04.2017, 10:59:13 »
Mulla kanssa esim liikennevaloista lähdettäessä dstc päällä jos ei heti ota pitoa niin tumahtaa aika pahankuulosesti ja tehonvälitys loppuu sit siihen paikkaan, ilman dstc ei mitään ongelmaa. Nykyään tottunut nappasemaan jo pois päältä heti käynnistettäessä niin ei ole niin arvaamaton ajaa  :)

Mites muuten tuon elevaten vaparin kanssa, tuliko siinä joku teline eculle mukana et saa kiinni johonkin? Pitänee nyt kesällä sen verti investoida et saa omaankin kippoon vähän enemmän imuääniä  :D K&N typhoonissa tulis tuo turbon imuputki samassa ja siinä setissä tulee se ecu kiinni siihen suodattimen ympärillä olevaan peltiin  :idiot2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #162 : 01.04.2017, 12:01:53 »
Mulla kanssa esim liikennevaloista lähdettäessä dstc päällä jos ei heti ota pitoa niin tumahtaa aika pahankuulosesti ja tehonvälitys loppuu sit siihen paikkaan, ilman dstc ei mitään ongelmaa. Nykyään tottunut nappasemaan jo pois päältä heti käynnistettäessä niin ei ole niin arvaamaton ajaa  :)

Mites muuten tuon elevaten vaparin kanssa, tuliko siinä joku teline eculle mukana et saa kiinni johonkin? Pitänee nyt kesällä sen verti investoida et saa omaankin kippoon vähän enemmän imuääniä  :D K&N typhoonissa tulis tuo turbon imuputki samassa ja siinä setissä tulee se ecu kiinni siihen suodattimen ympärillä olevaan peltiin  :idiot2:

Juu siinä Elevaten setissä tuli mukana oma teline eculle mikä tuli kiinni yhden muoviosan alle:



Kuvassa etu oikealla
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #163 : 16.04.2017, 18:01:26 »
Tänään vaihtui kesärenkaat alle. Autolle pesu ja vanteisiin laitoin Autoglymin vahan ja renkaisiin CRC:n rengaskiiltoa. Hyvää ainetta tuo rengaskiilto, helppo laittaa ja hyvännäköset tuli renkaista.


Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #164 : 22.04.2017, 22:52:07 »
Eipä tuo keskiäänenvaimentimen poisto tuonu oikeen toivottavaa äänenlisäystä niin oon tässä miettiny jos kävis vaan poistattaa kokonaan ton takapöntön. Katsastukseen tietysti aina vaihdettava takas se pönttö, mutta muuten pitäs ihan suorilla putkilla. Videoita kun katellu niin tulisi kyllä makeet äänet  ::) Pääsis T5 oikeuksiinsa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Kulkukoira  Proturbo