Näin vähän arvelinkin, että takakonttia vaivaa se rikkoutunut johtosarja. Ongelma on vaan se, että en pääse siihen johtosarjaan käsiksi kun kontti on kiinni ja pysyy

Oon yrittäny aukaista lukkoa 12V ulostulosta jossa kaksi johtoa, jotka laitan lukon ensimmäiseen ja kolmanteen pinniin. Lukko naksuu vaan, mutta ei aukea. Jostain foorumilta lueskelin, että voisi aukea sillä konstilla. Eipä auennut... Tilasin uuden johtosarjan Biiliasta, hintaa 60 euroo.
Sitten noista vikakoodeista. Luen koodit omalla Autelin MaxiDiag Elite MD802-lukijalla. Pitäisi aika kattavasti löytää kaikki koodit. Tämmösiä koodeja sieltä löytyy tällä hetkellä:
ECM-532D= communication, central electronic module (CEM): Signal too high
ECM-1100= outside temperature sensor: Signal too high
CEM-3A00= ECM, software: Faulty Signal
Tuota viimeistä antaa satunnaisesti, muistaakseni liittyy tuohon lastuun
Tuo ensimmäinen koodi on se mikä mua vaivaa, se on antanut tuota jo pitkän aikaa ennen kun tää moottorin vikavalo alko palamaan. Auto toimi sillon normaalisti. Joten en usko senkään liittyvän tuohon vikavaloon. Voisiko tuo eka koodi liittyä jotenkin siihen kaasuläppään? Aluksi luulin, että tuo koodi liittyisi tuohon lastuun, en tiedä oikeen enää.
Miksi se ulkolämpötilan sensori ei voisi sytyttää tuota vikavaloa? Se on kuitenkin kytketty myös moottorinohjaus yksikköön. Mitähän virkaa tuolla kyseisellä sensorilla on? Miten moottori käyttää tätä hyödyksi?
Käyn lauantaina Biliasta hakee tuon kontin johtosarjan niin luetutan siellä koodit vielä, katotaan jos löytävät jotain muuta mitä mun lukija ei löydä.
Kotimatkalla laitoin torquen päälle ja seurailin kaasuläpän asentoa. Voisin kuvitella, että sen pitäisi olla melko tasainen kiihdytyksissä, jos kaasun pitää tasaisena? Minulla se heittelee aika rankasti alaspäin, aina kun alkaa auto nykimään. Tyhjäkäynnillä prosentit läpän asennossa oli 11%.