Futurez  Kulkukoira

-07 Volvo C30 1.6

  • 190 Vastauksia
  • 51640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #90 : 05.01.2016, 12:56:33 »
Nyt ihan mielenkiinnosta pakko gallupoida. Mites teijän S-ja V:t (eli saman korimallin Focukset) lämpenee näillä pakkasilla? Tuntuu että saa hirveän kauan pyöritellä kylää ympäri että termari aukeaa. Pitää varmaan tehä filosofinen testi ja tukkia tuo etupuskurin aukko.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #91 : 05.01.2016, 13:02:39 »
Nyt ihan mielenkiinnosta pakko gallupoida. Mites teijän S-ja V:t (eli saman korimallin Focukset) lämpenee näillä pakkasilla? Tuntuu että saa hirveän kauan pyöritellä kylää ympäri että termari aukeaa. Pitää varmaan tehä filosofinen testi ja tukkia tuo etupuskurin aukko.

Mutsin V50 T5 lämpee TOOOOOOODELLA hitaasti ja meinaa lämmöt tipahtaa herkästi. Vakio termari vuodelta -05. (pitää vaihtaa)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #92 : 05.01.2016, 13:15:11 »
Huomasin itekki äsken että, ollaan hilkulla että termari aukeaa...kunnes tulee joku valoristeys ja taas tipahtaa lämmöt. Vertaan tätä konetta siis edellisen Focuksen Zeteciin jolla oli ajettu melkeen satatonnia enemmän. Mutta siinä oli kyllä aika paljo tavaraa keulalla edessä. Pitää testata läpällä se viimasuoja.

Poissa Lapatossu^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #93 : 06.01.2016, 12:09:51 »
Diisselissä ainakin ero on ihan huomattava, kun maskin tukkii. Pysyy lämmöt normaalissa taajamassakin ilman eberin huudattamista.

Diaz

  • Vieras
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #94 : 06.01.2016, 20:47:46 »
Aika hitaasti, 2.0D. Eberi auttaa vähäsen, ja veikkaan että se töhöttää jatkuvasti ajonkin aikana. Mistähän ton sais selville.

Viimasuoja kantsis varmaan hankkia.

Poissa Apok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #95 : 06.01.2016, 21:21:26 »
Itsellä saman ikäinen ja samalla koneella oleva v50. Samoja ongelmia lämpenemisen kanssa huomannut. Lämpenemistä auttaa kun ottaa ilmastoinnin automaatti säädön pois päältä ja säätää puhalluksen pienelle. Sisätilat lämpenee hitaasti mutta parinkymmenen minuutin päästä on jo hiki. Automaattisäädöillä saa ajaa moottoritietä pitkään ennen kun neula näyttää normaaleja lämpöjä.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #96 : 07.01.2016, 09:18:16 »
Pitäs kohta lähteä lyömään se tulille. Ite tykkään joutokäyttää autoa ennen ajoa näillä keleillä niin vois sillä välin vaikka pitsalaatikolla tukkia keulan. Ilmastointia en pidä muutenkaan nyt päällä. Pitänee testata tuo puhaltimen asento vielä. Muutenki tarkotus ajaa termari auki vaikka väkisin ennenku ajan kaupan pihaan. Kerronpas tulokset myöhemmin.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #97 : 07.01.2016, 11:16:49 »
Pahvia ei löytyny vaikka kuinka tongin roskista eli sitä en päässy testaamaan. Helposti läks tulille, mitä nyt mittaristo ei ollu ihan messissä  :D kaupan pihasta ku lähin niin Tcs-valo sytty ja "ajonvakautus vaatii huollon", tulin kotipihaan ja sammutin auton, virrat takas niin ei viestiä.

Poissa Lapatossu^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #98 : 07.01.2016, 12:40:09 »
Itse olen leikannut kumimatosta maskin taakse suojan. Tarvikemaskiin saa helposti ripoihin muutamalla pienellä ruuvilla kiinni. Mustan maskin takaa ei näy ennen, kun menee nenä keulassa kiinni tuijottelemaan. Kätevä laittaa koko talveksi ja ainakin diisselissä voi huoletta pitää vaikka olis plussa kelejäkin.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 20:02:35 kirjoittanut Lapatossu^ »

Poissa Apok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #99 : 07.01.2016, 16:41:21 »
Ei taida pahitteeksi bensakoneessakaan laittaa jotain pahvia keulalle näillä pakkasilla. Nyt pitäis olla obd palikka autoassa kiinni niin näkis reaaliajassa mitä veden lämmöt on. Autossa oleva mittari taitaa olla "sinnepäin" näyttävää mallia.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #100 : 08.01.2016, 11:39:30 »
Niinpä. Tosiaan ku kabiinissaki alko olemaan sen verta lämmintä että tunsi miten puhaltaa lämpöstä kenkien ja sukkien läpiki mutta mittari sojottaa vielä tommi läntismaisessa puoliheijarissa..

Poissa Apok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #101 : 18.01.2016, 20:58:54 »
Tuli viikonloppuna ajettua Oulu-Tampere-Oulu siirtymä. Menessä lämpötila -22 ja keskikulutus 7.2. Tullessa pakkasta oli suurimman osan matkaa -35 ja keskikulutus 8 litraa. Lämpömittari oli kokoajan normaalissa "suoraan pystyssä" asennossa. Taisi takasin tulessa kone käydä kylmänä kun litran vei enempi. Seuraavaksi talveksi pitää hankkia pikakiinnikkeillä oleva maskinsuoja niin saa matka ajoon kovilla pakkasilla laittaa keulille. Tuskin kaupunkiajossakaan on haittaa että maskia peittää.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #102 : 19.01.2016, 12:32:04 »
Just tossa kävin heittään 45min lenkin, kyllähän se kierroksilla alko lämpeneen ja kabiinissa sai tosiaan riisua hanskoja. Huomenna pitäs Mikkeli-Ylihärmä ajella ja Ilmataiteenlaitos näyttää kivan rapsakkaa keliä. No äsken ku pihaan tulin niin en kyllä ihmettele miks ei lämpene ku jäähytin on keränny hyvät lumet. No tukin nyt ton puskurin aukon pahvilla ja jesarilla ja camoteipillä. Saa nähä pysyykö ees paikoillaan mutta jos sen verran estäis viimaa että ne lumet sulais pois. Mutta kova peli kyllä toi voortin kone. Perjantaista asti seiso, välillä näytti -34 olevan, vähän pelotti että miten lie erkkua mutta niin se taas pari kertaa pyörähti ja hörähti käymään. Niin ja on muuten helevetin mukavaa kyytiä tolla alustalla näillä keleillä  ;D

OEM-palikkaa?  ;D

« Viimeksi muokattu: 19.01.2016, 13:31:06 kirjoittanut Tontsaa »

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #103 : 26.01.2016, 09:36:03 »
Hyvin toimi tuo pahvi. Kaupunkissa ainaki termari aukes huomattavasti vikkelämmin.

Eilen kokkola-mikkeli ajelin ja keli oli jäinen, eli en käyttänyt vakkaria. Äkkiseltään vois luulla että vakkariilla tulis optimoitu polttoaineenkulutus mutta mittarin mukaan vei puolikkaan viivavälin vähemmän kuin mitä vakkarilla samalla reitillä? Lukuja en valitettavasti nyt voi antaa ku tuossa ei näytöltä voi lukea kulutusta.

Poissa Tontsaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • I'd rather push this Volvo than drive a Ford
Vs: -07 Volvo C30 1.6
« Vastaus #104 : 06.02.2016, 22:19:31 »
Ompas taas...mietin tuossa maantiellä ajellessani että pitäsköhän yrittää myydä tää vai pitäskö kattella vielä ens kesä..esim. mattavalkosena tai punasena  ;D Kiiltävän punanen, valkosilla vanteilla  S*

 

KL-varaosat  Race.fi