Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 850 jakopää ja sen kaikkien osien vaihtoväli

  • 3 Vastauksia
  • 2390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa niksix

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Iltaa,

Pitkäaikainen Volvo-kuski ja ensimmäinen viesti palstalle (kiitoksia hyvistä korjausohjeista, tähän mennessä selvitty ilman kyselyitä..) Tuli tänään hommattua taloon toinen Volvo ja hetihän se on laitettava kysymyksiä.

Jakopäästä on lukemattomia keskusteluja, mutta en jaksa käydä läpi kaikkia ketjuja tähän täsmäkysymykseen:

Eli onko 850 -97 10v joka hihnanvaihdon yhteydessä suositeltavaa vaihtaa kaikki hilppeet jakopäähän, vai mennäänkö pohjalta jos kiristimet, vesipumppu yms. näyttää hyvältä, niin vaihdetaan pelkkä hihna? Tiedän että jakopää on tyhmä paikka säästää, mutta jos arvon Volvo miehillä on tähän kokemuksen tuomaa faktaa, niin toisaalta ei viitsi turhastakaan maksaa. Tällä hetkellä em. hilpeillä takana 4v ja 65 0000 km.
Volvo 850 2.5 10v -95
Volvo 850 Stw 2.5 10v -97

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6727
  • Global alligator
Vs: Volvo 850 jakopää ja sen kaikkien osien vaihtoväli
« Vastaus #1 : 28.03.2015, 08:36:24 »
Itse menisin pelkällä remmillä jos vesipumppu tuntuu hyvältä eikä takella eivätkä rullat äännä tai takeltele.
Yleensä alkuperäinen vesipumppu kestää kaksi vaihtoväliä ja rullat sen yhden.
Niinkuin sanoit että on ehkä tyhmä paikka säästää mutta itse olen noudattanut noita periaatteita eikä ole tullut yllätyksiä kunhan käyttää laadukkaita remmejä.
Esim. Gates ja ContiTech.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 850 jakopää ja sen kaikkien osien vaihtoväli
« Vastaus #2 : 28.03.2015, 08:45:08 »
vähintään vesipumppu remmi ja kiritimet vaihtoon joka vaihtovälillä, nokkien ja kammen pyörät vaihtaa jos siltä näyttää että tarvevaatii, kuluvat myös ajansaatossa ja remmi alkaa kulumaan nopeammin.:) ikävää jos vesipumppu laukee jossain puolessa välissä vaihtoväliä, to 120tkm on kuitenkin aika pitkä siivu ja vesipumppu pyörähtää aika monta kierrosta ympäri tuolla välillä. jos säästää haluaa niin pesee vanhosta kiristin pyöristä rasvat pois ja uudet laadukaat rasvat sisään, täyty olla aika jäykkää tavaraa ettei valu pois kun laakeri lämpiää
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6727
  • Global alligator
Vs: Volvo 850 jakopää ja sen kaikkien osien vaihtoväli
« Vastaus #3 : 28.03.2015, 13:58:00 »
Olen edelleen omaa mielipidettäni kannattavalla suunnalla. Jos jakopäällä on ajettu puolet koko määrästä, lienee turhaa vaihtaa kaikki romut.
Kuten todettu, eivät siniselläkään vaihda pumppua kuin joka toinen kerta, ellei erikseen käsketä.
Nuo kiristinrullat kestävät yleensä surutta sen 140 tuhatta elleivät ole jotain säästömalleja kapealla laakerilla.
Enempää en ota tähän kantaa koska itse työ ei ole vallassani.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo