Olis tarkotus saada 940 kulkemaan vähän paremmin, viinalla tullaan ajamaan, joten puristuksia pitäs saada ylös hyödyn maksimoimiseksi. Ajatuksissa 350-400hv tehot. Tulevan kesän kokoonpano täytyy kuitenkin rakentaa pienellä budjetilla joten alakertaan jää nyt todennäköisesti vakioromut. Kysymys kuuluukin, kuinka paljon pitää 530 kantta laskea jotta saa puristukset johonkin 9,5-10:1 väliin?
http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htmTolla laskurilla sain tuloksen jonka mukaan palotilan pitäisi pienentyä 51,7--->40cc jotta saataisiin 9,8:1 rutut. Paljonko palotila pienenee esim. 1mm madalluksella?
Viimekesänä tein suht vastaavaan kokoonpanoon niin että vaihdoin b230f männät, nyt se ei tule kysymykseen, koska alakertaa ei viitsi jättää remppaamatta ja vakio-osia sisään kun sen kerran aukaisee, eli tuleva kesä mennään avaamattomalla alakerralla

.
Kokoonpano tulisi olemaan seuraavanlainen:
Vakio B230FK
530 kansi vakioventtiileillä, kanavat työstettynä, palotilat kevyesti muokattuna ja sopivasti laskettuna, nokaksi volvon D.
Itse tehty eteen ylös-pakosarja, ahdin schwitzer s2b 53,5/56,5.
870cc suuttimet.
600x300x76 cooleri.
3" putkisto
