Kulkukoira  Proturbo

"Päästöjä liikaa, vaatii huollon" V70 D5 -02 viestittää?

  • 7 Vastauksia
  • 3098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Hei,

Tuollainen otsikon mukainen herja. Mitä se voi tarkoittaa? Auto käy ja kulkee aivan normaalisti. Ensimmäinen diesel Volvo minulla niin ei tunne kaikkia näitten metkuja vielä..

Kiitos tietäjille jo etukäteen!
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Viittaa imuilman lämmitysvastukseen. Paloiko samalla sulake numero 11?

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Hmm. Tarkistin sulakkeen joka oli ehjä. Tämän jälkeen anoppilasta kaupan kautta kotiin eikä mitään herjaa eikä viestiä?! Voikohan tällainen lyhyt ajo kevään vaihtelevissa lämpötiloissa saada tällaisen aikaiseksi? Seurailen tilannetta ja laitan tähän ketjuun kommenttia kuinka tilanne etenee.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Mulla myös välillä tuota herjaa pukkaa, olen pistänyt merkille että kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä ei tule herjaa mutta lämpimällä koneella lähtiessä tulee melkein joka kerta. Itse epäilen että egr puhdistus edessä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Mulla kävi myös tämä egr -juttu mielessä sen enempää siitä tietämättä. Niin paljon vaan juttua ollu siitä. Onko meillä täällä kuvallisia- tai muuten hyviä ohjeita tähän egr -jumppaan? Ja pitikös se osata jotenkin myös tulpata?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Ohjelmallinen "tulppaus" ei yleensä vaadi muita toimenpiteitä kaveriksi. Mekaaninen tulppaus ei välttämättä poista vikailmoitusta, vaan voi ajoittain tulla ruudulle uudelleen.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Herjaa pukkaa ja juuri noin että haalealla koneella kun lähtee ajamaan niin silloin. Kun on kylmä tai kuuma niin silloin ei. Täytyy tutkia kuinka tuo egr:n puhdistus tehdään ja sitten ellei auta niin se imuilman lämmitin. Mietin että tuossa vaiheessa jos käyttää töpselin nokassa niin ei tule turhaan uusia osia osteltua.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2015, 21:55:54 kirjoittanut jleino »
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Tässä löytyikin pitkä keskustelu tästä tulppauksesta. Minulla on teho-ohjelma tuossa autossa joten Miksun kommenteista voisi olettaa, että tuossa on ohjelman kautta tehty se tulppaus.
Vaikuttaa niin helpolta ainakin juttujen perustella se peltilätkä tulppauksen tarkistus, että pitää pihalla kurkata sekin jo ihan mielenkiinnosta kun uusi päivä valkenee..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3669.0
-Volvo XC90 Executive -07

 

Carcom Oy  Elekma