Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Coates kannet

  • 22 Vastauksia
  • 9029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Coates kannet
« : 07.04.2015, 12:06:32 »
Kyselinkin tästä vissiin joskus Volvolandian aikaan. Onko kellään käyny mielessä testata näitä kansia?

http://www.coatesengine.com

Jenkkikoneisiin noita saa ihan hyllystä suoraan ja suomeenkin on noita ainakin yks pari löytänyt tiensä jonkun corveten nokalle.

Lähettivät mulle tuolta joskus esitteet ilmaseks kyllä kun fiksusti utelin heiltä asiaa muttei sen jälkeen kuulunu mitään kun kyselin lisää hinnoista volvoon.

V70 TDI

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #1 : 26.04.2015, 17:41:41 »
Keksintönä hieno ,mutta hinta järkyttävä. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 26.04.2015, 18:09:25 kirjoittanut hookkan »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #2 : 29.04.2015, 22:10:34 »
Keksintö joka toimii sentään.

Hintahan on vain köyhille tarkotettu.

Jos en väärin muista niin chevyn 350 lohkoon kannet maksaa 6000 taalaa. Sama hinta menee suunnilleen volvon EVO kanteen joita ei paljon näy myynnissä edes.

Mietin asian niin, et tollanen kansi on hyötysuhteltaan melko täydellinen. Ei ole mitään jousia eikä venttilinkumeja ynnä muuta roskaa. TYhjäkäntikierrokset on luokkaa 500rpm ja huippukierrokset on sitten sen verran mitä muu koneisto kestää. Kuitetenkin päälle kymppitonnin ja reippaasti.
V70 TDI

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Coates kannet
« Vastaus #3 : 29.04.2015, 22:27:32 »
Coates....... oli niin tutun kuuloinen että piti aivan miettiä mistä tuttu...

90-luvun TM:ssä (vai olikohan jopa -88) oli juttu moisesta. Todella haluaisin kuulla, nähdä ja testata ko. kannella olevan moottorin liikenteessä.

Rahaa olisi ylimääräistä, menisi tilaus heti.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #4 : 30.04.2015, 11:46:07 »
Ainoo mikä tuollasessa systeemissä on miinus niin tiivistys. Normi venttiili tiivistää lähes 100% mut tuollanen nokkaratkasu on vähän sama kun Wankel.

Olishan tuollanen motorsporttia pornoimmillaan kuitenkin.

Ja täytyy muistaa, että kun kyseessä on spesiaalifirma niin mitä enemmän tollasia ostais niin hinta tippuis per kappale. Tässä täky rahamiehille.

Mistä muuten löysitte hinnaston?
V70 TDI

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #5 : 30.04.2015, 16:14:51 »
Itseäni hieman mietityttää tuossa että mihin se palo- ja pakolämpö hukataan, varsinkin kun se tehdään ilman voitelua...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #6 : 30.04.2015, 16:36:39 »
Itseäni hieman mietityttää tuossa että mihin se palo- ja pakolämpö hukataan, varsinkin kun se tehdään ilman voitelua...

Ihan kanavaa pitkin ne kaasut ja lämmöt pihalle lähtee niinkun normaalistikin. En ymmärrä mitä tarkotat sanalla "voitelu" tässä asiayhteydessä.
V70 TDI

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #7 : 30.04.2015, 19:32:10 »
Tiivitäminenhän noissa isoin ongelma on. Ja jos nyt unohtaa sen hetkellisen optimi kanavan, niin melkoista turbulenssia se osittain auki tilassa aiheuttaa. Onhan noita muitakin jousettomi ratkasuita, ducatin desmoromic yms. Ilmeisesti kuitenkin luotettavimmaksi on pneumatiikka osoittautunut.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #8 : 02.05.2015, 16:55:55 »
Ihan kanavaa pitkin ne kaasut ja lämmöt pihalle lähtee niinkun normaalistikin. En ymmärrä mitä tarkotat sanalla "voitelu" tässä asiayhteydessä.

Mikä sen pakopuolen venttiilipallon jäähdyttää kun ei ole suoraa kontaktia kansimetalliin? Eikä edes öljyä kuljettamassa lämpöä pois akselilta laakereiden kautta?

Jousettomien venttiilien osalta vaikuttaisi mielenkiintoiselta sähkömagneettinen käyttö mistä oli taannoin TM:ssä jotain juttua.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #9 : 02.05.2015, 17:10:26 »
Mikä sen pakopuolen venttiilipallon jäähdyttää kun ei ole suoraa kontaktia kansimetalliin? Eikä edes öljyä kuljettamassa lämpöä pois akselilta laakereiden kautta?

Jousettomien venttiilien osalta vaikuttaisi mielenkiintoiselta sähkömagneettinen käyttö mistä oli taannoin TM:ssä jotain juttua.

Oletkohan ihan kartalla nyt? tuossa pallossa on imu ja pako vena samassa pallossa. Ei tuossa ole mitään erillistä pakopuolen jäähdytystä. Tuo on ihan normaali nokka-akseli johon on yhdistetty vaan molemmat venat tavallaan. Öljy kulkee ihan samaa reittiä kun aina ennenkin.
V70 TDI

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #10 : 02.05.2015, 20:12:46 »
Oletkohan ihan kartalla nyt? tuossa pallossa on imu ja pako vena samassa pallossa. Ei tuossa ole mitään erillistä pakopuolen jäähdytystä. Tuo on ihan normaali nokka-akseli johon on yhdistetty vaan molemmat venat tavallaan. Öljy kulkee ihan samaa reittiä kun aina ennenkin.
Nyt et tainnu ihan ymmärtää tota Kojontin pointtia. Normiventtiili jäähtyy maatessaan seetiä vasten, miten toi pallo jäähtyy tai kuin sen tiivistys kestää jos se hankaa koko ajan ton pallon pintaa?  Eli ongelmat on vähän kuin wankelin tiivistyksessä.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #11 : 02.05.2015, 21:21:23 »
Nyt et tainnu ihan ymmärtää tota Kojontin pointtia. Normiventtiili jäähtyy maatessaan seetiä vasten, miten toi pallo jäähtyy tai kuin sen tiivistys kestää jos se hankaa koko ajan ton pallon pintaa?  Eli ongelmat on vähän kuin wankelin tiivistyksessä.

Taisin juur viitata tuohon wankel asiaan. Mitenkä pallo jäähtyy? no öljyllä tietenkin. Ihan samalla tavalla tuo jäähtyy kun normi nokkakeppi.

Eihän tuo pallo hankaa vasten yhtään mitään. Tuo nokka-akseli ei ole mikään leikkuupuimuri joka naksuttaa koko ajan. Välykset on tuossa ratkasussa melkein nolla. Puhutaan satkuista, niinkun wankelissa.

Katsokaa videot ja ottakaa selvää asioista ennekun alatte lässyttään. Ihan voi vapaasti kattoo mitä teho ja hyötysuhdetta revitään tuolla kannella. Voisin laittaa pallini vetoo et pesee 6-0 tavallisen 8v ja 16v kannen.

V70 TDI

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Coates kannet
« Vastaus #12 : 02.05.2015, 21:36:47 »
Pakko tulla itekin lässyttään kun on niin asiallisia vastauksia.
Oletkohan ihan kartalla nyt? tuossa pallossa on imu ja pako vena samassa pallossa. Ei tuossa ole mitään erillistä pakopuolen jäähdytystä.
kerros nyt miten tossa on samassa pallossa imu ja ja pako kun ne on eri puolella koko perkeleen kantta?
http://www.coatesengine.com/files/theme/csrv_vs_poppet.html
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #13 : 02.05.2015, 21:56:07 »
Voisiko pallon sisällä olla öljynkierto? Nestejäähdytys siis.
Muistan itsekkin yli 20 vuotta vanhan tekniikanmaailman lukeneeni missä tuo esiteltiin :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #14 : 02.05.2015, 21:56:57 »
Pakko tulla itekin lässyttään kun on niin asiallisia vastauksia.kerros nyt miten tossa on samassa pallossa imu ja ja pako kun ne on eri puolella koko perkeleen kantta?
http://www.coatesengine.com/files/theme/csrv_vs_poppet.html

sehän riippuu täysin kannesta. Palloon mahtuu pako sekä imu. Jos viitsii nähä vaivaa nii kaikki tiedot löytyy netistä.

Sivut on uudet mut esim mersun koneesta on otettu 100hp enemmän ku vakiona ihan 8v nokkakepillä.
V70 TDI

 

Futurez  Kulkukoira