Proturbo  Autodiagnoosi

2007 V70 D5 Geartronic

  • 16 Vastauksia
  • 7690 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamppa77

  • Vieras
2007 V70 D5 Geartronic
« : 06.06.2011, 20:26:53 »
Auto pitää tyhjäkäynnillä sellaista ihmeellistä "luputusta" tai jotain sinnepäin, eli lup lup lup..
Auto on ollut käytössä vasta pariviikkoa ja en ole asiaan kummemmin kiinnittänyt huomiota, onko tu aivan normaalia kyseisellä merkillä ja mallilla?
Vastatkaa joilla enempi kokemustä vastaavista autoista, vaikka tuo kuvaamani ääni ei oikein selviäkään viestissä niin kuin se kuuluu.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #1 : 06.06.2011, 22:42:03 »
Auto pitää tyhjäkäynnillä sellaista ihmeellistä "luputusta" tai jotain sinnepäin, eli lup lup lup..
Auto on ollut käytössä vasta pariviikkoa ja en ole asiaan kummemmin kiinnittänyt huomiota, onko tu aivan normaalia kyseisellä merkillä ja mallilla?
Vastatkaa joilla enempi kokemustä vastaavista autoista, vaikka tuo kuvaamani ääni ei oikein selviäkään viestissä niin kuin se kuuluu.

Ääntä kuulematta 2 veikkausta
1. Normaali ääni kun egr aukeaa, pitäisi välillä hetkeksi lakata ja taas alkaa uudestaan.
2. Auto on vanha taksi joka on saanut olla paljon tyhjäkäynnillä ja venttiilikoneisto on kulunut, tällöin uusiksi menee nokka-akselit, paininvivut ja hydraulinostimet

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #2 : 06.06.2011, 23:00:07 »

Ainakin pakokaasun takaisinkierrätys tuottaa hiukan ääntä. Alipainepumpustakin voi jotain pientä ääntä tulla. Eivät ne kovia ole, mutta kuultavissa kuitenkin. Joku vuotava imuventtiilikin voisi vastaavan äänen aiheuttaa. Vaikea enempää arvata kuulematta itse.

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #3 : 07.06.2011, 00:34:30 »
Voi video, taitaa tulla kallista remppaa... Pystyykö tuota nokka-akselien ja nostimien kulumista mitenkään ns. selvittämään ilman koneen purkamista? Jos noissa vika on niin kannattaako laitattaa uudet hilut, vai vaihtoehtoisesti jostain purkaamosta käytettyä hilua?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #4 : 07.06.2011, 13:06:41 »
Älä nyt vaan tee mitään ennen varmaa vikadiagnoosia. Kuulemasi ääni voi olla ihan normaali, eikä tunnetusti ehjää kannata alkaa korjaamaan ;).

2. Auto on vanha taksi joka on saanut olla paljon tyhjäkäynnillä ja venttiilikoneisto on kulunut, tällöin uusiksi menee nokka-akselit, paininvivut ja hydraulinostimet

Tämä skenaarion toteutuessa ne "nostimet", eli "Tuki"-nimiset tapit ja rullalaakerein varustetut keinuvivut maksavat alkuperäisosana noin tonnin yhteensä. Nokka-akselien hintoja en osaa sanoa, mutta esimerkiksi
http://www.marinepartseurope.com/fi/volvo-penta-rajaytyskuva-7749500-21-35725.aspx näkee hiukan hinta-arvioita.

Vaikka nuo nostimet ja keinuvivut olisivat ihan romuna, niin nokka-akselit saattavat olla hyvät ja voi selvitä pelkällä kevyellä kiillotuksella.


jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #5 : 07.06.2011, 17:44:58 »
Älä nyt vaan tee mitään ennen varmaa vikadiagnoosia. Kuulemasi ääni voi olla ihan normaali, eikä tunnetusti ehjää kannata alkaa korjaamaan ;).

Tämä skenaarion toteutuessa ne "nostimet", eli "Tuki"-nimiset tapit ja rullalaakerein varustetut keinuvivut maksavat alkuperäisosana noin tonnin yhteensä. Nokka-akselien hintoja en osaa sanoa, mutta esimerkiksi
http://www.marinepartseurope.com/fi/volvo-penta-rajaytyskuva-7749500-21-35725.aspx näkee hiukan hinta-arvioita.

Vaikka nuo nostimet ja keinuvivut olisivat ihan romuna, niin nokka-akselit saattavat olla hyvät ja voi selvitä pelkällä kevyellä kiillotuksella.
En vielä ole alkanut mihinkään toimenpiteisiin, kun ei ole yhtään varmuutta mikä tuo luputtava ääni on ja mistä se tulee.
Jos nuo nostimet ja vivut on kulahtanut piloille, niin kuinka selvästi venttiilikoneisto ääntää?
Persana kun ei ole kellään ns. toimivaa vastaavaa autoa..
Tänään töistä kun tulin kotipihaan ja annoin auton jäädä käymään, niin tuo luputus ei juurikaan kuulunut.
Hirvittää vaan jos joutuu remontin tekoon, mutta ei sitä tekemättäkään kehtaa jättää.

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #6 : 08.06.2011, 20:50:42 »
Saako tänne jotenkin lisättyä äänitiedostoa, äänitin puhelimella pari äänitettä moottorista.
Jos niistä sais jotain selvää, kyllä tuo moottori minusta hieman karkeasti käy.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #7 : 08.06.2011, 21:05:40 »
Saako tänne jotenkin lisättyä äänitiedostoa, äänitin puhelimella pari äänitettä moottorista.
Jos niistä sais jotain selvää, kyllä tuo moottori minusta hieman karkeasti käy.

Tänne ei saa suoraan lisättyä
En oo koskaan kokeillut tätä, mutta kokeile sä  http://www.2shared.com/
Lisää tiedosto tuonne ja lähetä linkki siihen tänne foorumille.
Tai tänne http://www.mediafire.com/   tämä on ainakin melko suosittu ja yleisesti käytetty
Samoin kuin tämä https://www.rapidshare.com/

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #8 : 08.06.2011, 21:13:48 »
Tossa ekassa pätkässä kuuluu se koneen ja venttiilien ääni ja se on äänitetty mootorin ja rintapellin kohdalta, toisessa pätkässä kuuluu se lupsuttava ääni josta mainitsin ja se on äänitetty koneen etupuolelta ja enempi kuskin puolelta.

http://www.2shared.com/video/H1qhuF-0/Tallenne_01_.html
http://www.2shared.com/video/x1r8KV74/Tallenne_02_.html

Laittakaas tuomioita..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #9 : 08.06.2011, 21:16:54 »
Ei ainakaan egr, koska egr:stä kuuluu enemmänkin sellainen matalempi kumiseva ääni.
Mun veikkaus menee sinne venttiilikoneistoon, kun vastaavaa niistä on tullut, mutta tämä ei sitten ollut oikeudessa pitävä veikkaus :D

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #10 : 08.06.2011, 21:19:59 »
Ei ainakaan egr, koska egr:stä kuuluu enemmänkin sellainen matalempi kumiseva ääni.
Mun veikkaus menee sinne venttiilikoneistoon, kun vastaavaa niistä on tullut, mutta tämä ei sitten ollut oikeudessa pitävä veikkaus :D
Minusta tuota kun kuuntelin niin rallattaa melkoisesti nuo venttiilit, pitää alkaa suunnittelemaan mahdollista remonttia.
Tarvitseekos venttiileitä uusia jos tuomiona on tuo venttiilikoneiston uusiminen? Entäs mahdollisesti nokka-akselit?
1900€ olis purkuosana 2008 mallista koko kansi.

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #11 : 09.06.2011, 10:09:54 »
Jos nyt tosiaan joudun tuon kannen remppaamaan, niin mitä kaikkea sinne joutuu uusimaan? Jos teillä on tarkempaa tietoa niin kirjoittakaa tänne, kyselin yhtä firmaa joka kunnostaa moottoreita ja kansia, heille jos laittaisi kannen laitettavaksi niin voisi säästää euroja volvon hinnoista.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #12 : 09.06.2011, 11:22:01 »
Jos nyt tosiaan joudun tuon kannen remppaamaan, niin mitä kaikkea sinne joutuu uusimaan? Jos teillä on tarkempaa tietoa niin kirjoittakaa tänne, kyselin yhtä firmaa joka kunnostaa moottoreita ja kansia, heille jos laittaisi kannen laitettavaksi niin voisi säästää euroja volvon hinnoista.

Älä nyt vaan tee mitään ennen varmaa vikadiagnoosia. Kuulemasi ääni voi olla ihan normaali, eikä tunnetusti ehjää kannata alkaa korjaamaan ;).

Tämä skenaarion toteutuessa ne "nostimet", eli "Tuki"-nimiset tapit ja rullalaakerein varustetut keinuvivut maksavat alkuperäisosana noin tonnin yhteensä. Nokka-akselien hintoja en osaa sanoa, mutta esimerkiksi
http://www.marinepartseurope.com/fi/volvo-penta-rajaytyskuva-7749500-21-35725.aspx näkee hiukan hinta-arvioita.

Vaikka nuo nostimet ja keinuvivut olisivat ihan romuna, niin nokka-akselit saattavat olla hyvät ja voi selvitä pelkällä kevyellä kiillotuksella.



Nostimet ja keinuvivut ainakin, muuta sitten tarpeen mukaan.
Toki sitten jakopään kamat menee uusiksi, sekä suuttimien pohjatiivisteet ja pitäisi korkeapaineputketkin aina uusia, kun ne irroittaa.
"venttiilikopan" tiiviste myös uusiksi ja kulma/taitoskohtiin kannattaa laittaa lisäksi tiivistesilikonia.

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #13 : 09.06.2011, 16:48:08 »
Remontin kustannusarvio tuli volvolta, eli n.1900€ ja siinä ei tainnut olla edes jakopään osia.
Nyt ei enää paljoa naurata, mutta ei auta kuin suunnitella rempan ajankohta.
Onko nyt vaarana että jotain hajoaa ihan kokonaan, koska töiden takia on aivan pakko olla auto käytössä ja mistään ei lainaan autoa saa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: 2007 V70 D5 Geartronic
« Vastaus #14 : 09.06.2011, 18:59:16 »
Jos en väärin muista, mulla oli joskus vakuutus joka, ainakin tienpäälle jäädessä korvasi sijaisauton kuluja. Ehkä kannattaa tarkistaa omasta yhtiöstä mitä kattaa.

 

Samppasport  Futurez