Nyt on käyty avain vaunulla ja koodinlukija antoi vähän tarkempaa tietoa kuin paikalliset pikkukorjaamot ja lainattu koodinlukija.
Lambdan alaraja oli kyseessä, eli kone kävikin liian rikkaalla. Muut laitteet sanoivat että liian laiha seos.
Alipainetta ei edes siis ruvettu tutkimaan vaan mitattiin polttoaineenpaine ja se näytti niin paljon ettei mittarissa riittänyt vara, eli yli 6bar kun normaalisti pitäisi olla siinä 3 bar hujakoilla. Aiemmilla korjaamoilla ovat sanoneet että kyllä on painetta polttoaineessa, mutta eivät tutkineet miten paljon kun etsivät syytä miksi käy liian laihalla.
Huomattiin sitten että oli koko polttoaineen paineensäädin, mikä sijaitsee polttoaineen suodattimen jälkeen moottoria päin tultaessa, ohitettu.

Varmaan jannu joka tuon minulle möi on tupeloinut oikein urakalla suodatinta vaihtaessa ja onnistunut katkaisemaan siitä säätimestä sen letkun"pillin" mihin suodattimelta paineensäätimelle tuleva letku pitäisi tulla ja sitten fiksuna räkänokkana ohittanut koko paineensäätimen. Varsinainen suhari ollut kyllä

, mutta turha sille on soitella ja vittuilla enää kun itseppä tuon ostin, tosin halvalla mutta kuitenkin.
Onneksi letkut kestivät paineen ettei konehuoneen puolelta mikään putki/letku hajonnut ja sitten sytyttänyt koko autoa.
Nyt auto on tallissa ja pysyy siellä niin pitkään kunnnes saan uuden säätimen (käytettynä kun uuden tilaus kestää vähintään viikon) ja laitan sen tuohon paikalleen. Onneksi on aika iisi homma vaihtaa se osa, kunhan ensin sen saan haalittua itselle.
Paljon ehjää osaa tuohon jo vaihdoin, mutta onpahan nyt varaosia ja ne on niitä oppirahoja

.