Suurmiitistä selviydytty ehjin nahoin takaisin ja tämän tekemistä on jatkettu enemmän tai vähemmän pitkin kuluvaa ja mennyttä viikkoa

Pakosarjat siis kävivät lämpökäsittelyssä, eli sarjoja pidettiin reilu 12 tuntia ~550-580°C lämpötilassa, jotta hitsaussaumojen sisäiset jännitykset laukeaisivat eivätkä vetelisi sarjoja miten sattuu kieroon ym, kun ne lopun viimenään irrotettiin jigeistään.
Tuo lämpökäsittely myös sen verran nokeaa, että piti heittää erittäin lyhyeen teräskuulapuhallus -käsittelyyn jotta joka paikka ei olisi ihan noessa sarjoja käsitellessä. Jahka kaikki pakolliset muodollisuudet oli tehty (kanavien siistiminen ym) niin ihmeteltiin sarjat jyrsinpöytään kiinni.

Kotona vielä hiekkapuhalsin sarjojen, että pakopesien pinnat sillä ThermoTecin Black Satin -pinnoite vaatii joko hiekkapuhalletun tai alumiinioksidilla puhalletun pinnan. Teräskuulalla kun puhaltaa niin pinta on "kraaterimainen" ja pinnoite ei tartu kunnolla.

Pinnoite päälle

Uuni päälle, 300°C ja 0.5h kiitos.
"
Pistän pullat uunihin,
vedän toiset takaisin.." 

Touhu vain meni sillä lailla reisille, kun rupesin ihmettelemään sankkaa savun muodostusta. Leivinpaperihan se sielä komeasti kärysi ja äkkiä homma seis ettei savu leviä kerrostalon rappukäytävään

myöhemmin kun katsahdin leivinpaperin specsejä niin leivinpaperin lämmönkestoksi ilmoitettiin vaivaiset 220°C

Aina oppii jotakin uutta

Valmiita paisteja

Niinkuin yllä jo mainitsin niin kanavia tuli siistittyä ja ne näyttävät tältä
Järjestyksessä 1, 2, 3 ja 4




Seuraaviin tuloksiin en ole kovin tyytyväinen

Etummaisen turbon tulo

Ja takimmaisen

Ajatuksena vielä oli, että kääräisisin nuo vielä lämpökääreeseen, mutta on nyt vähän niin ja näin että käärinkö sittenkään. Nimittäin kääre tuppaa aiheuttamaan pitkällä tähtäimellä erittäin voimakasta syöpymistä.
Ahtoputkia on myös ihmetelty

- Putsarilta lähtee 3" putki, joka haarautuu Y-haaralla 2 x 3" putkeksi. Putki liitetään 76-->70mm supistajalla turbon imupuolelle.
- Turbolta lähtee välijäähdyttimelle 2 x 2" putkea, jotka yhtyvät Y-haaralla yhdeksi 3" putkeksi ja 3" putki liitetään välijäähdyttimeen 76-->70mm supistajalla.
- Välijäähdyttimeltä taasen lähtee imusarjalle 3" putki ja välijäähdyttimen päähän putki tarvitsee jälleen 76-->70mm supistajan.
Vielä pitäisi By Pass saada mahdutettua jonnekkin väliin- ja IMM

Hetken päästä taas
