Etenee taas kerran, hitaasti ja jotenkuten epävarmasti, kun muut jutut painaa päälle.
Ahtolinjoja mietitty uusiksi ja foorumin kautta löytyi eräs haasteita pelkäämätön harrastaja. Lähetin hänelle postin kautta molemmat kompurakotelot, pari alumiinikäyrää ja mielenvikaisen piirroksen mitä halusin, eli lähdöstä pala pois ja käyrä tilalle. Paketin tullessa takaisin odotti järkytys, sillä en olisi uskonut että tuotoksesta tulisi niin hyvä

vaikkakin pakettiin oli laitettu mukaan pieni "heippa" -lappu, jossa pahoiteltiin työn laatua

hitsari astukoon esiin rivistöstä jos niin katsoo
Niin miksi koteloihin piti ylipäätään hitsata alukäyrät? Syystä, että taaimmaisen ahtimen lähtö on hieman korkealla ja silikonikäyrällä toteutettu tuotos otti konepeltiin kiinni. Pienisäteisellä alukäyrällä saatiin kurvi paljon alemmas ja nyt mahtuu peitto kiinni. Ja koska takimmaiseen ahtimeen hitsattiin käyrä, niin piti hitsata etummaiseenkin, koska silloin etummainen olisi taas ollut takimmaisen linjan tiellä.
Jonkinnäköisiä investointeja on myös tehty -jos näitä voi edes sanoa investoinneiksi?

Tuli tilattua teräsvauhtipyörä 60-2 triggerillä, -765 paineasetelma, sekä 240mm orgaaninen jousitetty kytkinlevy. Kytkinlevy näistä kolmesta piti hankkia ensin levyn paksuustiedon takia, joka pitää ilmoittaa vauhtipyörää tekevälle puljulle niin tietävät tehdä oikeanlaisen. Sopiva kytkinlevy löytyi S38B38:n takaa BMW E34 sarjan edustajasta -joka on volvoihmisille tulkattuna BMW M5 3.8l arvoilla 340hp/400Nm. Eli kestää hyvin tämän minun sovellutuksen

Levyn paksuushan on siis n.9.7mm
Yleisilme. Alustalle on kyllä tehtävä jotakin, näyttää kun olisi nousukiidossa vaikkei mihinkään liikuta. Ja tuo on ihan 100% pyörillään, likipitäen kaikki sisustan osat sisällä lukuunottamatta penkkejä

Kasaan taittuvat siivet tuohon kylkeen voisi hitsata?


Ahtoputket näyttäisi kutakuinkin tälle


Sivutuki tuolle koneelle pitää ehdottomasti väsätä niin ei vahingossakaan ota kiinni, sillä tilaa on lähdön ja pellin välissä rullamitalla säheltäen reilu 15mm
Levyn koesovitus, sillä ekalla yrittämällä tuli väärä

Meinasin lyödä paketin takaisin, mutta alkukesästä hankittu, ulkoruokinnassa ollut bilteman nostin rupesi vinoilemaan ja ilmoitti että eipäs nostetakkaan. Pitänee varmaan kostoksi näyttää pumpulle laikkakonetta -tai sitten viedä pumppu nöyränä kiltisti aspaan, haukkua koko ketju, laatu, työntekijät ja vinkua uusi pumppu tilalle. Tai lisätä öljyä, tiedä häntä
