Carcom Oy  Elekma

T-5R haisee valopetrolille.

  • 4 Vastauksia
  • 1137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
T-5R haisee valopetrolille.
« : 14.04.2015, 23:10:34 »
Elikkä moottorin lämmettyä, kun kaasuttelee siten, että kierrokset eivät nouse yli 2000rpm,  haisee pakokaasut valopetroolille. Autossa on 3" putkisto race katilla. Vetoja on todella huonosti siihen nähden, että autossa pitäisi tällä hetkellä olla 270hp. Mooottori herää hitaasti. Rauhallisesti kiihdyttäessä 3000rpm huomaa selvästi kuinka vetoon tulee selvästi jokin notkahdus ja kaasua joutuu lisäämään, jotta sama kiihtyvys säilyisi. Autossa on muinoin laitettu digituningin lastu, johon on muokattu 0.9 bar maksimi paine, koska bleedillä ahdot karkasi yli 1.4 bar. Tämä siis jonkin edellisen omistajan aikana. Nykyisin käytössä on alkuperäinen ptc venttiili.

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia siitä, että onko vastaavaa ollut muilla.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: T-5R haisee valopetrolille.
« Vastaus #1 : 15.04.2015, 13:58:41 »
Sulla menee bensaa jostain syystä liikaa ja menee raakana katista. Jäiskö rikastus päälle ruiskussa, lämpöanturin kunto??
Tai sitten se lastu on kökkö.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2015, 14:02:01 kirjoittanut rocktie »

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: T-5R haisee valopetrolille.
« Vastaus #2 : 15.04.2015, 17:12:15 »
Sulla menee bensaa jostain syystä liikaa ja menee raakana katista. Jäiskö rikastus päälle ruiskussa, lämpöanturin kunto??
Tai sitten se lastu on kökkö.

Eikös lambdavalon pitäis syttyä jos raakana menee? Turbon vihellys kuulu myös selvästi kun paikallaan kierrättää. Voiko sytytys ennakko vaikuttaa noin pienillä(2000) kierroksilla ilman kuormaa?  Mitään vikakoodeja en saanut ulos, vilkkuu siis 1-1-1.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: T-5R haisee valopetrolille.
« Vastaus #3 : 15.04.2015, 20:21:51 »
Ei ole kyllä vastaavia ongelmia itellä, samantapanen lähtökohtakin on (3" putki kisakatilla ja 1.1 bar ahdot). Ei tuokaan normaalia, että kaasua joutuu lisäämään kiihdyttäessä.

Kyllä se vikakoodia pitäis heittää jos seos on pielessä. Onko vika hiljan vasta ilmennyt vai ollu jo pitkän aikaa?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: T-5R haisee valopetrolille.
« Vastaus #4 : 15.04.2015, 21:50:06 »
Se on ollut jo pidemmän aikaa. Sytytyspuolelle on vaihdettu kaikki muut puolaa lukuunottamatta. Suuttimet on huollettu. Lambda on vaihdettu boschilaiseen. Tässä täytyy seuraavaksi vaihtaa ilmamassamittari ja sen jälkeen kaasuläpänasennontunnistin. Millaisia oireita tulee, jos nakutuksentunnistin ei ole kiristetty oikeaan momenttiin tai alkaa olla tiensä päässä? kuinka tuossa ruiskussa lambda ja IMM toimii 3000rpm jälkeen. Onko molemmat vielä sen jälkeen mukana vai tippuuko esim. IMM pois pelistä? Millä kierroksilla tcv alkaa säätämään ahtoja.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

 

RallyBaron  Samppasport