Autoracing  KL-varaosat

V70 ojaustehostin öljy -02

• 6 Vastauksia
  • 2092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukkaksa

• De Luxe
  • *
V70 ojaustehostin öljy -02
« : 15.04.2015, 17:44:51 »
Kattelin tuossa ajan kuluksi ohjaustehostimen säiliöön,et onko vajetta.Öljyä oli tarpeeksi,mutta kun otin sitä sormien väliin ja nuuhkin ihan palaneelta haisi...Korkin tiivisteen väri on vihreä,eli vihreää pitäis käyttää.Öljyn väri oli mielestäni jotain oluen sävyyn viittaavaa.Ei missään mielessä mitään vihreää.Mitä tuo palaneen haju kertoo?Muuten ohjaus toimii hyvin.Öljy on myös kirkkaan sävyistä,ei mitää mustaa mömmöä.Kannattaisko vaihtaa varulta uudet oilit sisään?A-tallin hyllyssä löytyis 3 purkkia tuoretta redlinen o-tehostin öljyä..Eikö pitäis laatu riittää?Olen lukenu jostain et ns.vihreä o-tehostin öljy muuttaa sävyään kirkkaampaan suuntaan vanhetessaan..Mahtaako olla jonku värisokean juttuja? :D.Kiitos jos vastaatte :)

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 ojaustehostin öljy -02
« Vastaus #1 : 16.04.2015, 00:37:36 »
Itse laitoin volvon omaa. Se on varma valinta. Niin harvoin täytyy tehostinöljyjä vaihtaa et miks ottaa riskiä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #2 : 16.04.2015, 00:44:42 »
Redline on toiminut omissani ihan ok.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jukkaksa

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 16.04.2015, 17:05:29 »
Eikö vaihto kannaisi tehdä huuhtelemalla?Ei ole tullu ennen vaihdettua mihinkään vehkeisiin moisia litkuja.Olisko jollain päteviä ohjeita vaihtohommaan?Kiitos.

Poissa vaiskitin

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 16.04.2015, 20:35:50 »
Eikö vaihto kannaisi tehdä huuhtelemalla?Ei ole tullu ennen vaihdettua mihinkään vehkeisiin moisia litkuja.Olisko jollain päteviä ohjeita vaihtohommaan?Kiitos.

Itse vaihdoin huuhtelemalla, eli säiliön yläosasta ohut paluuletku irti ja sen pää johonkin sopivaan astiaan, kaveri käynnistämään auto ja kääntämään ohjauspyörää samalla kun itse kaataa uutta nestettä säiliöön. Nopea homma ja nestettäkään ei mene paljon, itsellä tais mennä noin litran verran.

Poissa Juzi

• Grand Touring
  • Vᵒˡᵛᵒ
« Vastaus #5 : 16.04.2015, 20:41:58 »
Itse vaihdoin huuhtelemalla, eli säiliön yläosasta ohut paluuletku irti ja sen pää johonkin sopivaan astiaan, kaveri käynnistämään auto ja kääntämään ohjauspyörää samalla kun itse kaataa uutta nestettä säiliöön. Nopea homma ja nestettäkään ei mene paljon, itsellä tais mennä noin litran verran.
Tällee kans pari kertaa vaihdellu.. Tosin toi litra lentää ihan muutamassa sekunnissa sieltä paluuletkusta.

Poissa jukkaksa

• De Luxe
  • *
« Vastaus #6 : 16.04.2015, 21:25:08 »
Yksi äijä oli sitä mieltä,et keula ylös ja samat jutut mitä kerroitte,mut autoa ei tarvi käynnistää, riittää kun kaveri veivaa rattia puolelta toiselle,.Mahtaakohan tuo öljy kiertää ilman että auto on käynnissä/pumppu pyörii?Täytyy testailla ensin...

Elekma  Autoracing