Nopeusanturin vastuksen vaihteluväli on tosiaan 1640 - 2000 ohmia.
Kokeilepa laittaa kiinni yleismittari mittariston päähän nopeusanturilta tuleviin 2 johtoon. Laita mittari AC volteille. Tee koeajo ja jos näyttää voltteja nopeuden mukaan, anturipuoli mittariston liitttimeen asti on kunnossa. Sitten jääkin itse mittari tai mittaristo.
Muistelen, että mittariston piirilevyllä on juotettuna 2 sulakettakin, toinen takaapäin katsottuna vasemmassa laidassa keskellä ja toinen keskellä mittaristoa. Voisi mitata samalla onko ne kunnossa.
Tuo edellä oleva mittaus pätee siis ainakin 740 volvon kohdalla, joten en tiedäkään päteekö se 850 kohdalla? Mutta nyt tuli mieleen, että onko autossa ollut ongelmia ABS:sien kanssa, kun joskus irronneet juotokset ABS-ohjausboxin piirilevyllä aiheuttavat tuota ongelmaa --> signaali katoaa
On mitattu mittariston liittimestä että anturin johdot kunnossa, myös mitattu anturin ja mittariston liittimen väli suoraan.
Ehjät näyttäisi olevan nuo liittimet.
Täytyy kokeilla vielä tuota mittaristolle tulevaa signaalin mittausta ajossa niin saan varmuuden mittaristoviasta.
Noita sulakkeita en huomannutkaan, hyvä huomio, tsekkaan!!
Minkähänlaista pulssia tuolta tulee? Löytyisi funktiogeneraattori niin voisi tutkia pöydällä tuota - toki sen voi katsoa skoopillakin mitä tulee...
Tuohan taitaa olla ihan perus VR-anturi?
ABS ei näin vanhassa vaikuta kun on omalla anturilla, eikä abseissa ollut ikinä mitään probleemaa.
95-> tulee signaali ilmeisesti abs-anturilta...
On nää melkoisia sähköautoja nämä "uudet".

Kiitoksia kommenteista!!