Auton mallimerkintä: Volvo 240GL '92
Valmistenumero: YV1245883N1******
Moottori: Tehtaalta lähtiessään B230F numero 3666, muutettu VX-nokan voimin "B230Fx" malliseksi 24.4.2011.
Vaihteisto: M47 ja perävälitys 3.54
Edelliset omistajat: Kolme savolaista miestä ja yksi eteläsuomalainen nainen
Rekisterinumero: FBL-xxx
Mittarilukema: Harva tietää koska matkamittari ei toimi mutta 350 tuhatta ei liene paljon pielessä
Paikkakunta tai alue: Kouvola ja ympäröivät alueet, joskus Lappeenranta
Omistusaika: 28.2.2008 -->
Väri: 189-21, Polar White
Sisustus: Sinistä säkkimallin plyyshiä
Mikä se on ja mistä sen tuntee: Karvalakki GL johon lisätty kierroslukumittari, pikkukello, CD-soitin, etuniskatukien tyynyt sekä kattokaiteet ja listat vaihdettu kauttaaltaan mustiin eli tuollainen "melkein SE". Kylkiviirut teetetty mittatilaustyönä koska
Tiskiltä ei saanut edes rahalla, sama juttu puskuriteippien kanssa. Etuspoileri maalattu valkoiseksi, vanteet kesäisin Virgot ja talvisin Scorpiukset. Alusta mallia tautisen korkea kiitos Motonetin kuormajousien kuten kuvistakin selviää.
Nokalla hyvät, halvat ja kantikkaat Hellan lisäpitkät. Pitkään palvelleet lisäpitkät poistettu tarpeettomina keväällä 2015. Takapenkillä matkustajana pehmohirvi jolla Volvo-kaulaliina. Lisätuntomerkkeinä mustat Volvo In Sports -tarrat kontin kyljissä, pieni harmaa landiatarra etuspoilerissa, iso valkoinen CROSS COUNTRY -tarra takalasissa sekä Volvolandian kilventausta takana.
Ja mistäkö nimi? Yksi talvi ei jaksanut paljon autoa putsailla kun lunta tuli siihen tahtiin, se oli aika usein lentävä lumipallo.
Ostettaessa:

Kesällä 2009, vakiot takajouset:

Syksyllä 2009, kattokaiteet ja kuormajouset:

Syksyllä 2009, ekan kerran Scorpiukset alla:

Loppukesällä 2010, aika hyvässä kuosissa jo:

Alkutalvella 2010, lähestulkoon täysi SE-look:

Talvella 2010, ei muutoksia edelliseen mutta paljon paremmat kuvat:

Keväällä 2011, puskuriteipit lisätty:


Todetaan että valmis alkukesästä 2011:
