RallyBaron  Samppasport

Nokan ajoitus

  • 3 Vastauksia
  • 2953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ismoed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Nokan ajoitus
« : 23.04.2015, 18:23:07 »
Kysymys kuuluu seuraavasti:

- b200e ja kannesta otettu1,5mm; vakio ajoituksella nokka myöhässä 3 astetta, onko näin?

- Kuten edellä, mutta remmi heitetty hampaan verran jälkeen, eli nokka siis hampaan verran edellä, kuinka monta astetta nokka on nyt edellä?

Ja toinen takentava kysymys ja mielellään kokemuspohjaista tietoa:

- Nokalle ennakkoa; vääntö alemmille kierroksille ja maksimi tehot pienenee, onko näin?


PS nokkana VX3

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokan ajoitus
« Vastaus #1 : 24.04.2015, 07:05:11 »

Yhden millin kannen lasku vaikuttaa ajoitukseen noin 2 astetta

Yhden hampaan siirtäminen vastaa 9,5mm kannen laskua joka vaikuttaa ajoitukseen 19 astetta

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokan ajoitus
« Vastaus #2 : 01.05.2015, 21:39:09 »
Kysymys kuuluu seuraavasti:

- Kuten edellä, mutta remmi heitetty hampaan verran jälkeen, eli nokka siis hampaan verran edellä, kuinka monta astetta nokka on nyt edellä?
VX3:n koneistusaikaistus ja kannen lasku noin suunnilleen kumoavat toisensa, joten kyseisessä nokassa ennakkoa vähän alle 19 kampiakselin astetta.
Ja toinen takentava kysymys ja mielellään kokemuspohjaista tietoa:

- Nokalle ennakkoa; vääntö alemmille kierroksille ja maksimi tehot pienenee, onko näin?
Suunnilleen noin. Kokemuspohjalta Volvon vaparikoneesta tulee liian suurella ennakolla taikinamainen jyrä, joka ei herää keräämään kierroksia missään kohtaa rekisteriä. Sopivilla ennakoilla "heräämiskohtaa" voinee muutella ehkä sen +- 500 rpm.

Poissa ismoed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokan ajoitus
« Vastaus #3 : 03.05.2015, 08:53:08 »
No niin, nyt on säädettää nokkapyörä. Seuraavaksi sitten dynolle hakemaan sopivaa säätöä.

Kiitos heille, jotka viitsivät vastailla :)

Tarkoituksena saada veto alkamaan mahdollismman alhaalta ja jatkumaan sinne vähän päälle kuuden tonnin. En hae maksimi tehoja vaaan ajettavuutta.

 

Elekma  Autoracing