Proturbo  Autodiagnoosi

Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen

  • 44 Vastauksia
  • 18501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoKu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« : 10.06.2011, 17:20:38 »
Terve vaan!

rekisteröinpä tänne, kun tuntuu saavan paremmin tietoa kuin muualta. Heti alkuun ajattelin typeriä kysellä.

Elikkäs.. B200E moottorilla varustetulla kaksatasesta meni talvella kanspahvi ja nyt vaihdon yhteydessä sipastiin 2mm pois ihan huvin ja harrastuksen vuoksi. kaiken lukemani perusteella ajotusten pitäisi osua likimain kohdalleen vakio hiluilla tai hampaan lyhyemmällä riesan hihnalla. No näinpä olen tehnytkin. Toki se säädettävä nokkapyörä olisi plussaa, mutta kaikki ajoitusmerkit sattuu kyllä aika lailla kohdilleen, mutta silti ontuu. Mikähän mulla keskivertokotipaja-asetajalla mahtaa nyt olla pielessä, kun ei kone ota käydäkseen? Tyhjänä ei oikeastaan ollenkaan mutta kierroksilla kylläkin. Tonnin kierroksilla alkaa poksumaan imupuolelta kun vähän lämpiää. Nyt tarpeeksi vempattuani tuon jakohihnan ja ajoitusmerkkien kyttäyksen jälkeen ajattelin kysyä viisaammilta apua.

Ja kaikki tiivisteet on vaihdettu ja paikat putsailtu.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #1 : 10.06.2011, 17:52:46 »
Terve vaan!

rekisteröinpä tänne, kun tuntuu saavan paremmin tietoa kuin muualta. Heti alkuun ajattelin typeriä kysellä.

Elikkäs.. B200E moottorilla varustetulla kaksatasesta meni talvella kanspahvi ja nyt vaihdon yhteydessä sipastiin 2mm pois ihan huvin ja harrastuksen vuoksi. kaiken lukemani perusteella ajotusten pitäisi osua likimain kohdalleen vakio hiluilla tai hampaan lyhyemmällä riesan hihnalla. No näinpä olen tehnytkin. Toki se säädettävä nokkapyörä olisi plussaa, mutta kaikki ajoitusmerkit sattuu kyllä aika lailla kohdilleen, mutta silti ontuu. Mikähän mulla keskivertokotipaja-asetajalla mahtaa nyt olla pielessä, kun ei kone ota käydäkseen? Tyhjänä ei oikeastaan ollenkaan mutta kierroksilla kylläkin. Tonnin kierroksilla alkaa poksumaan imupuolelta kun vähän lämpiää. Nyt tarpeeksi vempattuani tuon jakohihnan ja ajoitusmerkkien kyttäyksen jälkeen ajattelin kysyä viisaammilta apua.

Ja kaikki tiivisteet on vaihdettu ja paikat putsailtu.

Onko kampiakselin ajoitus tarkistettu sen varsinaisen rullan merkistä ei siis siitä etummaisesta kiilahihnoja pyörittävästä pyörästä?
Nokka-akselin sokka on paikoillaan ja pultti kiinni?
Kampiakselin rullan "sokka" ei ole poikki?
Kun kampiakseli on nollakohdassa ykköspytyn nokat harittavat V:n kärjen osoittaessa mäntää?
Onko tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä (1-3-4-2)?
« Viimeksi muokattu: 10.06.2011, 18:00:31 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #2 : 10.06.2011, 17:59:32 »
Onko kampiakselin ajoitus tarkistettu sen varsinaisen rullan merkistä ei siis siitä etummaisesta kiilahihnoja pyörittävästä pyörästä?
Kun kampiakseli on nollakohdassa ykköspytyn nokat harittavat V:n kärjen osoittaessa mäntää?
Onko tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä (1-3-4-2)?
"rullan merkki"  on minun vehkeissä ollut aina siinä peltilevyssä, joka estää sen että hihna ei luistele pois.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #3 : 10.06.2011, 18:11:35 »
"rullan merkki"  on minun vehkeissä ollut aina siinä peltilevyssä, joka estää sen että hihna ei luistele pois.

Se ylempi jakopään etumuovi pois (varmaankin on jo irti) ja ajoituksen pitäisi näkyä taskulampulla. Tuollainen parin millin hahlo on omassa "luistonestopellissä", mutta tuo taitaa olla etummaisessa?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #4 : 10.06.2011, 18:20:54 »
Joo etummaisessa.
Noissa kuvissa jako kohdallaan.



Poissa JoKu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #5 : 10.06.2011, 18:30:14 »
Kyllä nää kaikki merkit on kohdillaan. Ja myöskin sen virranjakajan akselin pyörä merkkinsä kohdalla. En minä kyllä kampuralta muita merkkejä ole löytänytkään kuin sen pellissä olevan hahlon. Ja sokat on ehjiä. Tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä. Suuttimien letkut 1 ja 2 sylinterillä jossain vaiheessa mieitytti, mutta ne vanhat jäpäkät letkut ei kyllä paljon irrallaan lepattaneet. Ja eikös niiden letkut pumpulta mene periaatteessa samassa järjestyksessä kuin tulpan johdot?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #6 : 10.06.2011, 18:34:48 »
Kyllä nää kaikki merkit on kohdillaan. Ja myöskin sen virranjakajan akselin pyörä merkkinsä kohdalla. En minä kyllä kampuralta muita merkkejä ole löytänytkään kuin sen pellissä olevan hahlon. Ja sokat on ehjiä. Tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä. Suuttimien letkut 1 ja 2 sylinterillä jossain vaiheessa mieitytti, mutta ne vanhat jäpäkät letkut ei kyllä paljon irrallaan lepattaneet. Ja eikös niiden letkut pumpulta mene periaatteessa samassa järjestyksessä kuin tulpan johdot?
K-Jetti on jatkuvasuihkutteinen. Ei merkitystä järjestyksellä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #7 : 10.06.2011, 18:46:15 »
K-Jetistä tulikin mieleen niiden tyyppivika: suuttimien O-renkaat tuppaavat mennä huonoiksi.
Vuotaako ilmaa suuttimien välistä? Helppo kokeilla kun otat esim bräkleeniä, auto käyntiin ja suihkutat sitä niitä kohti. Jos käynti muuttuu, niin ne vuotaa.

Poissa JoKu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #8 : 10.06.2011, 18:56:34 »
K-Jetistä tulikin mieleen niiden tyyppivika: suuttimien O-renkaat tuppaavat mennä huonoiksi.
Vuotaako ilmaa suuttimien välistä? Helppo kokeilla kun otat esim bräkleeniä, auto käyntiin ja suihkutat sitä niitä kohti. Jos käynti muuttuu, niin ne vuotaa.


Koko yläpään tiivistesarja tuli hommattua ja nää 0-renkaat on kyl vaihdettu vanhojen läpivuotavaksi todettujen tilalle. Mutta Kaikkein eniten ihmetyttää tuo poksuminen imupuolella. Eli voiko sytyttää niin aikaisessa vaiheessa että imuventtiili on vielä auki? Poksuminen on kyllä melko hajanaista jä vähän lämmenneenä. Tosin hieman siitä eteenpäin hyytyy koko moottori. Paljoa ei tosin ole vielä uskaltanut käytellä.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2011, 18:59:54 kirjoittanut JoKu »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #9 : 10.06.2011, 18:59:39 »
Ajoituslamppua kehiin. Mikä sytytys siinä on?

The moose

  • Vieras
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #10 : 10.06.2011, 19:00:44 »
sulla on pystyjakaja lohkossa eikö?

onko se tarkistettu ? varmasti poksuu imupuolelle jos sytyttää jakajankannen nastojen välissä.

Poissa JoKu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #11 : 10.06.2011, 19:02:35 »
Ajoituslamppua kehiin. Mikä sytytys siinä on?

Ainiin... Sen unohdin kertoa että ajoituslappu näyttää sitä samaa 15° mikä siihen on säädetty reilu vuosi sitten

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #12 : 10.06.2011, 20:33:21 »
Vuotaako jostain muualta ilmaa? Bräkleeniä imusarjaa kohti.(ulkopuolelle)

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #13 : 10.06.2011, 20:53:52 »
Jos siitä on laskettu 2mm niin ajoitusmerkkien mukaan laitettuna on nokka hampaan myöhäisellä. Kokeile laittaa nokka hampaan aikaisemmalle. (omalla vastuulla)   ;)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannen laskun jälkeen ajotukset kohdilleen
« Vastaus #14 : 10.06.2011, 21:03:13 »
Jos siitä on laskettu 2mm niin ajoitusmerkkien mukaan laitettuna on nokka hampaan myöhäisellä. Kokeile laittaa nokka hampaan aikaisemmalle. (omalla vastuulla)   ;)
Vai oliko tässä riesan hihna?

 

RallyBaron  Samppasport