Autoracing  KL-varaosat

2,4T vm. 2000 tehoton + pari vikakoodia

• 3 Vastauksia
  • 1444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa longjohn

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
2,4T vm. 2000 tehoton + pari vikakoodia
« : 05.05.2015, 13:13:24 »
2,4T tosiaan tuntuu nyt siltä ettei ahdin ole mukana ollenkaan. Jonkin aikaa ollu sitä tyypillistä vikaa että kiihtyvyys on sellaista "aaltoilevaa", eli lähtee kyllä hyvin mutta yhtäkkiä hiipuu. Tämän arvelin johtuvan rikkinäisestä tcv-venttiilistä. Nyt yllättäen katosi ne vähäisetkin "turboboostit" ja auto tuntuu ihan vaparilta. Vikakoodeissa oli joku herja katalysaattorista, olikohan että teho alentunut ja sitten ahtopaineen säätösolenoidin signaali katkonainen tjms. Kokeilin toisella tcv:llä, ei mitään vaikutusta. Soittaako kellään mitään kelloja mikä tuossa on? Kulkee kuitenki ihan tasasesti mutta ahtoja ei nosta varmaan ollenkaan.

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
Vs: 2,4T vm. 2000 tehoton + pari vikakoodia
« Vastaus #1 : 05.05.2015, 13:28:55 »
Sama vika mullakin.
Olen vaihtanut bypass venttiilin kalvon, kaikki pienet alipaineletkut, ahtoputket on ehjät.
Turbossa ei ole välystä.

Vika ei ole lähtenyt.

Tänä viikonloppuna vaihtoon menee välijäähdytin.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa longjohn

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 07.05.2015, 12:07:12 »
Aloin testaileen ja kartottaan vikaa. Otin tcv:ltä hukkaportin kellolle menevän letkun irti niin jotain muutosta tapahtu, tuntu että turboki vähän pelissä mukana, mutta jotenki oudosti kyllä kiihty, yhtäkkiä aina katkeaa veto... oon aina kuvitellu että se johtuu rikkinäisestä tcv:stä mutta taitaapi vika olla jossain muualla. Täytyy alkaa tutkiin paremmin kaikki putket ja letkut ja kattoa miltä tuo hukkaportti ja kello näyttää. Jotenki tuntuu että nuo vikakoodit mitä anto ei liittyis nyt tähän, en tiiä.

Poissa longjohn

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 07.05.2015, 17:26:48 »
Kah perkele! Kerranki ilmanen remontti, ainaki nyt toistaseksi. Eli oli tuo hukkaportin kello jo niin löysä että ei pelittäny. REILU lyhennys hukkiksen tangolle niin alko pelittään. Ja hemmetti mie oon luullu aina että tuo ihmeellinen nykivä kiihytys johtuu rikkinäisestä tcv:stä ja joskus oon senki vaihtanu mutta sehän on tuo kello ollu liian löysälä. Ei taia olla kovin harvinainen homma ko tein saman tempun vähän aiemmin tuole t4:lle, sama vika oli siinäki. Että muillekki jotka ei tätä tienny niin vinkkinä että jos tehottomuus vaivaa niin kandee tsekata se hukkiksen kello.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron