Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149679 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #75 : 24.07.2015, 13:19:49 »
Ja siellä lepää!!!!

Akkuporakone oli hyvä apu noissa 46 pultissa. Toistakymmentä kertaa kiristin jokaista eli noin 460 kertaa + 138 momenttiavaimen naksausta ;D
Ihme että nokka-akselien stefat ei vuotanu. Nekin oli aikas kovia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #76 : 24.07.2015, 21:15:47 »
Ja siellä lepää!!!!
Puhelin latasi kuvan hitaasti ja näin vain tämän tekstin. Kerkesin jo ajatella
"Noniin, kohta nähään taas kuva sinisestä volvosta koivun ympärillä" ;D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #77 : 25.07.2015, 02:09:52 »
Ei se tallista kovinkaan isoa koivua löydä :D.

Moniurahihnan kiristimen laakerin vaihdossa sellainen huomioitava että kiinnityspultin aluslevy otti kiinni ruuveihin. Siitä piti hioa reunasta pari milliä pois.

 
Kasassa ja ajamassakin käyty :). Vinokoneeseen verrattuna todella isotöinen homma. Sinällään helppo mutta paljon osia.
 Unohdin egr venttiililtä alipaineletkun ja sepäs olikin vaikea kun imusarja pultattu kiinni.
 Nokka-akselin asentoanturi ei millään meinannut upota koloonsa. Ruuvit vaikeassa paikassa niin siinäkin meni hetki.
 Pakosarja oli se vaikein. Moottorin tukikumi on  niin lähellä ettei mahtunut suoraan paikalleen. Piti nostaa pakoputkea tunkilla ja jotenkin se mreni paikalleen.

 Käynnistyksen jälkeen kaikki nostajat nakutti eivätkä vaimentuneet 10 minuutin käytön aikana. Kävin ajamassa 20km lenkin ja hiljenivät.
 Flekti ei toiminut kun pihassa käytin :o. Onneksi tuli sellainen olo että nyt on kuuma kone. Laitoin crc:tä flektin maajohtoon joka alkoi savuamaan. Kiristin mutteria ja lähti tuuletin puhaltamaan.

Kulki pirteästi ja kävi nätisti. Olisikohan jopa onnistunut remontti :). Pitää myöhemmin putsailla konehuonetta.

Sit seurailemaan öljynkulutusta. Aiemmin 1l/1200km.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 02:41:27 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #78 : 25.07.2015, 19:21:29 »


200km takana ja hienosti toimii. Käynnistyy jämptimmin kuin ennen eikä nostajien rallatustakaan kuulunut. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #79 : 30.07.2015, 07:25:03 »
Ei pitäisi ajaa 945:lla. Tuo vinokoneen alakierros vääntö on niin maukasta. S*

Eli teoriassa jos säädän imunokkaa aikaisemmalle, se tuo vähän tehoaluetta alas. Mutta imunokan säätö on täysin tapissaan myöhäisellä. Vähänkin jos aikaistaa niin alkaa käynti hytkymään. Joten olisiko pakonokan säätö pielessä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #80 : 30.07.2015, 14:15:08 »
Tein säädön Mikanin tyylillä. Säätö, kokeilu, säätö, kokeilu jne. Nyt tuntui paremmalta. Lähtee vetämään noin 1000 kierrosta matalammalta eli 3000rpm pintaan. Ennen vetoja olisi ollut rajoittimen jälkeenkin. Nyt 6000rpm on jo vähän kuminauhamainen mutta se oli odotettavissa.

Imunokka oli ennen täysin myöhäisellä ja pako hitusen myöhäisellä keskiasennosta.
 Nyt imunokka on noin keskellä ja pako täysin aikaisella. Eli aika paljon siirsin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #81 : 30.07.2015, 16:05:20 »
Ja vielä vaihdoin sen tavallisen kaasuläpän. Herkästi saa ruopaisemaan liikkelle lähtiessä hiekalla mutta ajossa sopii paremmin mun nilkkaan. Imuäänet kovenivat aikalailla ja vetää tosi pirteästi. Nyt on hyvä! :)
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 16:09:26 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #82 : 31.07.2015, 11:44:52 »

Himoksella henkilökunnan parkissa 8)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #83 : 31.07.2015, 16:58:23 »
Nyt kyllä pakko sanua, että hienon laitteen viereen oot ajanu.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #84 : 31.07.2015, 17:01:27 »
Punto Abarth Esseesse. Tarkoituksella jätin kuvaan :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #85 : 08.08.2015, 16:25:57 »
Tein ilmanputsarin kopalle muutoksia.
Lämpimän imuilman säätöläppä oli puoliksi kuumalla


Joten hus pois ja putkea tilalle. 2x60mm
 

Ja raitista ilmaa suoraan keulasta


Muutokselle annan arvosanan 8. Menee kevyemmällä kaasulla ja imuääniin hitunen parannusta. Laitoin liian syvälle putket joten ei riittänyt aivan siihen paikkaan ja asentoon mihin olisin halunnut.
Lämpöeristystä mietin mutta reippaan 10km jälkeen immun kohdilla imuputki oli kuumempi kuin nämä haitarit joten ei tarvetta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #86 : 12.08.2015, 14:02:55 »
Sit teoria pähkäilyä joissa toteutus ehkä/ ei koskaan.

Matka-ajossa kierrokset on ihan liian korkeat. 110 mittariin ja 3000rpm. 120 rajoituksella 4000 pintaan. Vissiin 3.91 perä?
Varaosa Volvossa on automaatti ja siinä taulukon mukaan 3.73 perä. Sen kun vaihtaisi niin olisi jo järkevämpi. Mutta putoaako tehoalueelta?

Eli tehoalueen siirtoa alaspäin lisää.
B6304S2 nokka-akselit ja pitempi pakosarja. Noita bmw m50/m52 racing pakosarjoja saa noin 200€/pari. Niissä on todella pitkät putket mutta tuoko ne toivottua alavääntöä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #87 : 12.08.2015, 14:08:50 »
Siinä ja siinä ettei ole jopa 4.1 koska 3.73 kiertää 120 vauhdissa sellaiset 3200 rpm. Ei olisi mikään ihme jos 2,5l kutosen perästä sellainen löytyisikin.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #88 : 12.08.2015, 14:17:06 »
Tuossa omassa on 3.91(2.5), m90 jatkeena. Ihan ok, kun on tottunut 745 ja 16valven jatkeiden kanssa elämään :D

Voi olla melkonen lässykkä, harvemman perän kanssa, tämä 960  ;D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #89 : 12.08.2015, 15:55:35 »
Siinä ja siinä ettei ole jopa 4.1 koska 3.73 kiertää 120 vauhdissa sellaiset 3200 rpm. Ei olisi mikään ihme jos 2,5l kutosen perästä sellainen löytyisikin.
Sitä luokkaa nää kierrokset on :-\.
Tuossa omassa on 3.91(2.5), m90 jatkeena. Ihan ok, kun on tottunut 745 ja 16valven jatkeiden kanssa elämään :D

Voi olla melkonen lässykkä, harvemman perän kanssa, tämä 960  ;D
Ite oon hyvin vahvasti tottunut B230F:n mukavaan vääntöön juuri normaaliajossa.
Varmasti minun viritys heikentää huipputehoa ja parasta ohituskiihtyvyyttä, mutta vähemmänkin mulle riittäisi.
Edelliset käyttöautot oli 110hv ja 75hv. Niilläkin pärjäsi  kun tehot oli just käyttökierroksilla :D.

Onko tää jotain väärin virittämistä? :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi